Reacties voor: Gratis Find My iPhone beperkt tot drie Apple ID’s

Find My iPhone is vanaf iOS 4.2 ook gratis te gebruiken. Je bent echter beperkt tot drie accounts, wat vooral onhandig kan zijn bij mensen die hun iPhone 4 beschikbaar stellen aan anderen om voor een ouder device te registreren.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 53 reacties

  1. