De Fietsersbond gaat in september opnieuw het fietsgedrag in kaart brengen tijdens de Fiets Telweek. Installeer de app om mee te doen aan het verzamelen van gegevens over fietsers.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
Arthur
Je hoeft geen fiets tel app te hebben om te weten dat (amateur)wielrenners de meest asociale fietsers zijn..Misschien moeten ze een app ontwikkelen speciaal voor (amateur)wielrenners zodat ze kunnen leren hoe zij zich op sociale en(semi)professionele manier horen te gedragen in het verkeer…Maar goed als dat al niet als basis in je zit vraag ik me af of een app je dat kan aan leren..
Aag
@Arthur: volgens mij is dat niet het punt van de fietstelapp. Ze willen gewoon data hebben zodat er uiteindelijk beter fietsbeleid gemaakt kan worden.
Ik doe dus van harte mee en sta plaats 11 in mijn dorp. Hoop dat er nog veel volgen.
Sjoerd
Origineel geplaatst door Arthur
Je hoeft geen fiets tel app te hebben om te weten dat (amateur)wielrenners de meest asociale fietsers zijn..Misschien moeten ze een app ontwikkelen speciaal voor (amateur)wielrenners zodat ze kunnen leren hoe zij zich op sociale en(semi)professionele manier horen te gedragen in het verkeer…Maar goed als dat al niet als basis in je zit vraag ik me af of een app je dat kan aan leren..
Het probleem ligt niet alleen bij de wielrenners, maar ook bij de gewone fietsers. Mensen mogen ook best rekening houden met de veel hogere snelheid van wielrenners. Ook ouderen met e-Bikes veroorzaken veel gevaarlijke situatie
Klara
Opeens probeert iedereen een graantje mee te pikken uit de data-voederbak, lijkt het. Maar voor het verzamelen van data is nog steeds toestemming van de gebruiker nodig. Een fiets die automatisch data doorgeeft, zonder instemming van de fietser, lijkt me een slecht idee. Totnutoe was je lekker vrij op de fiets en dan ben je dat niet meer.
Het is ook onduidelijk wat ze precies willen verzamelen en waar de de gegevens naartoe gaan, wie ze opslaat. Gaat de Fietsersbond ze verkopen aan gemeenten? Min of meer slingerend fietsen maakt, dat er andere fietspaden komen? Lijkt een drogreden. Ik fiets graag, maar wil beslist niet ‘geteld’ worden.
Arthur
Origineel geplaatst door Aag @Arthur: volgens mij is dat niet het punt van de fietstelapp. Ze willen gewoon data hebben zodat er uiteindelijk beter fietsbeleid gemaakt kan worden.
Ik doe dus van harte mee en sta plaats 11 in mijn dorp. Hoop dat er nog veel volgen.
Klopt je hebt gelijkt zij verstaan onder”fietsgedrag” iets anders(helaas).
Maurice
Origineel geplaatst door Arthur
Je hoeft geen fiets tel app te hebben om te weten dat (amateur)wielrenners de meest asociale fietsers zijn..
Ik kan hetzelfde roepen over automobilisten, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is van deze site.
Niels
@Klara: het is maar waar jij je druk om maakt.
Alsof je gevolgd word.
Je fietst buiten, iedereen ziet je… Maar jou volgen gaat te ver?
Ergens klopt er hier iets niet.
De enigste plek waar je privacy nodig heb, is in je bad en slaapkamer.
Klara
@Niels: Ben je verzekerd bij de Europeesche Verzekeringen? Dat is de sponsor van de Fietsersbond. Hoe zit het met de privacyvoorwaarden van de app? Wil ik altijd even zien voordat ik iets download. Bij de app van de Fietsersbond krijg je niks te zien. Het is een zooitje op het ogenblik, vooral bij Nederlandse apps.
Ferryman
Origineel geplaatst door Arthur
Je hoeft geen fiets tel app te hebben om te weten dat (amateur)wielrenners de meest asociale fietsers zijn..Misschien moeten ze een app ontwikkelen speciaal voor (amateur)wielrenners zodat ze kunnen leren hoe zij zich op sociale en(semi)professionele manier horen te gedragen in het verkeer…Maar goed als dat al niet als basis in je zit vraag ik me af of een app je dat kan aan leren..
Origineel geplaatst door Sjoerd
Het probleem ligt niet alleen bij de wielrenners, maar ook bij de gewone fietsers. Mensen mogen ook best rekening houden met de veel hogere snelheid van wielrenners. Ook ouderen met e-Bikes veroorzaken veel gevaarlijke situatie
Beetje kort door de bocht. Het probleem ligt niet (alleen) bij deze of gene (groep) fietsers maar vooral ook in de infrastructuur voor fietsers die eigenlijk nog steeds vrijwel alleen is berekend op rustig recreatief gebruik, over korte afstanden. En (anders dan bv de diverse soorten autowegen) niet of nauwelijks scheiding kent van doorgaand en lokaal verkeer, snel en langzaam verkeer etc.
