Het is niet de eerste keer dat Gartner gebruikers afraadt om de iPhone zakelijk te gebruiken. In een rapport dat komende week verschijnt roepen ze opnieuw op tot een zakelijke boycot: IT-managers moeten ver wegblijven van de iPhone omdat Apple geen enkele intentie heeft om de iPhone zakelijk te ondersteunen, zegt Gartner-analist Ken Dulaney. De iPhone is in feite niet meer dan een iPod waar mee je kunt bellen, met nog wat aanvullende functies.
De iPhone is weliswaar een mooi consumententoestel, maar is niet geschikt voor de zakelijke gebruikers. Er zitten geen beveiligingsfuncties zoals een firewall op en het ondersteunt geen Microsoft Exchange of Lotus Notes, zodat je je e-mail moet laten doorsturen naar een webmaildienst. En er zit ook geen functie op om de iPhone op afstand te wissen, wanneer het toestel is zoekgeraakt of gestolen.
Maar wat is het probleem? Bedrijven hebben weinig interesse in de iPhone en Apple richt zich in de reclamespots ook al niet op zakelijke klanten. Het is een persoonlijk apparaat, dat bedrijven toch niet als zakelijk toestel voor hun medewerkers zullen aanschaffen. Toch schijnt AT&T wel van plan te zijn om zakelijke gebruikers te interesseren voor de iPhone.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties