Flitsmeister-app

Reacties voor: Flitsmeister beperkt de gratis functies en maakt PRO-abonnement duurder

Flitsmeister beperkt het aantal gratis functies. Gebruikers zijn daardoor voor sommige functies gedwongen een abonnement af te sluiten, dat 1 euro duurder is geworden.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 49 reacties

  1. Dat gaat het einde worden van Flitsmeister voor mij.

    • Flitsmeister kan je alsnog automatisch laten starten via de opdrachten app. Helaas niet afsluiten. Dan alleen maar gebruiken met de piepjes tijdens CarPlay.

    • Same. Ik gebruikte app alleen voor af en toe een flitser. Vaste locaties zitten ook in Apple Maps. App en account verwijderd.

  2. Flitsmeister pro was vroeger niets waard, waardoor niemand het nam. Flistmeister had bij de introductie van carplay dat exclusief voor pro gebruikers moeten introduceren, dan was het beter uit te leggen dan nu functies weg nemen. Flitsmeister zal toch ook al genoeg verdienen aan de rechten die ze verkopen aan de radio?

    • Vind het hele idee van CarPlay (en je huidige snelheid) achter een abonnement belachelijk. Zelfs apps die je nagenoeg nooit in de auto gebruikt hebben een CarPlay variant. Daarnaast is je huidige snelheid een basale functie wat Flitsmeister 0 extra kost

  3. Volslagen belachelijk dat je ineens € 36 per jaar moet gaan betalen om alleen maar CarPlay te kunnen gebruiken, zijnde een functie die Apple gratis aanbiedt. Flitsmeister probeert dus het gebruik van een wezenlijke handsfree functie te ontmoedigen. Onbegrijpelijk en een verwerpelijk verdienmodel. Alleen al daarom weiger ik daarvoor te gaan betalen. Dan maar geen Flitsmeister meer.

    • Carplay en google auto is net zo illegaal als je mobiel / tablet gebruiken tijdens het rijden, het is niks handsfree.
      Je gebruikt gewoon een grote telefoon / tablet, alleen de iconen zijn wat groter.
      Je gebruikt dit op het moment dat je stilstaat, dus bijv voor dat je weg gaat vanuit je locatie.

      Sowieso is het een nutteloos programma, je kan je gewoon aan de aangehouden snelheid houden die geld.
      Dit wordt ook aan gegeven op gewone navigatie apps, als je zo graag te snel wil rijden neem je maar een boete voor lief.

      • Ik gebruik Flitsmeister niet voor de flitsers, maar om de maximumsnelheid in beeld te hebben en voor de waarschuwingen voor spookrijders. Dat heeft niets te maken met boetes betalen.

      • Het apparaat zit niet in je hand dus letterlijk hands free. Daarnaast zijn de meeste infotainment systemen tegenwoordig een touchscreen. Meestal wel erg haperend. Afijn CarPlay is gewoon legaal handsfree te gebruiken.
        Daarnaast is het van de grond af aan ontworpen om met vluchtige blikken te gebruiken; overzichtelijkere interfaces met minder functies als mobiel.

        Wel handig om gevaren te melden, als een ambu komt, mensen gaan nog eerder aan de kant, loslopend wild en mensen rijden slomer. Een voorwerp op de weg net na een bocht. Heel handige app.

      • (Red.) Deze reactie is door een moderator niet openbaar gemaakt omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

    • het is nog erger met flitsmeister
      in 2020-2021 betaalde ik voor een pro abonnement 16,99 per 2 jaar. Dit is eind 2022 1,99 per maand geworden (dus bijna 48 euro per 2 jaar) inclusief aanvechten boete, flitshistorie, etc. Nu wordt dit het pro plus abonnement en moet je 6,99 per maand (168 euro ongeveer per 2 jaar) betalen. Een toename van bijna 888% tov 2020-2021.
      Ken geen ander bedrijf die dit zo doet.
      Einde FM voor mij

  4. @melvin kwestie van nooit genoeg hebben, of zoals we dat tegenwoordig voortaan ‘graaicultuur’ noemen.

