‘Gebruik weerapps in New York kelderde tijdens orkaan Sandy’
Tijdens orkaan Sandy maakten New Yorkers meer gebruik van apps om te navigeren, fotograferen en financiën bij te houden. Dit blijkt uit een onderzoek van reclamenetwerk Velti, die het aantal impressies die apps binnen hun netwerk kregen tijdens de orkaan vergeleek met de week daarvoor. Velti keek hiervoor enkel naar appgebruik in New York. Weerapplicaties werden op hun beurt juist veel minder vaak gebruikt.
Het is interessant dat uitgerekend weerapplicaties minder vaak werden gebruikt tijdens de storm, aangezien de stad juist werd geteisterd door natuurgeweld. Aan de andere kant hadden bewoners van New York waarschijnlijk geen app nodig om te zien hoe de weersomstandigheden er precies aan toe waren. AllThingsD merkt op dat smartphone-bezitters waarschijnlijk naar nieuwssites grepen om te zien hoe het met de storm ging. Volgens Velti steeg het gebruik van muziekapplicaties en games met respectievelijk 44 en 19 procent in de week van de storm.
Hoewel de onderzoeksresultaten interessant zijn, bieden ze niet een allesomvattend beeld van de App Store in New York tijdens de storm. Velti keek naar de apps binnen hun reclamenetwerk in New York City, wat betekent dat een deel van de apps niet is meegerekend. Er zijn immers ook betaalde apps, of applicaties die via een ander kanaal reclame tonen. Velti biedt ook advertenties voor Android-apps, die ook in het onderzoek zijn inbegrepen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties