Gelekt document laat zien hoe Apple je kapotte iPhone inspecteert
Via een gelekt document wordt meer duidelijk welke schade wel en niet wordt gerepareerd in de Apple Store. Daarmee krijg je een kijkje achter de schermen op welke punten wordt gelet.

Document legt uit wat Apple repareert
De ‘Visual/Mechanical Inspection Guide’ verscheen op Dropbox en laat gedetailleerd zien wat er wel en niet onder de garantie valt. Het 22 pagina’s tellende document is gedateerd op 3 maart van dit jaar. Business Insider, die erover publiceerde, gaf geen link naar het document zelf, maar liet wel een aantal afbeeldingen eruit zien. Die hebben betrekking op de iPhone 6, 6s en 7.
Problemen waar je altijd mee wordt geholpen zijn:
- Kapotte pixels
- Vuil onder het glas
- Een verschoven FaceTime-camera
- Haarscheurtjes in het frontje, als er geen andere breuken zijn
Voorheen moest je bij haarscheurtjes alsnog voor de kosten opdraaien, maar sinds 2014 heeft Apple het beleid hierin veranderd.
Voor elk product bestaat zo’n VMI (Visual/Mechanical Inspection Guide), wist een medewerker te vertellen. Het wordt gebruikt voor fysieke inspectie en om de kosten van de schade te bepalen. Volgens deze medewerker is de helft van de training van iPhone-technici hierop gericht. Een ander meldt echter dat hij er nauwelijks meer naar kijkt en dat het document niet allesbepalend is. Soms is een medewerker soepeler in de regels, soms wat minder.
Als je met een kapotte iPhone naar de Apple Store gaat moeten de medewerkers het product inspecteren en vragen stellen om bijvoorbeeld vochtschade te achterhalen. Als een vochtsensor wijst op waterschade kan er toch nog reparatie plaatsvinden. Maar er zijn uitzonderingen. “Er zijn altijd van die uitzonderlijke gevallen waarbij de telefoon technisch niet is gedekt onder de garantie, maar waarbij we de telefoon toch onder garantie omwisselen, aldus een medewerker.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom de Europese verpakking van iPhones en iPads straks iets extra's krijgt (24-04)
- Apple krijgt 500 miljoen euro boete voor het niet naleven Digital Markets Act, maar gaat in beroep (23-04)
- Deze transparante AirPods kun je niet kopen (11-04)
- Opinie: Aankomende WWDC-keynote wordt belangrijkste Apple-presentatie in jaren (en dit is waarom) (13-03)
- Het einde van de vijftig tinten spacegrijs: overzicht van een van Apple's meestgebruikte kleur (06-03)
Blijkbaar doet Apple zelfs al moeilijk als je telefoon buiten jouw schuld in de fik vliegt. En ja dit is mij overkomen en Apple doet er vooralsnog niets aan!!!
Mijn iPhone 6plus is verbogen, hierdoor zitten er nu strepen in beeld. Hier doet Apple niks aan denk ik, of wel?
Tot nu altijd goed geholpen in de Apple Store. Kunnen andere nog wat van leren.
@Bas:
Nee heb je , ja kun je krijgen toch? Gewoon proberen zou ik zeggen
Valt me op dat er best veel in aanmerking komt voor reparatie onder de garantie: zelfs een hoofdtelefoonaansluiting die is afgebroken in de connector
@Bas: ik heb een nieuwe gekregen toen, als eenmalige gunst
Ik denk dat je niet goed leest: er staat “eligible for out of warranty service”. Dus geen garantie.