_
@Klara: ‘de’ sponsor?! Kennelijk weet jij -vriendelijk uitgedrukt – niet zoveel van de fietsersbond. Naast een belangenverening met leden is het ook een erkende ANBI met (dus) donateurs en vrijwilligers. En ja, daarnaast ook nog verschillende sponsoren die natuurlijk niet zomaar in ledenbestand of onderzoeksgegevens mogen grasduinen in ruil voor hun steun…
Op zich is het verstandig om kritisch te kijken naar hoe bedrijven en instellingen met je (privacy-gevoelige) gegevens omgaan, zelfs als je ‘niets te verbergen hebt’ 😁,
maar paranoia is (iig in dit geval) weer wat overdreven 🤔
Ferryman
Origineel geplaatst door Klara(…) Bij de app van de Fietsersbond krijg je niks te zien. Het is een zooitje op het ogenblik, vooral bij Nederlandse apps.
Als je ff de moeite had genomen door te klikken in de appstore naar de website van de ontwikkelaar had je daar deze aan duidelijkheid weinig te wensen overlatende voorwaarden van het onderzoek gevonden… en hier geen ongefundeerde zorgen hoeven roeptoeteren. 😕
Je hoeft geen fiets tel app te hebben om te weten dat (amateur)wielrenners de meest asociale fietsers zijn..Misschien moeten ze een app ontwikkelen speciaal voor (amateur)wielrenners zodat ze kunnen leren hoe zij zich op sociale en(semi)professionele manier horen te gedragen in het verkeer…Maar goed als dat al niet als basis in je zit vraag ik me af of een app je dat kan aan leren..
@Arthur: volgens mij is dat niet het punt van de fietstelapp. Ze willen gewoon data hebben zodat er uiteindelijk beter fietsbeleid gemaakt kan worden.
Ik doe dus van harte mee en sta plaats 11 in mijn dorp. Hoop dat er nog veel volgen.
Het probleem ligt niet alleen bij de wielrenners, maar ook bij de gewone fietsers. Mensen mogen ook best rekening houden met de veel hogere snelheid van wielrenners. Ook ouderen met e-Bikes veroorzaken veel gevaarlijke situatie
Opeens probeert iedereen een graantje mee te pikken uit de data-voederbak, lijkt het. Maar voor het verzamelen van data is nog steeds toestemming van de gebruiker nodig. Een fiets die automatisch data doorgeeft, zonder instemming van de fietser, lijkt me een slecht idee. Totnutoe was je lekker vrij op de fiets en dan ben je dat niet meer.
Het is ook onduidelijk wat ze precies willen verzamelen en waar de de gegevens naartoe gaan, wie ze opslaat. Gaat de Fietsersbond ze verkopen aan gemeenten? Min of meer slingerend fietsen maakt, dat er andere fietspaden komen? Lijkt een drogreden. Ik fiets graag, maar wil beslist niet ‘geteld’ worden.
Klopt je hebt gelijkt zij verstaan onder”fietsgedrag” iets anders(helaas).
Ik kan hetzelfde roepen over automobilisten, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is van deze site.
@Klara: het is maar waar jij je druk om maakt.
Alsof je gevolgd word.
Je fietst buiten, iedereen ziet je… Maar jou volgen gaat te ver?
Ergens klopt er hier iets niet.
De enigste plek waar je privacy nodig heb, is in je bad en slaapkamer.
@Niels: Ben je verzekerd bij de Europeesche Verzekeringen? Dat is de sponsor van de Fietsersbond. Hoe zit het met de privacyvoorwaarden van de app? Wil ik altijd even zien voordat ik iets download. Bij de app van de Fietsersbond krijg je niks te zien. Het is een zooitje op het ogenblik, vooral bij Nederlandse apps.
Beetje kort door de bocht. Het probleem ligt niet (alleen) bij deze of gene (groep) fietsers maar vooral ook in de infrastructuur voor fietsers die eigenlijk nog steeds vrijwel alleen is berekend op rustig recreatief gebruik, over korte afstanden. En (anders dan bv de diverse soorten autowegen) niet of nauwelijks scheiding kent van doorgaand en lokaal verkeer, snel en langzaam verkeer etc.
_
@Klara: ‘de’ sponsor?! Kennelijk weet jij -vriendelijk uitgedrukt – niet zoveel van de fietsersbond. Naast een belangenverening met leden is het ook een erkende ANBI met (dus) donateurs en vrijwilligers. En ja, daarnaast ook nog verschillende sponsoren die natuurlijk niet zomaar in ledenbestand of onderzoeksgegevens mogen grasduinen in ruil voor hun steun…
Op zich is het verstandig om kritisch te kijken naar hoe bedrijven en instellingen met je (privacy-gevoelige) gegevens omgaan, zelfs als je ‘niets te verbergen hebt’ 😁,
maar paranoia is (iig in dit geval) weer wat overdreven 🤔
Als je ff de moeite had genomen door te klikken in de appstore naar de website van de ontwikkelaar had je daar deze aan duidelijkheid weinig te wensen overlatende voorwaarden van het onderzoek gevonden… en hier geen ongefundeerde zorgen hoeven roeptoeteren. 😕