Tijdens het Apple Watch Event onthulde Apple niet alleen de details over de Watch, maar ook een geheel nieuwe MacBook. Het nieuwe model heeft een 12-inch Retina Display, een dikte van 13,1 millimeter en vernieuwd trackpad dat werkt met Force Touch. Daarnaast is dit het eerste consumentenproduct met een USB-C-connector op de markt. Maar er valt nog iets anders op in het nieuwe design van de MacBook. Waar is het lichtgevende logo op de achterkant gebleven?
Het lichtgevende Apple-logo is al sinds de PowerBook G3, die in 1997 werd uitgebracht, een vast kenmerk op de notebooks van Apple. Met de komst van de nieuwe MacBook lijkt daar een einde aan te zijn gekomen. Apple heeft het logo stilzwijgend vervangen door een niet-oplichtend Apple-logo van chroom, zoals we dat ook kennen van de achterkant van de iPod, iPhone en iPad. Waarschijnlijk heeft deze wijziging te maken met het dunne ontwerp van de MacBook: het logo werd altijd verlicht door de backlight van het scherm, maar Apple gebruikt in de nieuwe MacBook een alternatieve belichtingstechniek.
Voor veel Apple-gebruikers heeft het lichtgevende logo op de achterkant van MacBooks een iconische waarde. Zo schreven we al eens over bedrijven en hobbyisten die zelf het logo aan de achterkant van de iPhone lichtgevend maakte en waren er geruchten dat de iPad Air van een doorzichtig logo aan de achterkant zou worden voorzien. Het lichtgevende logo werd ook jarenlang beplakt met stickers door creatieve Mac-bezitters.
Bron afbeelding: Macbooksticker.de
Met het afscheid van het lichtgevend logo heeft Apple wel drie nieuwe kleuren voor de MacBook geïntroduceerd. Je kunt nu kiezen tussen zilver, goud en spacegrijs. Hiermee nemen de nieuwe MacBooks het kleurenschema van de iPhone over. De nieuwe 12-inch MacBook is vanaf 10 april verkrijgbaar in de online Apple Store en wordt dan ook in andere winkels verwacht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 34 reacties