Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 17 reacties
Tim
Moet zeggen dat ik dit dus juist niet handig vind, de oplossing van Apple (een scherm met álle updates) vind ik veel makkelijker en sneller werken 🙂
alpacatje
We weten toch al langer dan vandaag dat Apple achterloopt op vanalles en nog wat!
Mike van Hoenselaar
Erg netjes. Dat mag van mij veel meer gebeuren. Gogogo (mede)ontwikkelaars. Implementeren die handel :-).
Dat scheelt mij als BETA-tester voor verschillende iPhone-aplicaties voor iPhoneclub erg veel werk. Mooi zou ook nog zijn dat er een soort van feedback optie bij zit. Dus dat je ook heel makkelijk feedback van een bepaalde build kunt doen of een overzicht van openstaande builds kunt zien.
Mogelijkheden, mogelijkheden, mogelijkheden.
Sander
Origineel geplaatst door Tim Moet zeggen dat ik dit dus juist niet handig vind, de oplossing van Apple (een scherm met álle updates) vind ik veel makkelijker en sneller werken
Bij deze manier gaat het er juist om dat je snelbèta versies van je app kan doorsturen, zonder dat je door het goedkeuringsproces van apple hoeft.
Als je app af is dien je hem in bij de appstore en kan hij via de reguliere appstore verspreid worden.
pp
En aangezien dat Apple geen controle heeft over de update die geinstalleerd wordt, gaan ze dit niet toestaan.
Origineel geplaatst door pp En aangezien dat Apple geen controle heeft over de update die geinstalleerd wordt, gaan ze dit niet toestaan.
Apple hoeft dit ook niet goed te keuren want het proces vind plaats buiten de App Store om. Dat is ook te lezen in het nieuwsbericht.
Marty
Origineel geplaatst door pp En aangezien dat Apple geen controle heeft over de update die geinstalleerd wordt, gaan ze dit niet toestaan.
Apple heeft hier sowieso geen controle over want ad-hoc applicaties gaan niet via de app-store maar gewoon als bestand wat je in je iTunes importeert. Daarna sync je het naar je iDevice.
Inhoud/content wel. Maar dit is echt programmacode wat geupdate wordt.
Dit gaat Apple nooit goedkeuren in de appstore (maar daar is het ook niet voor bedoeld) want er is sowieso al een clausule die het verbiedt “uitvoerbare code” te downloaden.
Thom
iPhone gaat steeds meer op dat achterlijke andriod lijken. Van mij hoeft dat allemaal niet. Ik wil gewoon syncen met iTunes.
Rupert Rupparella
De man in het filmpje had wellicht even moeten uitleggen dat de update gesigneerd moet zijn door de developer zodat er geen shit op je foon geïnstalleerd wordt.
En anders hoef ik het ook niet.
Voor beta testen is het handig. Maar ik snap waarom Apple dit niet voor de eindconsument doet. Ze willen niet vanalles gaan bijhouden, en ontwikkelaars kunnen zelf controleren of er een nieuwe versie is (zet een xml met versie op je website en check vanuit de app daarnaar).
Dat updates wel iets transparanter mogen getoond worden (push?) dan een cijfer bij het appstore icoontje PAS ALS JE op de update tab bent geweest, helemaal mee eens 🙂
De techniek die je hier ziet is iOS Wireless App Distribution wat Steve Jobs al noemde in zijn Keynotes en is vooral bedoelt voor bedrijven die in-house enterprise app’s maken (zoals wij bij Webstate) en voor adhoc testen uit te voeren.
Zelf heb ik afgelopen week een PHP webscript gemaakt wat het ook mogelijk maakt je app draadloos ter beschikking te stellen (voor adhoc en enterprise app’s dus) via een webpagina met daarbij de profielen indien deze gegeven zijn
Juist, mits alle veiligheid en snelheid goed in orde is zie ik dit wel zitten. Zoals met online diensten als Google Docs, Dropbox of Spotify zal uiteindelijk de App Store ook mee moeten met de ontwikkeling om consumenten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Maar ook al kun je ‘over-the-air’ syncen, ik ben veel meer voorstander van een open platform voor mobiele applicaties, waar apps voor meerdere apparaten aangeschaft kunnen worden. Ik hoop dan wel dat er voor ontwikkelaars ook mogelijkheden zijn om te kiezen: html app of toch in code van desbetreffende iOS-en. Dit vanwege het feit dat t ene apparaat meer functionaliteit biedt dan de andere.
Moet zeggen dat ik dit dus juist niet handig vind, de oplossing van Apple (een scherm met álle updates) vind ik veel makkelijker en sneller werken 🙂
We weten toch al langer dan vandaag dat Apple achterloopt op vanalles en nog wat!
Erg netjes. Dat mag van mij veel meer gebeuren. Gogogo (mede)ontwikkelaars. Implementeren die handel :-).
Dat scheelt mij als BETA-tester voor verschillende iPhone-aplicaties voor iPhoneclub erg veel werk. Mooi zou ook nog zijn dat er een soort van feedback optie bij zit. Dus dat je ook heel makkelijk feedback van een bepaalde build kunt doen of een overzicht van openstaande builds kunt zien.
Mogelijkheden, mogelijkheden, mogelijkheden.
Bij deze manier gaat het er juist om dat je snel bèta versies van je app kan doorsturen, zonder dat je door het goedkeuringsproces van apple hoeft.
Als je app af is dien je hem in bij de appstore en kan hij via de reguliere appstore verspreid worden.
En aangezien dat Apple geen controle heeft over de update die geinstalleerd wordt, gaan ze dit niet toestaan.
@pp: Apple moet het niet toestaan want het gaat hier om apps die nog in ontwikkeling zijn 😉
Apple hoeft dit ook niet goed te keuren want het proces vind plaats buiten de App Store om. Dat is ook te lezen in het nieuwsbericht.
Apple heeft hier sowieso geen controle over want ad-hoc applicaties gaan niet via de app-store maar gewoon als bestand wat je in je iTunes importeert. Daarna sync je het naar je iDevice.
Zo iets doen spelletjes als WeRule toch al om de inhoud te updaten?
Trein doet dit ook voor de zogenaamde brondefinities.
mTrip Madrid Vandaag GRATIS… 🙂
Inhoud/content wel. Maar dit is echt programmacode wat geupdate wordt.
Dit gaat Apple nooit goedkeuren in de appstore (maar daar is het ook niet voor bedoeld) want er is sowieso al een clausule die het verbiedt “uitvoerbare code” te downloaden.
iPhone gaat steeds meer op dat achterlijke andriod lijken. Van mij hoeft dat allemaal niet. Ik wil gewoon syncen met iTunes.
De man in het filmpje had wellicht even moeten uitleggen dat de update gesigneerd moet zijn door de developer zodat er geen shit op je foon geïnstalleerd wordt.
En anders hoef ik het ook niet.
Voor beta testen is het handig. Maar ik snap waarom Apple dit niet voor de eindconsument doet. Ze willen niet vanalles gaan bijhouden, en ontwikkelaars kunnen zelf controleren of er een nieuwe versie is (zet een xml met versie op je website en check vanuit de app daarnaar).
Dat updates wel iets transparanter mogen getoond worden (push?) dan een cijfer bij het appstore icoontje PAS ALS JE op de update tab bent geweest, helemaal mee eens 🙂
De techniek die je hier ziet is iOS Wireless App Distribution wat Steve Jobs al noemde in zijn Keynotes en is vooral bedoelt voor bedrijven die in-house enterprise app’s maken (zoals wij bij Webstate) en voor adhoc testen uit te voeren.
Zelf heb ik afgelopen week een PHP webscript gemaakt wat het ook mogelijk maakt je app draadloos ter beschikking te stellen (voor adhoc en enterprise app’s dus) via een webpagina met daarbij de profielen indien deze gegeven zijn
Script is gratis te downloaden via Github
Juist, mits alle veiligheid en snelheid goed in orde is zie ik dit wel zitten. Zoals met online diensten als Google Docs, Dropbox of Spotify zal uiteindelijk de App Store ook mee moeten met de ontwikkeling om consumenten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Maar ook al kun je ‘over-the-air’ syncen, ik ben veel meer voorstander van een open platform voor mobiele applicaties, waar apps voor meerdere apparaten aangeschaft kunnen worden. Ik hoop dan wel dat er voor ontwikkelaars ook mogelijkheden zijn om te kiezen: html app of toch in code van desbetreffende iOS-en. Dit vanwege het feit dat t ene apparaat meer functionaliteit biedt dan de andere.