Verrassing! Gameklassieker Final Fantasy VII is ineens opgedoken in de App Store. De game werd langzaam uitgerold en is nu ook in Nederland beschikbaar. Het prijskaartje is zoals zo’n beetje alle iOS Final Fantasy-games weer aan de hoge kant.
Voordat je besluit om Final Fantasy VII te downloaden is het raadzaam om te kijken of je iDevice de game ondersteunt en je genoeg vrije ruimte hebt om deze forse app te downloaden.
4GB aan vrije ruimte nodig
Ontwikkelaar Square Enix stelt een iPhone 5s of hoger voor, of een derde generatie iPad of iPad mini 2 als je op een iPad besluit te spelen. Speel je Final Fantasy VII op een ouder toestel, reken dan op flinke vertragingen en vastlopers. Opvallend: de beschrijving meldt dat de iPod Touch vermeld staat als ondersteunend apparaat, maar ‘is niet geschikt om deze game te spelen’.
Daarnaast is de app 2GB groot, maar heb je maar liefst 4GB aan vrije ruimte nodig om de game te downloaden. Het betreft hier een directe port van de PC-versie van FF7, waar een virtuele controller aan toegevoegd is die je in de instellingen naar eigen smaak vorm kunt geven.
Schakel gevechten uit
Nieuw toegevoegd aan de iOS-versie van Final Fantasy VII is de mogelijkheid om de willekeurige gevechten met vijanden uit te schakelen. Hiermee kun je de knokpartijen met eindbazen niet overslaan, maar bespaar je wel de nodige tijd als je door kerkers loopt omdat je niet continu wordt aangevallen. Ook is er een Max Stats commando waarmee je in een klap het maximale level bereikt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
iPod touch 6 niet geschikt??!
Kan ik niet geloven met die A8 chip..
Gaaf! Dit was de eerste final fantasy die ik ooit speelde. Blijft één van de allerbeste games. Het verhaal in 7 was echt steen goed.
@Hallo: Jammer maar helaas kun je in deze tijd al bijna niets meer met een iPod.
Heb hem gekocht omdat ik de game graag nog eens speel maar ben zelf wel lichtelijk teleurgesteld….
– De input zijn onscreen knopjes wat ‘prima’ is maar ze voelen wel een beetje overbodig. Naar mijn weten heb je door het gros van het spel bijvoorbeeld de schouder knoppen niet nodig idem voor de Select knop (die S1 heet?).
– De random encounter knop is de hele tijd op het scherm en mijn inziens had dit beter in het menu ergens kunnen zitten.
– Op mijn iphone 6 plus loopt de game super soepel en naar mijn gevoel zelfs zonder frame-rate limiter want cloud is haast onbestuurbaar snel aan het rennen
– Met het geheugen verbruik van 2 gig (wat in de tijd van de PC/PSX echt ondenkbaar was in een pc) doet me vermoeden dat bij de kleinste applicatie switch de al uit het geheugen wordt gegooid… Overal opslaan ipv alleen op aangewezen plekken lijkt me in dit geval veel fustratie veroorzaken
Al met al is dit misschien wel de slechtste port van een FF tot nu toe en hadden ze na al die tijd wachten misschien iets meer liefde erin kunnen steken.
Mooi om dit in het vliegtuig te spelen voor 24 uur 🙂
@Laurens: Probeer mij dan eens uit te leggen waarom niet? Het enige wat je niet kan is bellen en sms -.-
Met een A8 chip moet dat spel het prima kunnen doen.
Gewoon luie zwijnen zijn het die hun spel niet hebben geoptimaliseerd voor de iPod -__
Nice! En nu wachten op FF VIII