Reacties voor: Faillissement iCentre: alles wat je wil weten

Het is vrijwel zeker dat BAS Group, het bedrijf achter onder meer Dixons en MyCom, 24 van de 34 failliete iCentre-winkels zal overnemen. Bronnen melden aan iCulture om welke winkels het gaat.
Lees het complete artikel → Faillissement iCentre: alles wat je wil weten
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 35 reacties

  1. Het staat ook in het artikel, maar ik noem het hier nog maar even extra: het lijkt erop dat er geen executieverkoop komt, dus reken niet op een Mac voor een prikkie.

  2. Inmiddels is het lijstje winkels op de iCentre site aangepast, deze blijven over: Alkmaar, Almere, Amstelveen, Amsterdam Bijenkorf, Amsterdam Centraal Station, Arnhem, Bussum, Delft, Dordrecht, Ede, Emmen, Groningen, Haarlem, Heerenveen, Hengelo, Hilversum, Hoorn, Leeuwarden, Leidschendam, Oss, Rotterdam, Rotterdam Bijenkorf, Tilburg, Utrecht en Zeist.

    Haarlem blijft dus open, maar Sneek, Uitgeest, Lelystad en Zaandam staan er niet meer tussen…

  3. ” Voor de volgende afspraken met iCentre klanten is NIETS veranderd:

    – Ingeleverde reparaties
    – Lopende verzekeringen of andere contracten
    – Bestellingen
    – Garantie afspraken ”

    Bron: http://icentre.nl/qa

  4. @Marc: Assen ook niet

  5. Iemand enig idee hoe het gaat met nog niet geleverde, maar wel betaalde, bestellingen van mailamac?

  6. Verbaast me niet echt, als ik zie hoe ze met klanten omspringen. Ben er in de paar keer dat ik er geweest ben nooit normaal geholpen. Maar, weinig alternatieven op Mac gebied.

  7. @Gonny van der Zwaag: Er staat duidelijk dat er 10 stuks dicht gaan. Van executieverkoop lijkt me dus wel degelijk sprake (is namelijk de enige optie. Tijd zal het leren maar je uitspraak is voorlopig zeer voorbarig (net als die van mij).

    Wat ik me afvraag is of iCentre in alle filialen al de recente Haswell MacBook Air versies heeft. (Zal wel niet).
    Op de website vind ik geen Haswell versies van de MacBook Air. Jammer.

  8. Mycom en Dixons verkopen al heel lang het totale Apple spectrum. Er is geen reden om te verwachten dat hier iets zal veranderen.

  9. Wil helemaal niks weten. Waarom zou je er iets kopen als je bij Dixons 3 jaar garantie krijgt.

  10. @Sfu: Het lijkt me sterk dat de voorraad van een specifieke winkel is. Dan zou er namelijk voor iedere winkel een boekhouding gevoerd moeten zijn. Dat lijkt mij een tamelijk dure werkwijze.

    De kans dat er wel een executieverkoop zal zijn is nihil.

  11. Ik heb bijzonder slechte ervaringen met iCentre. Nederlandse garantievoorwaarden worden slecht of niet gevolgd. Of dat de zaak in Haarlem nu wel of niet blijft bestaan, ik raad niemand aan om zaken te doen met deze firma.

  12. @Het.Draakje: Dat lijkt mij dus wel. Elk filiaal heeft ze eigen voorraad en de webshop heeft ook zijn aparte voorraad.
    Het scharen van de 10 sluitende winkels onder de voorraadden van de 24 blijvende winkels lijkt met een illegale werkwijze.

    Dat er per winkel boekhouding wordt gevoerd is evident daar er in de tekst staat welke winkels hogere omzetten etc. behalen.

  13. Zou Amac met 22 winkels ook hetzelfde lot ondergaan?
    ma.w. waarom zouden zij met hetzelfde assortiment wel kunnen rondkomen?

