Geen iPhone-nieuws is ook nieuws
De BBC mag als Britse staatsomroep geen reclame maken voor producten. Toch is tech-journaliste Maggie Shiles iets te ver gegaan met een artikel over de hype rond de iPhone, zo denkt collega-techblogger Jim Connolly. Het bericht ziet er volgens hem teveel uit als propaganda rond de lancering van de nieuwe iPhone. Het is volgens Connolly niet het werk van de BBC, maar van marketing- en pr-mensen om zoveel mogelijk buzz rond een product te genereren.
Op zich bevat de blogposting van Shiles niet veel bijzonders: ze maakt een opsomming van geruchten en gebeurtenissen die er de afgelopen tijd zijn geweest. Bijvoorbeeld het feit dat de nieuwe iPhone al lang ergens in een opslagplaats in Fremont ligt en dat ‘ie dikker, dunner, goedkoper, zwarter en cooler dan voorheen is. Inderdaad, op zich geen nieuwe informatie, maar volgens ons ook geen schaamteloze propaganda. Het gewone publiek heeft de meeste van die geruchten toch niet zoveel meegekregen: sommige mensen die we deze week op Mobile Monday spraken (toch mensen die mobiel geïnteresseerd en/of geïnformeerd zijn) wisten niet dat er een nieuwe iPhone aankomt en anderen vroegen zich af wat nou het hele gedoe rond de Nederlandse iPhone-operator is: Vodafone en T-Mobile verkopen dat ding toch al lang? 😉
Meer info: BBC (oorspronkelijke blogposting) en The Tech News Blog (commentaar)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties