De keynote van Steve Jobs voor Macworld 2008 zou via Wikipedia zijn gelekt. Maar zoals zo vaak bij dit soort gelekte teksten lijkt het in alle opzichten om een goed verzonnen opsomming te gaan.
Apple is rijk genoeg voor een eigen copieer machine.
B
De files waarmee ze werken bij apple zijn nieuwere versies van iwork dan die in de winkel te koop zijn. Die zijn dus niet te openen in een oudere versie.
(iwork is Apple eigen ofice: “pages, keynote en numbers”)
Maakt dus niet uit hoe ze er aan gekomen zijn. Digitaal of gewoon gevonden onder een of andere kopier bij kinko’s. Dikke onzin. Als er een bedrijf is dat bedrijfs geheimen binnen de deuren weet te houden dan is het Apple wel. En die bedrijfs geheimen zullen ze ook heus bij kinkos’s laten slingeren. Jullie zijn lekker in het O tje genomen.
Sterker nog de iphone was zo geheim dat de software devisie werkte met de printboarda in een houten omhulsel en de hardware devisie werkte met dummy software zodat niemand maar dan ook niemand plaatjes naar buiten kon brengen. en er staat sowiesow ontslag op lekken bij apple.
Juist die discretie geeft apple een voorsprong op de concurrentie. die schreeuwt en pronkt met spullen die ze nog moeten gaan ontwikkelen. Apple maakt gebruik van een verrassingseffect.
Zo krijg je die lijpe hypes rond om apple ook. Juist omdat apple niks zegt gaan de gebruikers en fans speculeren. en hopen op nieuwe spullen. Voor apple extra handig omdat de vraag van de klant zo wel heel erg duidelijk is. Apple hoeft het alleen nog maar op hun eigen unieke wijze uit te voeren en als het al bestaat te verfijnen waardoor het zelfde product van apple een meerwaarde krijgt. zie de ipod.
Zie de iPod iPhone en iMac (plus andere apple macintosh computers) stuk voor stuk NIET niet nieuw en zeker geen eigen vondsten van apple. Die categorie apparaten bestonden al langer bij de concurrentie. Apple heeft die verbeterd en zo ver door ontwikkeld, mooi en gebruiksvriendelijk gemaakt dat iedereen er mee wegloopt. iPod en iPhone zijn daar het mooiste bewijs van .
En dat gebeurd nu langzaam ook met de apple computers.
Die groei komt omdat mensen eidelijk door krijgen dat een product met meer features niet altijd betekend dat dat gelijk ook het betere product is. Apple bewijst dat elk jaar weer. Apple introduceerd iets nieuws (dat al bestaat n minder features heeft dan de concurrentie) Dat wat je er wel mee kan werkt heel aangenaam tot bijna perfect. En de concurrentie staat op zijn hoofd te krabben van hoe kan dat nou. mijn product kan meer is goedkoper is ook mooi design.
Dat is iets waar apple goed in is en dat kunnen ze alleen door naadloze software/hardware integratie te realiseren en daarmee de gebruikers ervaring omhoog te helpen.
Je kan wel en mooi product neer zetten kwa buiten kant maar de klant zal het niet graag willen gebruiken als het omslachtig is of simpeler kan.
een voorbeeldje
ipod simpele navigatie een bejaarde snapt het mooi design immens populair.
genoeg namaak te vinden die zelfs het clicwil namaakten maar daar bij snoepten ze niks af van het succes. daarn gingen ze het vol stouwen met radio en extra mogelijkheden.
de ipod loopt technisch hopeloos achter maar toch koop iedereen het.
die iphone en ipod touch is apple eerste product dat technisch weer voor loopt op de concurrentie.
Zo doet apple het ook met hun computers
XP naar Vista een shitload aan meer features plus een hoop eye candy maar om het te gerbuiken moet je wel eerst upgraden of erger nog een nieuwe PC kopen. probeer de laatste windows maar is probleemloos te laten draaien op 7 jaar oude hardware. Dat is iets wat bij apple wel gaat OSX
10.2 upgraden naar 10.5 gaat prima op de zelfde machine zonder hardware upgrades. en ook hier krijg je die shitload aan eye candy en features. alleen werken die zonder meer op een oude set. sterker nog je kan ze niet eens uit zetten. dat wil bij vista wel eens een verschil maken van onwerkbaar naar werkbaar op een oude PC.
Een tevreden klant zal nieuwsgierig zijn naar wat er nog meer voor een nieuws uit komt.
Apple heeft zelfs fans en dan krijg je die gekte om een merk heen met mensen die gaan speculeren wat er gaat komen. Geen enkel ander merk heeft dit zo erg als bij apple.
haha het lijken wel op bedevaart mekka achtige praktijken elk jaar weer in januari
Michel
> Als we de gelekte tekst mogen geloven is de iPhone de beste iPod ooit: het geplande
> marktaandeel van 1% is ruim overschreden.
Klopt wel denk ik. Dat is wel de manier zoals Steve Jobs praat. 🙂
Geloof er niks van, ik heb zo het idee dat er iets veel groters gaat gebeuren…
ik verwacht een uitbereiding van de mogelijkheden van iTV.
Firmware 1.3? ik denk dat dit 1.1.3. moet zijn?
Ik kan je garanderen dat dit nep is.
A
Apple is rijk genoeg voor een eigen copieer machine.
B
De files waarmee ze werken bij apple zijn nieuwere versies van iwork dan die in de winkel te koop zijn. Die zijn dus niet te openen in een oudere versie.
(iwork is Apple eigen ofice: “pages, keynote en numbers”)
Maakt dus niet uit hoe ze er aan gekomen zijn. Digitaal of gewoon gevonden onder een of andere kopier bij kinko’s. Dikke onzin. Als er een bedrijf is dat bedrijfs geheimen binnen de deuren weet te houden dan is het Apple wel. En die bedrijfs geheimen zullen ze ook heus bij kinkos’s laten slingeren. Jullie zijn lekker in het O tje genomen.
Sterker nog de iphone was zo geheim dat de software devisie werkte met de printboarda in een houten omhulsel en de hardware devisie werkte met dummy software zodat niemand maar dan ook niemand plaatjes naar buiten kon brengen. en er staat sowiesow ontslag op lekken bij apple.
Juist die discretie geeft apple een voorsprong op de concurrentie. die schreeuwt en pronkt met spullen die ze nog moeten gaan ontwikkelen. Apple maakt gebruik van een verrassingseffect.
Zo krijg je die lijpe hypes rond om apple ook. Juist omdat apple niks zegt gaan de gebruikers en fans speculeren. en hopen op nieuwe spullen. Voor apple extra handig omdat de vraag van de klant zo wel heel erg duidelijk is. Apple hoeft het alleen nog maar op hun eigen unieke wijze uit te voeren en als het al bestaat te verfijnen waardoor het zelfde product van apple een meerwaarde krijgt. zie de ipod.
Zie de iPod iPhone en iMac (plus andere apple macintosh computers) stuk voor stuk NIET niet nieuw en zeker geen eigen vondsten van apple. Die categorie apparaten bestonden al langer bij de concurrentie. Apple heeft die verbeterd en zo ver door ontwikkeld, mooi en gebruiksvriendelijk gemaakt dat iedereen er mee wegloopt. iPod en iPhone zijn daar het mooiste bewijs van .
En dat gebeurd nu langzaam ook met de apple computers.
Die groei komt omdat mensen eidelijk door krijgen dat een product met meer features niet altijd betekend dat dat gelijk ook het betere product is. Apple bewijst dat elk jaar weer. Apple introduceerd iets nieuws (dat al bestaat n minder features heeft dan de concurrentie) Dat wat je er wel mee kan werkt heel aangenaam tot bijna perfect. En de concurrentie staat op zijn hoofd te krabben van hoe kan dat nou. mijn product kan meer is goedkoper is ook mooi design.
Dat is iets waar apple goed in is en dat kunnen ze alleen door naadloze software/hardware integratie te realiseren en daarmee de gebruikers ervaring omhoog te helpen.
Je kan wel en mooi product neer zetten kwa buiten kant maar de klant zal het niet graag willen gebruiken als het omslachtig is of simpeler kan.
een voorbeeldje
ipod simpele navigatie een bejaarde snapt het mooi design immens populair.
genoeg namaak te vinden die zelfs het clicwil namaakten maar daar bij snoepten ze niks af van het succes. daarn gingen ze het vol stouwen met radio en extra mogelijkheden.
de ipod loopt technisch hopeloos achter maar toch koop iedereen het.
die iphone en ipod touch is apple eerste product dat technisch weer voor loopt op de concurrentie.
Zo doet apple het ook met hun computers
XP naar Vista een shitload aan meer features plus een hoop eye candy maar om het te gerbuiken moet je wel eerst upgraden of erger nog een nieuwe PC kopen. probeer de laatste windows maar is probleemloos te laten draaien op 7 jaar oude hardware. Dat is iets wat bij apple wel gaat OSX
10.2 upgraden naar 10.5 gaat prima op de zelfde machine zonder hardware upgrades. en ook hier krijg je die shitload aan eye candy en features. alleen werken die zonder meer op een oude set. sterker nog je kan ze niet eens uit zetten. dat wil bij vista wel eens een verschil maken van onwerkbaar naar werkbaar op een oude PC.
Een tevreden klant zal nieuwsgierig zijn naar wat er nog meer voor een nieuws uit komt.
Apple heeft zelfs fans en dan krijg je die gekte om een merk heen met mensen die gaan speculeren wat er gaat komen. Geen enkel ander merk heeft dit zo erg als bij apple.
haha het lijken wel op bedevaart mekka achtige praktijken elk jaar weer in januari
> Als we de gelekte tekst mogen geloven is de iPhone de beste iPod ooit: het geplande
> marktaandeel van 1% is ruim overschreden.
Klopt wel denk ik. Dat is wel de manier zoals Steve Jobs praat. 🙂
We’ve made the best iPod ever!
mooi gezegd 4saus,
apple is mooi van buiten en van binnen.
Ik ben het eens met daniel dols!