  14. Duidelijker als in dit artikel kan bijna niet lijkt me.

  15. Origineel geplaatst door Davernl
    Wil helemaal niks weten. Waarom zou je er iets kopen als je bij Dixons 3 jaar garantie krijgt.

    Van de Nederlandse wet krijg je langere garantie.
    Maar goed, daar doen winkels vaak moeilijk over omdat het niet in hun voordeel is.
    Dus het betekent vooral minder gedoe.

    On topic: ik kon me al amper voorstellen dat ze de winkel in Groningen zouden sluiten, al begrijp ik niet helemaal waarom juist deze zulke goede omzet draait…

  16. Ik kan de website van iCentre niet bereiken, kan natuurlijk aan mij liggen, maar…..

  17. En hoe zit het met Veenendaal?

  18. Met de Idays een nieuwe Imac besteld. Zag het vandaag somber in dat ik deze (of het geld) ooit nog zou krijgen. Dit artikel geeft me weer een beetje hoop. Als er een doorstart is (en de naam iCentre blijft bestaan) zou het ook raar zijn als de bestelde producten niet geleverd worden. Maar ja, kan helaas alleen maar afwachten…

  19. @Bitje: Ik kan vijf miljoen redenen bedenken waarom Amac niet hetzelfde lot zal ondergaan 😉

  20. @Romeo: Romeo, ik leef met je mee! Ik heb een MacBook Air besteld en betaald, maar nog niet gekregen. Dit artikel geeft me ook weer hoop maar ik vertrouw het pas als ik of de MBA in mijn bezit heb of het geld weer op mijn rekening.

  21. Ik zou wel opletten met het plaatsen van bestellingen bij de webwinkel; je bent namelijk pas eigenaar als het product bij je is afgeleverd. Je hebt wel recht op het product of op je geld terug, maar als iCentre daar niet aan kan voldoen heb je gewoon pech. Dit was recentelijk nog het geval voor klanten van de It’s webwinkel.

  22. Origineel geplaatst door Arjan
    @Romeo: Romeo, ik leef met je mee! Ik heb een MacBook Air besteld en betaald, maar nog niet gekregen. Dit artikel geeft me ook weer hoop maar ik vertrouw het pas als ik of de MBA in mijn bezit heb of het geld weer op mijn rekening.

    Als een bedrijf wordt overgenomen betekend dit helaas niet automatisch dat jij je product krijgt.

  23. @Arjan: Ook ik heb besteld en betaald maar nog niet geleverd gekregen. Morgen staat er iets over in de Telegraaf. Volgens mijn juridisch adviseur ben ik nu afhankelijk van de coulance die de nieuwe eigenaar biedt (Basgroup). Juridisch gezien hebben zij geen leveringsplicht maar uit oogpunt van goede naam is levering wel te verwachten. Gezien bovenstaande berichtgeving is er dus hoop. De vraag is dan nog wel hoe lang het allemaal gaat duren. Mijn bestelling van een MacBook Pro dateert van 29 mei. Ik heb ook contact met Apple opgenomen, maar daarmee kwam ik ook niet verder. Mocht de overname door Basgroup alsnog afketsen (zover ik lees gaat het nog steeds om een intentie en is overname nog niet definitief?) dan is er weer een probleem. Apple zou zich dan van een goede kant kunnen laten zien door gedupeerden te helpen.

  24. @Marc: Assen ook niet

  25. Let op: de 5 mln dividend is afkomstig van Apple, de move van Apple topman Cohen naar iCentre was vooropgezet, dit is het resultaat. Weg met alle lastige ondernemers, terug naar grote partijen. Apple denkt alleen maar aan zakkenvullen.

  26. Hmz.. Ik denk, doe nog even mijn bestelling uitprinten. Tabblad 1 heb ik kunnen afdrukken. Daarna ben ik uitgelogd geworden en nu kan ik niet meer inloggen omdat mijn wachtwoord incorrect is.
    Zou jammer-vakantiegeld-weg-zijn als ik er niks van terug zie.

