Nederland krijgt een nieuwe locatiegebaseerde dienst onder de naam Feest.je. Tijdens het tv-programma Bij ons in de BV kondigde Boris Veldhuijzen van Zanten de nieuwe dienst aan. Details zullen pas volgende week tijdens de conferentie The Next Web bekend worden gemaakt, maar duidelijk is wel dat het vergelijkbaar zal zijn met Foursquare en Gowalla, twee diensten waarmee je met een mobiele applicatie kunt inchecken op allerlei locaties.

Feest.je staat samen met Foursquare en Gowalla in het lijstje met locatiegebaseerde diensten. Volgens Veldhuijzen van Zanten, die als investeerder bij Feest.je betrokken is, is de dienst te beschouwen als de Hyves van Facebook: een puur Nederlandse tegenhanger van bekende internationale diensten.
Gezien het feit dat desktoptoepassingen uit zijn (zie de afbeelding hierboven) kunnen we ervan uitgaan dat Feest.je een sterke mobiele component gaat krijgen. Je kunt je al inschrijven voor de beta. Op internet is nog weinig te lezen over deze nieuwe dienst en tipgever Remco (die er zelf overigens wel over schreef) merkt dan ook terecht op dat bloggers geen tv kijken of geen radar hebben voor breaking news (in mijn geval was geen tv kijken de boosdoener).
Feest.je gaat voor het volgende zorgen: “Find where your friends are, find hot places and gives the word serendipity a new meaning”. Wij rekenen in ieder geval op een mooie iPhone-applicatie en zullen op The Next Web aanwezig zijn om verslag te doen van de lancering. Vlak voor Koninginnedag zal Feest.je worden gelanceerd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zit niemand op te wachten.
Ziet er veelbelovend uit,, kun je eindelijk zien waar je pagga kan slaan 😀
Ik zie het niet gebeuren
Ik zie het zeker wel gebeuren, maar of het een succes is… De meeste mensen die dit willen gebruiken al Foursquare.
Best leuk, maar te laat denk ik. Veel gebruikers zitten al op o.a. Foursquare en waarom zou je dan gaan overstappen?
De laatste trend op hyves is niet voor niks je account opheffen en overstappen op Facebook, volgens mij willen de gebruikers juist steeds minder nederlands en meer internationaal gaan. (Ja, dat is een aanname)
Smerig vermoeiend, die onzin. Foursquare had ik na één dag al genoeg van. Het ergste zijn nog mesnen die foursquare aan hun twitter koppelen en óveral inchecken (ook scholen, universiteiten, stations, bushaltes etc).
Vervuiling.
Ik vind het nogal vreemd dat het alleen voor de Nederlandse markt bestemd is. Beetje kortzichtig, naar mijn idee.
Waarom zou ik dit moeten gaan gebruiken in plaats van Foursquare, wat inmiddels toch ook in Nederland al aardig aan het doorbreken is? Lijkt vooralsnog niet meer dan een kopie van Foursquare die niet buiten de landsgrenzen kijkt… Dat laatste is nou juist een van de handige dingen van Foursquare.
Lekkere marketing weer hier hoor.
Right. Een engelse "tagline", voor een nederlandse dienst, met een nog nederlandsere naam. Dat gaat werken. En ik denk dat de meeste mensen niet eens weten wat de betekenis van serendipity überhaupt is.
Dat Hyves een succes is, is volgens mij toeval. Over het algemeen wint de internationale dienst het van "lokale" bedrijfjes.
Maar goed, laat ze het proberen.
Liever niet. Hyves deed hetzelfde met Facebook en we weten ondertussen wel wie de uiteindelijke winnaar zal worden. Ik wil mijn tijd dus niet verdoen met dit soort binnenlandse services.
Je moet wel met iets heel bijzonders komen om te kunnen concurreren met Foursquare, of uberhaupt er van onderscheiden. Foursquare (volgens mij de grootste) stond begin april 2010 op het punt de 1 miljoen gebruikers grens te halen.
Volgens iphonemeter.com zijn er ongeveer 250.000 iPhones verkocht in Nederland, er zal vast wel meer zijn (zie import).
Hoeveel van die 250.000 gebruikers zullen Foursquare gebruiken? Nog geen 20.000 zou ik denken. Krijg je al die 20.000 gebruikers over op jou dienst die allemaal al Foursquare (of Gowalla) gewend zijn?
Dan nog heb je te weinig gebruikers denk ik om een dergelijke dienst echt relevant te maken.
Aan de andere kant denk ik wel dat het kan werken met de onderscheidende factor ten opzichte van de bekendere diensten en de juiste marketing. Niet iedereen die een iPhone, Blackberry of Android heeft kent Foursquare. Op die gebruikers kunnen ze zich richten.
Ik neem sowieso aan dat ze zich op meer platformen zullen richten dan de iPhone. (?)
Verder wel erg benieuwd eigenlijk.
Haha! Ik heb twee jaar geleden aan een schoolproject gewerkt voor feest.je. De heer Veldhuijzen van Zanten vroeg toen aan 3 teams communicatie en design studenten om concepten op te zetten omtrent de url feest.je die ze toen net hadden aangeschaft.
Grappig om te zien dat ze er nu iets heel anders mee gaan doen.
De hyves van facebook, mooi gezegd alleen werden hyves en facebook tegelijk gelanceerd en op het moment van lanceren waren facebook en myspace nog niet naar het nederlands vertaald. Zie hier een redelijke window of opportunity voor hyves om in nederland zo groot te worden. dit gaat voor feestje niet op. Daarnaast denk dat wat feestje gaa
Ook door hyves gedaan kan worden.