De Genius Bar in de Apple Store is dé plek waar je voor technische hulp terecht kunt. De medewerkers van de Genius Bar gebruiken momenteel nog een MacBook Pro om informatie op te zoeken. Maar er zijn geruchten dat Apple de MacBooks gaat omruilen voor iPadsius
. Momenteel worden al iPads gebruikt voor het afrekenen en voor het inplannen van afspraken met de Genius Bar.
Het aantal klanten dat gelijktijdig geholpen kan worden, wordt nu nog beperkt door het aantal MacBooks op de balie. Door over te stappen op iPads kan Apple meer personeel inzetten, die met een iPad vrijer door de winkel kunnen bewegen. Niet alles is mogelijk met de iPad, maar het opzoeken of bepaalde producten op voorraad zijn of het inplannen van een afspraak om je gerepareerde Apple-spullen weer op te halen, kan prima op een iPad. Apple brengt daarmee het gezegde ‘eat your own dogfood‘ in de praktijk.
Apple heeft kortgeleden een systeem in gebruik genomen dat MobileGenius heet. Dit is niet bedoeld om de ‘geniuses’ mobieler te maken, maar om diagnoses te stellen als een iOS-apparaat niet goed functioneert. MobileGenius zal straks ook andere apparaten ondersteunen, zoals Macs en andere niet-iOS-producten. De Genius Bar is alleen te vinden in de echte Apple Stores, zoals je die vindt in Londen, Parijs, Oberhausen en Frankfurt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties