Reacties voor: Geen support voor iPhone 3.0 beta in de Apple Store

Ontwikkelaars die hun applicatie geschikt hebben gemaakt voor iPhone OS 3.0 mogen daarover niet opscheppen. En support krijgen ze ook niet in de Apple Store.

Reacties: 14 reacties

  1. PS: lastig hoor downgraden vanaf 3.0 naar 2.2.1 weer 🙂
    Mijn iPhone was gewoon doood.. gelukkig doet ie het weer!

    Wel associaal dat ze je niet helpen!

    x

  2. Tja ik zie niet in wat hier vanuit Apple verkeerd aan is.
    Het staat ook duidelijk in de NDA, en in de download waarschuwing voor OS3. Je toestel komt “permanent” in testmodus voor OS3.

    Goede zaak dat je dan niet bij de winkel oid terecht kan, want anders ga je die mensen belasten met iets wat misschien niet eens in het uiteindelijke product komt.

    De ontwikkel helpdesk is overigens heel behulpzaam, dus wat dat betreft weinig te klagen.

    haal je je OS3 van torrents oid, tja, you’re on your own. (terecht)

  3. @Marco: Ja, met softwareproblemen moet je ook niet naar de winkel gaan. Maar als er een barst in zit moeten ze je toch kunnen helpen, ongeacht of je developer bent.

  4. Maar als de echte software 3.0 uit os gat je toch uit die test modus? En dan Kan je als het goed is wel alles downloaden toch?

  5. @Rowin:

    Hoe kan je nu al support verlangen van het winkel personeel? Dat zullen namelijk geen programmeurs zijn die je haar fijn kunnen uitleggen waarom iets niet werkt in 3.0.

    3.0 is nog niet eens af. Laat staan dat het personeel er al in getraind is.
    Hoe is het dan nog asociaal dat ze je niet helpen?

    Als ontwikkelaar krijg je genoeg support via de SDK en het forum at er aan vast zit.
    Als je rond loopt met 3.0 omdat je niet kon wachten en je hebt problemen met je toestel dan is het je eigen schuld.

    Maar als je ontwikkelaar bent en je hardware is stuk terwijl er 3.0 op staat dan vind ik we dat je garantie moet hebben en of support van de apple store.

  6. @Gonny van der Zwaag:

    Nee, dit is ondoorzichtig. Grote developers hebben nl grote sets testtoestellen, wellicht ook niet via de apple store gekocht.

    Dus is het gewoon het transparantste om testtoestellen aan een apart loket te behandelen ..

  7. Ik had de tekst verwijderd, en nu (nog geen dag later) is de update uitgekomen. Dat is wel netjes.

    Iig: de app is wel al getest tegen 3.0 op iPhone 🙂

  8. @4saus: ik ben het met Rowin eens, als je hardwareproblemen hebt en 3.0 moet je gewoon geholpen worden.

  9. We hebben in Nl alleen Apr’s en die kunen/mogen zowiezo geen ondersteuning aan iPhones bieden. Doorsturen naar T-Mobile is wat mogen en kunnen doen.

    Ik neem aan dat het hier om u.s. Stores gaat 😉

  10. @D:
    Dat kan je wel vinden maar je kan niet verwachten dat elke verkoper de SDK download een cursus programmeren doet, 3.0 uit zijn hoofd gaat leren om de vroege vogels die willen tof doen met hun illegale versie 3.0 problemen hebben.

    Vind je dat dat wel zo zou moeten zijn dan is er iets niet goed met je wereld beeld. Nogmaals de software is nog niet eens op de markt voor gewoon publiek zoals jij en ik.
    Ben je ontwikkelaar dan is het een ander verhaal. en als ontwikkelaar weet je waar je terecht kunt.

    De PC boer op de hoek kan jou nu ook nog niet alle ins en outs vertellen over windows 7 en waarom dat nog steeds virus gevoellig is.

  11. wat besluit ik hier nu uit:

    vb: mijn volume knopje breekt af, ik breng hem binnen en er staat OS 3.0 op.
    heb ik dan garantie of niet?
    Ik leid hier uit af van niet, maar dat zou mij eigenlijk verbazen, aangezien door OS 3.0 mijn volume knop er toch niet zou mogen afvallen 😀

  12. gewoon even downgraden naar 2.2.1 en terug naar die Apple genius of wie er daar staat.

  13. @kal_el:
    Tja apple heeft altijd zijn trukjes om extra te verdienen valt me de laatste tijd op. 

  14. @kal_el:
    &

    Origineel geplaatst door D
    @4saus: …ls je hardwareproblemen hebt en 3.0 moet je gewoon geholpen worden.

    Hardware problemen door toedoen van de gebruiker zelf vallen zelden onder garantie.

    Probeer maar eens bij apple iets onder garantie te laten repareren dat cosmetische schade heeft. dat word bijna altijd geweigerd. Of je kan er gewoon voor lappen.

    Als het een hardware defect is dat door nalatenschap of door een fabricage fout is van apple is ontstaan is het een ander verhaal en heb je een jaar lang garantie. Met de meeste apple producten kan je daar zelfs nog 2 jaar extra garantie voor bij kopen.

    Raar of NIET functionerende hardware door Software problemen word onder geen enkele voorwaarde van apple care en garantie gedekt.

    Vragen over software word wel ondersteund maar dan alleen voor software die officcieel voor het publiek beschikbaar is. DUS GEEN BETA’S

    Op die gronden kan een winkelier je gewoon service weigeren.

    Of het eerlijk is is een tweede

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.