Reacties voor: Flitsmeister waarschuwt je nu voor vaste flitspalen in Europa

Flitsmeister geeft nu ook waarschuwingen bij vaste Europese flitspalen. Ga je met de auto op wintersportvakantie, dan kan deze nieuwe functie van Flitsmeister een welkome toevoeging zijn.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 17 reacties

  1. Kost me dit ook data in het buitenland? Of alleen gprs? Aangezien die kosten nog steeds aanzienlijk hoog liggen!

  2. Of je houd je gewoon aan de snelheid te snel rijden is helemaal niet nodig, kijk ligt een familie lid ineens in ziekenhuis ofzo wil je er snel heen. maar bijna iedereen gebruikt dit om expres te hard te kunnen rijden.

  3. Origineel geplaatst door Dennis
    Of je houd je gewoon aan de snelheid te snel rijden is helemaal niet nodig, kijk ligt een familie lid ineens in ziekenhuis ofzo wil je er snel heen. maar bijna iedereen gebruikt dit om expres te hard te kunnen rijden.

    Ik rijd normaal niet te hard, maar het is wel prettig om onnodige bekeuringen voor een kleine snelheidsovertreding te voorkomen! Zeker met al die wisselende maximale snelheden van tegenwoordig…

  4. Tja en dan krijg je ineens een boete in 1 van die landen in Europa waar je dit niet mag gebruiken…. Je mag het niet eens bij je hebben al staat het uit. Geen idee of daar op gelet wordt maar in Frankrijk kan het heel duur zijn geloof ik.

  5. Blijft vreemd en zelfs hypocriet dat dit in NL wel is toegestaan, en radarverklikkers niet. Doel en effect is hetzelfde, alle smoesjes ten spijt. Als je ‘normaal nooit te hard rijdt’, krijg je ‘normaal geen onnodige boetes’. Een cruisecontrol, anno 2015 standaard op bijna alle auto’s, helpt veel beter om wat vaker ‘normaal’ te rijden dan deze onzin.

    Dit soort apps, en verwante features in navigatie-apps, en het rijgedrag dat ze uitlokken zijn natuurlijk de èchte oorzaak van de ‘flitsfiles’ die VID ea nu de politie in de schoenen proberen te schuiven – typisch geval van krokodillentranen huilen…

  6. Dus komen er nu ook dus meldingen van vaste flitspalen in Nederland?
    Of zat dat in de vorige update(s) er al in?

    Want de vaste flitspaal na de brug op de n3 bij Dordrecht staat er namelijk niet in. En die paal staat daar al sinds m’n geboorte..

  7. Goed nieuws, deze app bespaart me honderden euro’s per jaar

  8. @Ferryman: Die van mij herkent echt niet hoe hard ik mag rijden

  9. Dacht ik na een stuk file in de trajectcontrole Utrecht-Amsterdam even iets meer dan 100 te kunnen rijden, blijken het drie aparte trajecten te zijn: boete voor 104 km/h….
    Flitsmeister ziet het als één traject met één gemiddelde.
    Please fix!
    FlitsNav geeft de deeltrajecten wél goed aan, maar helpt het streaming geluid van Spotify om zeep.

  10. Origineel geplaatst door Ferryman
    Blijft vreemd en zelfs hypocriet dat dit in NL wel is toegestaan, en radarverklikkers niet. Doel en effect is hetzelfde, alle smoesjes ten spijt. Als je ‘normaal nooit te hard rijdt’, krijg je ‘normaal geen onnodige boetes’. Een cruisecontrol, anno 2015 standaard op bijna alle auto’s, helpt veel beter om wat vaker ‘normaal’ te rijden dan deze onzin.
    Dit soort apps, en verwante features in navigatie-apps, en het rijgedrag dat ze uitlokken zijn natuurlijk de èchte oorzaak van de ‘flitsfiles’ die VID ea nu de politie in de schoenen proberen te schuiven – typisch geval van krokodillentranen huilen…

    Ik snap je standpunt wel, maar ik ben het vooral niet eens met het eerste deel. Flitsmeister eigenlijk niet meer dan een social media app voor het delen van flits locaties. Het is eigenlijk hetzelfde als je een collega belt en waarschuwt voor een flitspaal, maar dan op grotere schaal. Ik begrijp ook niet hoe zoiets illegaal is te maken, je deelt gewoon publieke informatie : “kijk daar staat een flitspaal die in het openbaar staat”.

  11. @Dennis: Ik rijd graag te hard. Dus een uitermate handige app!!!

  12. @Saber: Ik begrijp je redenering, maar zie toch op (minstens) twee punten raakvlakken tussen de app en die radardetectoren waardoor imho de inconsequentie van het één wel en ‘t ander niet verbieden overeind blijft.

    Alleen al de naam verraad toch wel dat flitsmeister niet zomaar een sociale netwerk-app is, en dus (net als een radardetector) specifiek bedoeld is om flitsboetes te ontlopen. De (on)mogelijkheden van de app laten trouwens evenmin ruimte voor twijfel.

    En ook een radardetector deed niets meer dan signalen die de openbare ruimte ingestuurd werden (‘toevallig’ door snelheidsradars) opvangen en signaleren. Technisch gezien evenmin iets illegaals en alleen specifiek om het beoogde doel ervan illegaal verklaard.

    Overigens heb je helemaal geen ‘high-tech’ als app of verklikker nodig om snelheidscontroles bijtijds te zien aankomen. Je medeweggebruikers zijn de beste detector die je maar kunt wensen: zie je om op ‘t eerste gezicht onverklaarbare reden vóór je op hetzelfde punt steeds remlichten oplichten, dan weet je alweer hoe laat het is 😏

    Vroegâh, voor ik door cruise control en boordcomputer (en z’n real-time weergave v/h brandstofverbruik) ‘heropgevoed’ werd, zo echt een aantal bonnen misgelopen 😁 En de discussie nu over ‘flitsfiles’ bewijst dat die menselijke detectoren nog steeds (te) goed werken…

  13. Uiteindelijk is het doel van flitsers dat we langzamer rijden. Dit kan dus of via een boete of via een goedkope app die de snelheden laat zien waardoor je fouten voorkomt. En daarbij flitsers meld die geld bespaard. Zie het nadeel er niet exht van.

  14. Straks hoeven we gelukkig niet meer zelf te rijden en zijn dit soort apps niet meer nodig.

  15. Dit soort apps zouden niet moeten mogen. Iedereen rijdt maar lekker zo hard toegestaan is. Lekker racen en onschuldige slachtoffers maken omdat flitsmeister je toch wel waarschuwt. Schandalig!

  16. @koert: jij zit vast niet veel op de weg! Vaak is aanpassen aan het verkeer een stuk beter voor de doorstroming dan dom 99 blijven rijden omdat je maar 100 mag. Dat veroorzaakt een hoop file.

  17. @Ed: Op zich heb je een punt dat de snelheidsverschillen tussen (even overdreven) jakkeraars en trutten de doorstroming belemmeren. Vraag is natuurlijk alleen wel wie zich nou aan wie aan moet passen om dat te voorkomen. In jouw optiek moeten kennelijk de mensen die zich wel gewoon aan de wet willen houden zich maar aanpassen aan degenen die dat weigeren?! Dat is zoiets als zeggen dat je maar beter zelf ook fietsen kunt gaan stelen omdat er nou eenmaal toch al fietsendieven actief zijn, omdat dat de balans in het fietsbezit zou verbeteren. De suggestie dat je betere doorstroming alleen kunt bereiken door (te) hard rijden is flauwekul, als je de snelheidsverschillen maar ‘linksom of rechtsom’ kwijt kunt raken maken die paar km/u echt geen enkel verschil voor de doorstroming.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.