Volgens geruchten is O2 van plan om de prijs van de iPhone 3G in het Verenigd Koninkrijk te verlagen. De prijsverlaging heeft te maken met nieuwe iPhones die volgens Mobile Today in juni of waarschijnlijker in juli zullen uitkomen. Momenteel is de 16GB iPhone 3G alleen gratis bij een abonnement van £75 per maand en de 8GB iPhone is gratis bij een abonnement van £45 per maand. Vanaf mei zou de iPhone ook bij een abonnement van £35 gratis worden weggegeven. De reden is dat O2 de voorraden wil verminderen, voordat er nieuwe iPhones aankomen.
O2’s moederbedrijf Telefonica kondigde kortgeleden de verkoop van 1 miljoen iPhones in het Verenigd Koninkrijk aan. Het schijnt dat France Telecom bezig is om te onderhandelen met Apple om de iPhone ook in het Verenigd Koninkrijk te mogen verkopen. Mobile Today speculeert dat er in juni/juli een midrange iPhone komt, die goedkoper is en slechtere specificaties heeft op het gebied van camera, schermgrootte of geheugen, ook al heeft Apple eerder aangegeven dat ze helemaal niet in die goedkopere business willen zitten.
Of er prijsverlagingen aankomen is een zaak van de operator, zegt Michael Gartenberg van Interpret, een technologisch onderzoeksbedrijf. “Will we see price cuts or not? It’s a carrier-level decision”. Gartenberg denkt niet dat een prijsverlaging automatisch betekent dat er een nieuwe iPhone aankomt. “I don’t see anything in particular that is indicative of any coming price cuts”, meent Gartenberg. “Typically where we have seen this is in the past when inventory is hard to get.”
Gartenberg verwacht dat Apple volgende week details over het OS en de SDK bekendmaakt, maar nog geen nieuw toestel laat zien:
I’m expecting Apple to announce some details of the OS and SDK. People have all sorts of wish lists of what Apple might or might not announce. I would expect Apple to not announce a new phone next week. It is typically not something they have done in the past (at these kinds of events).
People have been speculating that over time the iPhone might emerge into a series of devices with different capabilities. Apple’s challenge is simple — delight the consumer, spark their imagination, and move the bar up.
Via: Yahoo en The Register
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties