Reacties voor: Gehackte iTunes-accounts nog steeds een groot probleem voor Apple

Het komt nog steeds voor dat iTunes-accounts worden gehackt. Een beveiligingsspecialist vermoedt dat Apple weinig prioriteit schenkt aan het oplossen van de problemen en liever de schade gewoon vergoedt. Internetforums staan vol met klachten van mensen die gedupeerd zijn.
Bert van Doorn -

Reacties: 39 reacties

  1. Ik weet wel dat er heel erg veel iTunes accounts verkocht worden… Accounts met meer dan 100$ erop worden voor 20$ à 30$ verkocht. Zelfs via twitter…

  2. hmm kan ik dan misschien beter m’n bankrekening loskoppelen van itunes?

  3. Zo verdwijnt het geld van zojuist ingevoerde giftcards als sneeuw voor de zon en worden PayPal-accounts die verbonden zijn aan iTunes-accounts, leeggehaald.

    @Bert van Doorn: PayPal-accounts kunnen niet verbonden worden met iTunes. Ik neem aan dat je ClickandBuy bedoeld?

  4. @Bas van der Ploeg: in andere landen kan dat wel volgens mij

  5. Paypal kan wel in een us account gekoppeld worden dacht ik. Ik ben recentelijk dus ook gehackt en kreeg duidelijk te horen: Please note that this refund is an exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final.

    Nou het was geen sale, ik kocht niks. En zolang ik niets gedaan heb en voorzichtig omga met mijn gegevens lijkt me dat ik recht heb op mijn geld terug.

  6. Worden deze accounts gehacked doordat ze het wachtwoord hebben kunnen achterhalen / kraken, of is er een andere manier? Hoe kun je het voorkomen? Of is een sterk wachtwoord voldoende?

  7. Ik heb ook zonder problemen mijn geld teruggekregen. Kreeg ook het dringende advies mijn wachtwoord te wijzigen.

    Overigens waren alle gejatte downloads producten van een en dezelfde ontwikkelaar, dus die was of niet al te snugger of een concurrent probeerde hem in een kwaad daglicht te plaatsen.

  8. Ik had na mijn vakantie (wel in lokaal internet café met mn iPhone online te zijn geweest, achteraf gezien doe ik dat dus nooit meer) ineens de melding dat er €250,- aan in app aankopen waren gedaan. Apple support gemaild, had het geld eerder terug op m’n click and buy account van Apple dan ik van C&B zelf terug naar m’n rekening kon storten. Zelfs de overschrijvingskosten werden vergoed (miserabel bedrag van 2,50) en m’n account kreeg voor het ongemak €15,00 tegoed.

    Apple regelt zijn zaken dus goed, het is helaas alleen zo dat een sterk wachtwoord icm een onveilige verbinding dus wel voor risico’s kan zorgen.

  9. Ik ben ook gehackt en ze hebben voor 100 euro aan giftcards gekocht en voor 100 euro punten gekocht van het spel world war van storm8.

    Heel toevallig dit artikel want heb net vandaag al mijn geld terug gekregen. Ze hebben mij prima geholpen met de procedure en hebben niks vermeld over dat het eenmalig was dat ze mijn geld terug gaven. Het lijkt er dus wel op dat ze problemen hebben.

    Een leer voor mij om mijn click and buy account niet meer te koppelen aan mijn Apple account.

  10. Ze zijn inderdaad makkelijk met het terugbetalen als je ontevreden bent met je aankoop. Ik had laatst een app gedownload maar de batterij raakte snel leeg en ik kon geen muziek luisteren als ik de app aan wou laten, ‘Lock Screen Weather’ heette die app. Daarnaast heb ik vandaag nog een terugbetaling ontvangen voor een film die ik gehuurd had maar niet NL ondertiteld was. Ben zeer tevreden over de snelle reacties en oplossingen die ik van de medewerkers ontvang!

  11. Het is misschien een domme vraag, maar waar kan ik contact opnemen met apple omtrent ‘mis-aankopen’ van Apps?

    Alvast bedankt 🙂

  12. Gaat iTunes over onbeveiligde verbindig? Dat kan ik me echt niet voorstellen?

  13. Toevallig vorige week mijn C&B account losgekoppeld van mijn iTunes account, kreeg ik een paar dagen later de melding dat er een aankopen was gedaan met mijn account op een vreemde computer. Gekukkig was de app gratis, maar ook mijn account was dus gehackt.

  14. Ook ik ben ik een gedupeerde. Totaal 100 euro werd er in 1 nacht aan japanse game crap via mijn iTunes/clickandbuy gekocht. Zeg maar dag tegen je centjes in dat geval.

    Wel stonden die games automatisch op mijn iPhone, maar of ik daar nou zo blij van werd…

    De oplossing voor mij: Jailbreak er weer op, clickandbuy account geblokkeerd. Geen zin om dit weer mee te maken!

  15. Zelfde op mijn account vorige week, ruim 260 euro naar Storm8 via World War HD. Binnen een paar uur netjes weer teruggekregen van Apple. Maar was fijn geweest als er daadwerkelijk een boef in de kraag gevat werd natuurlijk. Compenseren is blijkbaar goedkoper dan actief maatregelen nemen.

  16. En dames en heren, vergeet niet dat in bijna all gevallen niet het itunes account gehacked is maar dat de computers van de mensen zelf gehacked zijn en daarom al hun info op straat ligt. In Nederland alleen al zijn er naar verwachting meer dan 1 miljoen besmette computers waar keyloggers en dergelijke op draaien. Dus apple schuld geven heeft ook geen zin denk.

  17. Waarom maken ze het probleem niet bekend..

    – Zijn gegevens incl. wachtwoorden gehackt?
    – Zijn nieuwe wachtwoorden leesbaar voor hackers?

    Dus: moet ik mijn wachtwoord juist wel of niet wijzigen?

  18. Daarom koop ik altijd alleen maar iTunes Gift cards (als ze in de aanbieding zijn) en zal NOOIT m’n credit-card of andere betaalmethode koppelen aan iTunes

  19. Het is altijd verstandig om 1 een moeilijk wachtwoord te nemen.
    Minimaal 10 karakters met minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 speciaal karakter en 2 je wachtwoord regelmatig te veranderen.
    Daarnaast is een uptodate virus scanner een vereiste!!!

  20. Ik heb wat anders nu. Vandaag een ituneskaart gekocht bij de AH (in de bonus) en nu zegt itunes dat de kaart al eerder is gebruikt. Is de kaart dan gehacked oid?

  21. Sowieso nooit Click&Buy op iTunes account geactiveerd. Toen ik met mijn Apple-ID apps op de iPods van de kinderen wilde zetten kreeg ik het verzoek om de beveiligingscode van gekoppelde credit card in te vullen èn een email van Apple dat mijn account op een nieuw device was gebruikt. Dan lijkt mij ongemerkt misbruik vrijwel uitgesloten. Of niet?

  22. Gewoon tegoed gebtuiken , dan is het geen onbeperkt grld wat er wordt afgeschreven, zelf nog maar 0,54 euro

  23. Nog nooit een app gekocht of gedownload via pc. Alleen wachtwoord aangemaakt op pc….4 jaar later maken ze er gebruik van? Nee dit is later gebeurd.

    Origineel geplaatst door jeffreyEn dames en heren, vergeet niet dat in bijna all gevallen niet het itunes account gehacked is maar dat de computers van de mensen zelf gehacked zijn en daarom al hun info op straat ligt. In Nederland alleen al zijn er naar verwachting meer dan 1 miljoen besmette computers waar keyloggers en dergelijke op draaien. Dus apple schuld geven heeft ook geen zin denk.

