Er doen geruchten de ronde dat de firmwareversie 3.1 voor de iPhone een aantal nieuwe diensten met zich meebrengt voor mobiele providers. De diensten zouden de klanttevredenheid ten goede moeten komen. Er wordt vooralsnog alleen gesproken over specifieke AT&T-functionaliteit, maar mochten de geruchten op waarheid berusten dan deze functionaliteit ook wel eens door T-Mobile overgenomen kunnen worden.
AT&T zou een nieuwe mogelijkheid krijgen onder Settings > Phone met de naam Overage Alert. Overage Alert zou door middel van pushnotificatie de klant waarschuwen wanneer hij de limiet van belminuten of sms-berichten van zijn tariefplan bereikt heeft. Deze functionaliteit zou ook handig zijn bij andere providers, zoals T-Mobile.
De andere wijziging is minder spannend: de nieuwe firmware zou het mogelijk maken de AT&T-welkomstboodschap van Visual Voicemail uit te schakelen.
Bron: iSpazio
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Hmm, ben benieuwd.
Als T-Mobile nou meteen even die Overage Alert regelt (raar woord trouwens) hebben we ook meteen de online Belstatus niet meer nodig.
Combinatie van “over” en “usage” lijkt me :p
Idd Gonny heb je helemaal gelijk in!
Ook hoeven we dan geen geld meer uit te geven om Belstatus te kopen
Niet een vreemd gerucht, zou dit onderdeel zijn van de werkzaamheden aan de T-Mobile belstatus waar nu zo veel problemen mee zijn??
Nee die problemen zitten in de integratie met Orange
Goh, dat meen je niet. Een overage alert is trouwen niet hetzelfde als een belstatus of een credit reader. Bij een belstatus kun je kijken hoeveel je al gebruikt hebt en of je, je kan permiteren om nog lange gesprekken te voeren. Maar een overage alert geeft alleen nog maar aan dat je nog x aantal minuten over hebt. Dat is totaal wat anders. Ik vind dat ze alle twee wel naast elkaar kunnen bestaan. Ik kijk af en toe op belstatus (toen het nog werkte) om te zien hoe veel minuten ik nog had. een overage alert is handig als je, je limiet bereikt hebt.
over usage alert slaat trouwens nergens op. Het impliceert namelijk dat hij je alleen maar notificeerd als je al over usage hebt. Ik zou het gewoon credit alert noemen of een ROOC (Running Out Of Credit) alert. Of RIC (Reaching Insufficient Credit) Alert. Of AOC (Almost Out of Credit) alert. Of CAF (Credit Almost Finished) Alert. Of UYC (Upgrade your contract) alert 😉 .
Of…
hehe
Gewoon een taartgrafiekje (ipv T-mob) in je menu dat je restant aangeeft en ophouden met al die wijsgerige vruchteloosheid..
Zou inderdaad een leuke optie zijn. Zo wordt Mobistar nogmaals eens gewezen op hun beloofde dienst van visual voicemail.
Of zouden het dan toch liegebeesten zijn bij Mobistar?
“De andere wijziging is minder spannend: de nieuwe firmware zou het mogelijk maken de AT&T-welkomstboodschap van Visual Voicemail uit te schakelen”
…dit naar aanleiding van de campagne “take back the beep” ?
ben benieuwd, maar Mobistar zal zoals gebruikelijk wel niets doen met deze extra opties.
Nog enkele maanden en ik ben van mobistar bevrijd !!
@Heijtink: MSRLC alert?
..ennu wat houdt ’t in voor Vodafone abonnee’s?
Geld is een groot woord, 1 patatje kostte die app.
Die Overage Alert wil T-Mobile denk ik niet.. Hoezo zouden ze dat willen. Ze lopen dan veel geld mis!
Als ze het maar niet mogelijk maken dat T-mobile kan zien dat je tethering hebt geactiveerd 😛
ik ga voor de liegebeesten…daarom ben ik Base 🙂
En waarom zou t-mobile dat doen? Zij verdienen meer als je wel over je bundels gaat.
@ cloverfield: Klantvriendelijkheid? Verdien je uiteindelijk ook geld mee 🙂
Echt ik hoop echt dat dit komt, maar wat ik beter vind is dat apple een soort teller bouwd/zet zoals de belstatus, maar ik weet niet of het echt mogelijk is.
Definition?
haha daar zat ik ook al aan te denken, als ze dat zouden konden zien zou het niet zo mooi zijn ghhe!
@Gonny: De term overage is redelijk normaal in het Engels.
@peterte: Daar dacht ik ook al aan :3
Maar dat frietje smaakte wel goed 😛 .
@heijtink: Voor mensen die meer dan XX uur per dag bellen een MSRLC altert: Make Some Real Life Contact…