Google is van plan om advertenties te ontwikkelen, die speciaal gericht zijn op iPhone-bezitters. Ze hebben het plan gepresenteerd aan reclame- en mediabureau’s, waarbij het de bedoeling is dat adverteerders straks een aparte iPhone-advertentiegroep kunnen aanmaken. Google wil de nieuwe optie nog niet bevestigen, maar zegt wel dat erover wordt nagedacht. Het idee is dat iPhone-bezitters aangepaste advertenties te zien krijgen – niet zo’n gek idee omdat het een interessante doelgroep voor adverteerders is, die relatief veel te besteden heeft.
Een advertentie van een luchtvaartmaatschappij zou bijvoorbeeld reclame kunnen maken voor de iPhone-geoptimaliseerde versie van de site, maar kan ook een knop bevatten waarmee je meteen kunt bellen om een ticket te boeken.
Volgens Adweek laat de nieuwe advertentiemogelijkheid zien dat Apple steeds belangrijker wordt voor de mobiele advertentiemarkt, maar ook dat de iPhone marketeers voor uitdagingen stelt. Er zijn al advertentienetwerken die zich op de iPhone richten, zoals JumpTap en AdMob.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Google heeft meerdere apps en diensten die voor Apple-gebruikers interessant zijn. Bekende apps zijn Google Maps, de Google Assistent en Gmail. Bekijk in deze lijst wat Google zoal doet voor mensen met een iPhone, iPad of Mac.
- Alle Google-apps voor iPhone en iPad
- Alles over Google Maps
- Gmail instellen op iPhone en iPad
- Google Home: alles over de slimme speaker van Google
- Haal meer uit Google Foto's
- Haal meer uit Google Drive
- Haal meer uit Google Maps
- Google-account: controleer welke apparaten toegang hebben
- Alles over Google Home en Google Nest
- Google Assistent
- Alternatieven voor Google-diensten
Reacties: 9 reacties