  24. Ik hou er niet van om een betaalmiddel aan m’n iTunes account te koppelen, oa. in verband met in-app aankopen, waar ik een bloedhekel aan heb. Je wordt wel netjes van tevoren gewaarschuwd, zodat je niet ongemerkt een in-app aankoop kunt doen, maar toch…

    Ik download vnl. gratis apps maar als ik eens een app wil kopen, koppel ik m’n creditcard, koop wat ik wil kopen en ontkoppel de creditcard gelijk weer.

  25. Ik heb al heel lang een iTunes account die ik met prepaid kaarten betaal, dus maximaal 50 euro weg. Maar LET OP! Toen ik vorig jaar een iPhone had besteld op de apple site en betaald had met mijn creditcard had Apple zomaar zonder iets te vragen de creditcard gegevens aan mijn iTunes account gehangen, toen ik daar per ongeluk achter kwam heb ik die dus onmiddellijk weer uit het iTunes account verwijderd.

    Als daar dus alsnog geld vanaf gaat via de store dan kan ik jullie beloven heeft Apple een echt probleem 😉

  26. Om deze redenen zo snel mogelijk clickandbuy loskoppelen en gewoon via gift cards werken, scheelt weer een hoop gedoe als je account wordt gehackt.

  27. Degene die hierboven loopt te schreeuwen dat een virusscanner een vereiste is!!! (met 3 uitroeptekens).. Moet nodig eens een mac kopen zeg.. Wat een ophef.. Je houdt dit toch niet tegen.. Zolang ze vergoeden, lekker niet drukmaken en je iTunes account aan je eventuele creditcard koppelen. Dan is het altijd verzekerd.

  28. Ik vraag mij af of het aan Apple ligt of dat alle gedupeerden (die uiteindelijk keurig geholpen worden) op Windows-computers werken. Ik heb nog nooit iets als dit aan de hand gehad en ook niemand in mijn omgeving. Allemaal Apple-gebruikers.

  29. Hmmm. Bij de laatste twee keer inloggen in iTuses stond een vreemd iTuses ID tegen…

  30. @Arthur Alexander Hofman-Klünder:

    Zelf ook nog nooit problemen gehad, maar ik koop ook alleen giftcards van €15 😉 voorkomen is beter dan verhelpen.

  31. Volgens mij ligt het er gewoon aan dat mensen hun ‘geheime vraag’ niet zo slim beantwoorden. Zo werden vroeger ook duizenden Hotmail-accounts gehackt. Dus gewoon je geheime vraag even checken.

  32. Vandaag kreeg ik het volgende bericht:
    Uit onze veiligheidssystemen is gebleken dat er een verdachte transactie heeft plaatsgevonden.

    Sinds 31 januari is er €4500+ afgeschreven van mijn creditcard, de card gebruik ik alleen voor iTunes..

    Heel toevallig :S

  33. Hopelijk krijg je dat ook vergoed simmer

  34. wil je gewoon gratis €10 itunes tegoed krijgen? Bij iCentre geven ze dat nu weg als je hun FB pagina liked. Lees het op mijn blog http://patjem.nl/gratis-10-itunes-tegoed-bij-icentre

  35. Hoe bereik je apple dan bellen of een email adres? Heb nog geen gezeur gehad…
    Grt Paul

  36. @Max: Ja, maar als je dat doet kan je geen apps meer als gift sturen… dat werkt alleen als je een koppeling hebt met je creditcard of CaB.

  37. Hier gister ook opeens 2x 69,98 gecharged.

    Snel click&buy gebeld en die hebben de account geblokkeerd en orders gecancelled. Net apple gemaild dat ze de order moeten cancellen omdat het gehackt is.
    Ik denk idd dat ze accounts eerst hacken en dan doorverkopen.. dit kan je toch makkelijk tegen gaan lijkt me? Gewoon als je opeens op andere locatie (qua land) inlogt dat je dan extra vraag of code moet beantwoorden??

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.