For Pilots Only maakt iPad-houder voor piloten

De Tech Board iPro Kneeboard is een houder die piloten om hun been kunnen vastmaken, zodat ze tijdens het vliegen de iPad onder handbereik hebben.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

ipad houder voor pilotenAls piloot is het wel heel gemakkelijk om bij een tripje naar de VS een iPad mee te nemen. In de cockpit komt zo’n iPad ook goed van pas: je kunt voor vertrek nog wat weerkaarten bekijken, het laatste nieuws opvragen of een boek lezen. Maar hoe berg je de iPad op tijdens het vliegen, zodat je bij turbulentie geen aluminium projectiel naar je hoofd geslingerd krijgt? For Pilots Only heeft daar iets op bedacht: een metalen houder met de naam Tech Board iPro Kneeboard. Voor deze handgemaakte houder betaal je $150 waarbij je rekening moet houden met een levertijd van maximaal drie weken.


De Tech Board iPro Kneeboard heeft een sluitklep met documentenklem voor notities en rondslingerende papieren. Opengeklapt heb je volledige toegang tot alle knoppen van de iPad, inclusief de dock connector. De binnenkant is voorzien van zachte bekleding om krassen te voorkomen. De term Kneeboard houdt in dat er een elastische band aanwezig is, waarmee je als piloot de iPad om je bovenbeen kunt vastmaken, zodat je tijdens het vliegen de handen vrij hebt. Voor automobilisten die vaak in de file staan is het misschien ook een uitkomst.

ipad houder

Informatie

Laatst bijgewerkt
22 april 2010 om 12:11
Categorie
Accessoires

Reacties: 12 reacties

  1. Ik zie voor automobilisten liever een oplossing om je iPad aan het stuur te bevestigen 🙂

  2. Of koppelen aan een projector die vanuit je dashboard op je voorruit projecteerd zodat je een HUD display krijgt en dan wel met voicecommands TomTom bedienen….

    Navigeren o.i.d. en tegelijk op de weg letten/rijden….

  3. Ik gebruik op mijn PC de programma’s / mappen van Jeppesen.

    Tot mijn spijt is er nog niet één deftig programma / kaart op de markt voor piloten voor gebruik op de iPhone / iPad. Het enige die een ‘beetje’ haalbaar is is ForeFlight maar dit is voor 80% enkel bruikbaar voor de US-markt.

    Ik zie dan ook niet echt het nut in van deze iPad houder voor piloten.

  4. @william:
    Klinkt alsof Jeppesen daar dus iets laat liggen…
    Gezien de enorme interesse in iPhone/iPod touch en iPad zal dit waarschijnlijk binnenkort wel komen…
    (Precies zoals dit Kneeboard ook daarom gekomen is…)

  5. @Snader:
    Ja en dan zit net even doodle jump te spelen en dan geef je een ruk aan het stuur. :S
    Game over 🙁 of zelfs misschien nog erger…

  6. De ipad, net zoals de iphone werkt niet boven FL100…..

    Neem maar eens mee naar de Aiguille du Midi (Chamonix)

    Dus VFR only….

  7. @william:
    Het nut is er dus wel degelijk voor diegene die niet in Europa vliegen. Ik vlieg regelmatig in de USA en gebruik ForeFlight op de iPhone met een RAM mount en dat is echt voortreffelijk. Ik kan niet wachten om een keer met de iPad te vliegen.
    en die RAM mounts zijn er trouwens ook voor auto’s en boten, zie:
    http://www.ram-mount.com/NewProducts/AppleiPadMounts/tabid/2614/Default.aspx

  8. Origineel geplaatst door BvHorck
    De ipad, net zoals de iphone werkt niet boven FL100…..

    Nou, mijn iPhone gebruik ik bijna dagelijks op FL410 hoor!

  9. Environmental requirements
    Operating temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
    Nonoperating temperature: -4° to 113° F (-20° to 45° C)
    Relative humidity: 5% to 95% noncondensing
    Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)

    http://www.apple.com/ipad/specs/

  10. @BvHorck:

    Waarschijnlijk heeft die waarde met de luchtdruk de maken en niet met het GPS bereik. Aangezien de luchtdruk in een vliegtuig cabine kunstmatig tot 2000 meter hoogte wordt gehouden (ook al vlieg je op FL390) werkt de iPad/iPhone waarschijnlijk gewoon wel.

  11. zou kunnen, in mijn Seneca ging het niet boven de FL100

  12. Ik zal morgen is even kijken als ik op 15 km hoogte vlieg met mij prive airbus a 380……..