  27. Heb er een Mac mini besteld tijdens de €150,- korting dagen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar de website is wel open. Deze heb ik via de website besteld. Ik zie tevens dat er voorraad is van de mac mini. Dus snap niet waarom mijn order niet wordt uitgeleverd??? Want als ik nu een mac mini besteld wordt deze toch ook uitgeleverd??? Anders mag volgens de wet de winkel niet open zijn, want dan is het oplichting…Want dan mag je dus wel bestellen, betalen, maar krijg je niks geleverd…

  28. De keren dat ik in ‘s-Hertogenbosch bij het Icentre ben geweest ben ik perfect geholpen. Jammerdat deze winkel gaat sluiten.

  29. @Sfu: ik denk dat jij de nieuwe manier van inkopen ontdekt hebt; centraal inkopen voor het hele concern is zo jaren 80. Ik snap niet dat bedrijven dat nog doen.

    Om de kas op te kunnen maken heb je echt geen eigen handelsvoorraad nodig.

    Reken er maar op dat de voorraad van iCentre HOlding is en niet van iCentre Uitgeest o.i.d.

  30. Origineel geplaatst door Bert
    On topic: ik kon me al amper voorstellen dat ze de winkel in Groningen zouden sluiten, al begrijp ik niet helemaal waarom juist deze zulke goede omzet draait…

    Heel simpel: in Groningen leveren prettige medewerkers al jaren goede service. Ik kwam er al toen het nog een onderdeel van Bossina was en hoop dat ik er in de toekomst ook terecht zal kunnen.
    Overigens zitten er in de nieuwbouw tegenover het iCentre in Groningen een MediaMarkt en een MyCom, en er zijn in de stad diverse Dixons-filialen en een Saturn, dus des te knapper dat ze het goed doen…

  31. Zie trouwens dat in het assortiment op de site wel alle third-party artikelen zijn verwijderd.

  32. Heb zelf tijdens de kortingsdagen een Mac Mini besteld en was nu bezorgd over de levering. Heb contact gehad met Dixons en die vertelde me dat alle bestelde goederen gewoon worden geleverd. Dit was onderdeel van de deal die gesloten is. Dit is ook voor goederen die kapot waren en voor garanties. Goed nieuws dus.

  33. @Rob: Ik had een iMac besteld en dus ook bezorgd. Ik heb iCentre gebeld (op de site staan nu de contactgegevens van BAS Group) met de vraag: “Wat nu?”. Zij gaven aan dat er óf geleverd wordt óf de klant krijgt zijn geld terug. Weliswaar met een slag om de arm en komende week zou men waarschijnlijk meer duidelijkheid kunnen bieden.
    Dus duimen maar…

  34. Fijn om te horen dat iCentre Groningen in ieder geval open blijft… ik had de indruk dat het geweldig ging met de iCentre keten op basis van mijn ervaringen van hun filiaal in Groningen…. Altijd druk, prima serveice, en ik kom er al sinds 2002.. Eerst was het Bossina, daarna 3 andere namen en nu iCentre. Maar de kwaliteit is altijd prima. Inderdaad het feit dat er een myCom en MediaMarkt op 50 meter afstand zitten en ze nog in de top 5 hoogste omzet groep vallen spreekt boekdelen. Ik hoop dat ze nog lang blijven.

  35. Kom al v.a. 1988 bij iCentre in Uitgeest!
    (Toen nog MacSupport).
    Heel erg dat deze vestiging gaat sluiten.
    Recent daar nog een Apple Mini gekocht.
    Altijd heel goed en deskundig geholpen, waar moeten we nu heen??
    Krijgen de klanten van iCentre ook bericht over de afloop?
    Toevallig het onheilsbericht ergens gelezen,
    We konden het eerst niet geloven….

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.