‘Goedkopere iPhone moet innovatieve killer in segment worden’

Apple denkt aan een goedkopere iPhone en doet dat met name voor de enorme markt in China waar veel winst valt te behalen met een prepaid-model. Dat zegt analist Mike Abramsky na een gesprek met Apple.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Mike AbramskyApple heeft nog geen goedkopere iPhone aangekondigd, maar denkt wel hard na over een goedkopere iPhone. En als die er komt, moet het een innovatieve ‘killer’ in zijn marktsegment worden. Dat zegt RBC Capital Markets-analist Mike Abramsky (foto) na een ontmoeting met de Apple-topman Tim Cook en financieel directeur Peter Oppenheimer. Beide heren zouden geloven in een enorme kans voor Apple in China, waar grote groeimogelijkheden voor het bedrijf uit Cupertino liggen.


Apple boekte vorig jaar maar liefst 9 miljard dollar winst omzet in China volgens MacRumors, maar daarmee is het overgrote deel van de markt in het land nog niet lang bereikt. Daarvoor zou een betaalbaar prepaid-toestel moeten komen. Google’s besturingssysteem Android scoort momenteel erg goed in China vanwege de vele beschikbare en betaalbare modellen. Apple zou er, volgens Abramsky, evenwel een goede kans van slagen hebben dankzij de vele apps die er voor het systeem voorhanden zijn.

Volgens Abramsky is het brengen van een ‘innovatieve killer in het segment-ervaring‘ het voornaamste criterium dat Apple handhaaft voor een introductie van een goedkopere iPhone. Het lijkt er dus op dat Apple er wel degelijk aan denkt om een goedkopere iPhone uit te brengen – en de kans dat die snel komt lijkt bij deze ontkracht.

Reacties: 18 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.