    Ik rij zelf alleen op de biepjes van FM via CarPlay en draai het op de achtergrond terwijl ik TomTom gebruik. Hopelijk blijft dat wel mogelijk.

    • Grappig Mark, Ik doe precies hetzelfde. Hoewel Tom Tom ook de waarschuwingen geeft, lijkt de community achter flitsmeister actiever met het melden van vanalles. Ik ben bang dat dat minder gaat worden.
      Als Tom tom slim is, gaan ze ook actief de meldknop inbouwen en proberen de flitsmeister clan naar zich toe te trekken.
      Feitelijk moet dat niet moeilijk zijn. Het hoofddoeleinde van flitsmeister is flitser meldingen, maar qua navigatie totaal inferieur aan Tomtom. Tomtom is dan maar 20 euro per jaar en niet 36…..

  5. Waze zal er de komende tijd veel gebruikers bij gaan krijgen hoop ik!

    FM graaft hiermee zijn eigen graf, want het zijn de gebruikers die het systeem voeden. Hoe meer er vertrekken of uitgesloten zijn van CarPlay, hoe minder input en dus hoe onbetrouwbaarder flitsmeister zal zijn.

    App verwijderd, en al m’n gegevens laten schappen via hun website, mijn antwoord op dit soort graaipraktijken.

    • Precies,

      Het afnemen van Carplay en Automatisch starten gaan mij persoonlijk iets te ver. Dan stap ik over naar Waze.

  6. Doei Flitsmeister! €3 p/mnd alsof ze de enige app zijn… als ik elke app met abo neem, ben ik vermogen p/jr kwijt. #duur #flitsmeister #iphone #snelheidscontrole

  7. Hij draait bij mij op de achtergrond terwijl tomtom navigeert.
    Als Carplay vervalt bij gratis gebruik dan is de hele app nutteloos voor mij en zal ik hem moeten verwijderen.
    Het heeft me nog nooit een boete bespaard, dus dat maandbedrag verdien ik niet terug.

  8. Dit was te verwachten. Eerst dankzij veel gebruikers groot worden en hen dan als dank met een belachelijk verdienmodel confronteren. Ze zullen vast niet genoeg verdienen aan reclame inkomsten en het gebruik van hun data door diverse (commerciële) radiozenders.

    Het zal mij niet verbazen als het met FlitsMeister dezelfde kant op gaat als destijds met Word Online van Nina Brinks.

  9. Ik draai het ook op de achtergrond, gebruik TomTom voor navigatie en gebruik CarPlay helemaal niet omdat ik er maar niet aan kan wennen en TomTom op de iPhone gewoon veel prettiger vind.

  10. Het begin van het einde.

    • Precies wat ik ook dacht, graaien hiermee letterlijk hun eigen graf.(om maar even in termen van graaiflatie te blijven).

  11. Ik had al afscheid genomen van FM vanwege de extreme batterij drain (40% met half uurtje auto heen en weer) waar ze al niks aan doen dus dit is nog een extra reden om er helemaal niet meer naar om te kijken

  12. Ben al jaren fervent gebruiker van FM, waardoor ik de bovenstaande bezwaren goed begrijp. Anderzijds moet er een verdienmodel aanwezig zijn. Als door de verwijdering van Apple CarPlay hun dienst minder betrouwbaar wordt zal dit logischerwijs gevolgen hebben voor hun strategie. Ik moet mij maar eens goed gaan verdiepen in de alternatieven want ik ben wel altijd van mening dat ik mening uit dmv portemonnee. Oftewel, aan mij hoeven ze momenteel niet meer te verdienen; zij het data, zij het geld.

    • het verdienmodel is ook data.. want gratis bestaat niet.. FM verkoopt op zeker de data …

  13. Flitsmeister, gebruikt iemand dat nog? Sinds ik Waze gebruik op Apple Carplay heb ik die niet meer nodig. Ideaal, navigatie en flitsmeldingen/gevaarmeldingen in 1. Aanrader!

  14. Sinds ze navigatie hebben zijn de kosten gestegen en dat gaan ze doorberekenen aan hun meest trouwe gebruikers. Echt heel slecht. Misschien stoppen met navigatie als dat zo duur is.

    Ik snap nog wel dat je meer functies naar pro verplaatst, krijg je misschien meer betalende gebruikers. Maar dan ook nog de prijs verhogen voor je trouwe gebruikers is een minder slimme move.

    Gelijk m’n abo stop gezet. Gebruik wel CarPlay, maar heb FM altijd via m’n telefoon ernaast. Meldingen van de app blijf je toch ontvangen. Was groot fan, maar ze hebben hun eigen graf gegraven.

    Ik hoop dat meer hier Apple Kaarten gaan gebruiken en daar flitsers in melden. Dat lijkt mij de meest fijne oplossing

  15. Einde flitsmeister en had het al opgezegd

  16. FM qua flitsers nog steeds de beste app. En daar heb ik hem ook voor. Navigeer met TomTom of Apple Maps. En TomTom omdat dat ook offline werkt in de usa EN het zowel je eigen als maximum snelheid aangeeft naast elkaar. Vind t niet erg om te betalen maar de nieuwe dash met abonnement vind ik overdreven. Overigens vind ik de hele navigatie van FM vanaf het begin al helemaal waardeloos. Zit er zo vaak naast en rare routes. Dus concentreer je op flitsers, files ed en weg met die navigatie. En vd WAZE fanaten: waardeloze app (vind ik) en een mega mega irritante stem!

    • de stem kun je uitzetten of aanpassen. en met de juiste instellingen (even werk maar dan heb je wel wat) verreweg de allerbeste navigatie app. (ik gebruik hem 70000km per jaar). geeft max snelheid en je eigen snelheid, waarschuwt voor filtsers etc etc.

  17. Voor mij ook einde Flitsmeister als ik plots voor Apple CarPlay moet betalen. Ik vind Waze wel een hele fijne en duidelijke app op CarPlay. Geluid heb ik uitstaan, dat is helemaal niet nodig.

  18. Doei flitsmeister.

  19. Het is onvoorstelbaar dat FM in korte tijd 100% duurder is geworden het is geloof ik binnen 18 maanden tijd, ik had een jaarabonnement van €17 per jaar, dat werd beëindigd tot een maandelijks abonnement van €1,99 p/m (€24 p/j) en na 4 maanden gooien ze schaamteloos daar nog even een euro overheen(€36 p/j), FM is geen eerste levensbehoefte, dus ik kap met deze manier van zakendoen, ik zeg boycotten die handel, stelletje schurken zijn het!

  20. Ik begrijp dat je geld moet verdienen. Ik had de pro puur als een soort bijdrage voor FM, want verder had het niet echt een toegevoegde waarde voor mij. Maar dat je carplay hier vanaf laat hangen vind ik wel sneu. Beetje hebzucht lijkt mij.

  21. Echt te belachelijk voor woorden,is eerst iemand blij maken,en dan vervolgens…. Smerige praktijken,denk dat dit ze toch klanten gaat kosten….

  22. Dat was het dan, Flitsmeister maar direct verwijderd. Dat ze een verdienmodel willen hebben snap ik, maar om functies zoals Carplay/Android Auto achter een betaalmuur te plaatsen is de app gewoon onbruikbaar in de auto (via Carplay).

  23. Voor mij nu einde FM.

  24. Zo gedaan met FM. Gebruik het toch al minimaal maar het verbergen van CarPlay functionaliteit achter een betaalmuur ( wat een pro abbo gewoon is) is de druppel. App verwijderd en recht op vergetelheid aangevraagd via de e-mail.

  25. Sygic vraagt volgens mij ook geld voor CarPlay enz. En is duurder, maar biedt wel heel veel functionaliteit aan. De prijzen zijn wel altijd gelijkaardig geweest. En er zijn regelmatig kortingen. De manier waarop is vooral erg pijnlijk en schandalig. De 10% psychologische marge is ruimschoots overschreden en je kan je alleen maar afvragen wie er daar in dat team het lef heeft om zulke dingen te beslissen.
    Ik ga FM ook verwijderen, uit principe. Net zoals Telenet in België…

  26. Crashes en vastlopers van de App, matige CarPlay interface, veel te hoog batterij verbruik, niet goed functionerend CarPlay display, allemaal zaken die best aanvaardbaar en te overkomen zijn voor een gratis App. Voordat ik erover nadenk om voor FM te gaan betalen, moeten deze problemen toch eerst maar eens opgelost worden. Tot die tijd dus geen FM meer.

  27. Tja, dit gaat ze echt gebruikers kosten. Inclusief mijzelf.

  28. Bij mijn weten is er nog nooit een app goed weggekomen met gratis functies betaald maken, zeker niet in een markt waar genoeg gratis alternatieven zijn. Het lijkt er nu vooral op dat Flitsmeister bij gebrek aan creativiteit om nieuwe functies te bedenken voor een betaald abonnement zijn eigen ondergang aan het inzetten is. Erg jammer!

  29. Ik stop ook meteen met het gebruik.
    Waze here I come.

  30. crtl atl del.

  31. Ik denk dat FM zich verkeken heeft op kosten van de ontwikkeling van de DASH en de (waarschijnlijk tegenvallende) belangstelling voor zo een ding a 149 euro + 10 euro maandelijks……

  32. Ze krijgen het in hun bol bij flitmeister. Dat rare klokje aan je luchtrooster moet het worden en daarom moeten de abonnementen duurder. IK ga naar de gratis versie. Die piept wel wat meer op de achtergrond als er een flitser staat. Dan google maps op de voorgrond met prima navigatie.
    Nu pro opzeggen en klaar

  33. Heel appart dat zij ons eerst aan het werk zetten (alle flitsen, verkeersongelukken, stilstaande autos etc. hebben wij aangegeven). En nu moeten wij daarvoor betalen??? Eigenlijk moeten zij ons elke maand 3 euro betalen omdat wij elke flits hebben doorgegeven!

  34. Over het aankomende verdienmodel hebben genoeg mensen voor mij al verwoord wat ik ook denk.

    Wat me nog steeds verbaast is de vele dubbele of driedubbele meldingen van dezelfde situatie (werkzaamheden, flitsers etc.). Het lijkt wel of alle meldingen van gebruikers 1-op-1 doorgezet worden zonder controle of samenvoeging.
    Hoogst irritant.

    Daarnaast die belachelijk slechte VoiceOver.
    Kortom, wat al dat geld naar toe gaat is mij een raadsel, in ieder geval niet naar bovenstaande.

  35. Interessante case voor startups! Subscriptions zijn interessant maar zo zie je dat er bepaalde limieten zijn (zelfs voor populaire apps). Vraag is of betalende gebruikers financiële klap 💥 gaan opvangen van mensen die afhaken en of een serieuze domper voor Flitsmeister investeerders gaat zijn.

    Zo heb ik mijn Disney+ ook opgezegd naar zoveelste prijsverhoging.

    – Flitsmeister navigatie is bagger.
    (Gebruik momenteel Apple Maps en TomTom).
    – herhalende meldingen (algoritme is niet perfect voor gevraagde prijs).

  36. Ik kreeg vandaag de gevreesde upgrade van FM ook. Inderdaad niet meer te gebruiken via CarPlay. Dus ook maar verwijderd. Jammer, maar helaas. Ben wel benieuwd naar hun motivatie en hoeveel mensen als gebruiker de meldingen doorgeven. Met veel minder gebruikers kan het niet anders dat het aantal meldingen terugloopt. Dus wordt de app minder betrouwbaar en dat zal gebruikers kosten die dan het geld er niet voor over hebben en dat zullen ze merken in het het aantal meldingen … Negatieve spiraal is ingezet. Het zal heel erg veel moeite kosten om iedereen weer terug te krijgen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.