De afgelopen dagen vond in Las Vegas de mobiele telefoonbeurs CTIA plaats. Hoewel Samsung een iPhone-kloon aankondigde die ze via mobiele operator Sprint op de markt gaan brengen, zijn er toch geen echte iPhone-killers gesignaleerd, aldus TGDaily. Tot nu toe blijft de iPhone de maatstaf en doen andere fabrikanten hun best om daarbij aan te haken. TGDaily vergelijkt de situatie met de iPod, die ook als design-icoon werd gezien en model stond voor tientallen soortgelijke producten.
De website schrijft:
De iPhone kan nog nauwelijks worden beschouwd als een nieuw product en heeft veel gebreken, maar Apple heeft een hoop dingen goed gedaan door simpelweg te kijken naar de markt, te praten met mensen, fouten te corrigeren die anderen in de loop van de jaren hebben gedaan en een product uit te brengen met een fantastisch design, dat jaren voorloopt op de concurrentie.
Slechts vier toestellen kunnen de vergelijking met de iPhone doorstaan: de RIM BlackBerry 9000, de Samsung Instinct en Sony Ericsson’s Xperia X1. Het vierde toestel is nog in ontwikkeling: de Nuvifone van Garmin. Toch missen al deze telefoons wat de iPhone heeft: de combinatie van multi-vingerbewegingen, de accelerometer, de nabijheidssensor… Het is duidelijk dat de fabrikanten de iPhone proberen te verslaan op eigenschappen die het niet heeft: 3G, GPS, video-opnames, schermen in hogere resolutie, uitbreiding met geheugenkaarten, verwisselbare batterijen, haptische feedback en uitschuifbare QWERTY-toetsenborden.
Veertien maanden na de aankondiging van de iPhone is wel duidelijk dat traditionele telefoonmakers nog steeds een achterstand hebben op Apple bij het maken van een coole smartphone. De nieuwe generatie maakt een inhaalslag, maar met de volgende generatie iPhone zou Apple z’n voorsprong wel eens opnieuw kunnen uitbouwen.
Meer info: TGDaily
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties