Google heeft een alternatief voor cookies bedacht met de naam FLoC. Het is onder andere bedoeld om Apple's anti-trackingmaatregelen in iOS 14.5 te omzeilen. Maar volgens de Electronic Frontier Foundation (EFF) is het helemaal niks.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 9 reacties
Q
Werkt de anti tracking van Apple dan nog wel als iedereen het gaat proberen te omzeilen?
En wat gebeurt er als zij net zo als epic games iets proberen te omzeilen?
Patrik
Echt misselijk makend die cookies en FLoc!! Internetten is sinds die klote pop-ups gewoon niet leuk meer. Overal zie je mensen alles maar klakkeloos accepteren, maar verdiep je er maar eens in, echt om te kotsen dje cookies. Soms tot 500 dagen verkopen ze alles van je en wordt je plat gebombardeerd met advertenties…
Sander
Op zich is dit dan echte doelgroep marketing.
“De doelgroep is het deel van de bevolking (…). Vaak betreft het een groep mensen of organisaties die een aantal relevante kenmerken gemeenschappelijk hebben.”(Wikipedia)
Alhoewel ook hier vast wel haken en ogen aan zitten. Vanuit eigen ontwikkelaarsperspectief weet ik dat het bijna altijd mogelijk is om beveiligde data alsnog in te kunnen zien en verwacht ik dat Google het ook wel zou kunnen. Toch is dit al een goede stap de goede richting in een balans in tracking voor marketing en privacy. Maar er zal nog wel een lange weg te gaan zijn. Ben benieuwd.
Indie De Groot
Origineel geplaatst door Patrik Echt misselijk makend die cookies en FLoc!! Internetten is sinds die klote pop-ups gewoon niet leuk meer. Overal zie je mensen alles maar klakkeloos accepteren, maar verdiep je er maar eens in, echt om te kotsen dje cookies. Soms tot 500 dagen verkopen ze alles van je en wordt je plat gebombardeerd met advertenties…
Ik zie vrijwel geen advertenties. Misschien toch maar eens kijken waar het probleem wel ligt?
Jacques
Origineel geplaatst door Patrik
Echt misselijk makend die cookies en FLoc!! Internetten is sinds die klote pop-ups gewoon niet leuk meer. Overal zie je mensen alles maar klakkeloos accepteren, maar verdiep je er maar eens in, echt om te kotsen dje cookies. Soms tot 500 dagen verkopen ze alles van je en wordt je plat gebombardeerd met advertenties…
Hij heeft het over cookies, niet ads. Als je geen cookies wilt, krijg je bij elke site het verzoek over cookies. Bij bv de Telegraaf betekent dat 9 clicks om volgen te stoppen ( en volgens Consumentenbond worden alsnog cookies geplaatst voor het verzoek over cookies).
In duckduckgo gebruik ik de vlammen telkens om alle cookies weg te fikken;-))
Het gaat continue over cookies, met ads als gevolg . Je lijkt dat niet te zien.. maar je zag ook al geen ads zeg je. Vreemd, iCulture app heeft ads, en de site ook. Nooit opgevallen?
Indie De Groot
@Jacques: Ik zie vrijwel geen ads! Niet dat het er niet is, maar wel zeer beperkt. Veel cookies kun je blocken/vermijden. Dan krijg je dus ook weinig ads. En in de meeste apps kun je reclame verbergen door te betalen. Maar aan jou reactie te zien heb je dat blijkbaar nooit gedaan.
Werkt de anti tracking van Apple dan nog wel als iedereen het gaat proberen te omzeilen?
En wat gebeurt er als zij net zo als epic games iets proberen te omzeilen?
Echt misselijk makend die cookies en FLoc!! Internetten is sinds die klote pop-ups gewoon niet leuk meer. Overal zie je mensen alles maar klakkeloos accepteren, maar verdiep je er maar eens in, echt om te kotsen dje cookies. Soms tot 500 dagen verkopen ze alles van je en wordt je plat gebombardeerd met advertenties…
Op zich is dit dan echte doelgroep marketing.
“De doelgroep is het deel van de bevolking (…). Vaak betreft het een groep mensen of organisaties die een aantal relevante kenmerken gemeenschappelijk hebben.”(Wikipedia)
Alhoewel ook hier vast wel haken en ogen aan zitten. Vanuit eigen ontwikkelaarsperspectief weet ik dat het bijna altijd mogelijk is om beveiligde data alsnog in te kunnen zien en verwacht ik dat Google het ook wel zou kunnen. Toch is dit al een goede stap de goede richting in een balans in tracking voor marketing en privacy. Maar er zal nog wel een lange weg te gaan zijn. Ben benieuwd.
Ik zie vrijwel geen advertenties. Misschien toch maar eens kijken waar het probleem wel ligt?
Origineel geplaatst door Patrik
Echt misselijk makend die cookies en FLoc!! Internetten is sinds die klote pop-ups gewoon niet leuk meer. Overal zie je mensen alles maar klakkeloos accepteren, maar verdiep je er maar eens in, echt om te kotsen dje cookies. Soms tot 500 dagen verkopen ze alles van je en wordt je plat gebombardeerd met advertenties…
Hij heeft het over cookies, niet ads. Als je geen cookies wilt, krijg je bij elke site het verzoek over cookies. Bij bv de Telegraaf betekent dat 9 clicks om volgen te stoppen ( en volgens Consumentenbond worden alsnog cookies geplaatst voor het verzoek over cookies).
In duckduckgo gebruik ik de vlammen telkens om alle cookies weg te fikken;-))
@Jacques: Hij heeft het gewoon over ads 🤣
Het gaat continue over cookies, met ads als gevolg . Je lijkt dat niet te zien.. maar je zag ook al geen ads zeg je. Vreemd, iCulture app heeft ads, en de site ook. Nooit opgevallen?
@Jacques: Ik zie vrijwel geen ads! Niet dat het er niet is, maar wel zeer beperkt. Veel cookies kun je blocken/vermijden. Dan krijg je dus ook weinig ads. En in de meeste apps kun je reclame verbergen door te betalen. Maar aan jou reactie te zien heb je dat blijkbaar nooit gedaan.
@Indie De Groot: Houd de reacties vriendelijk s.v.p.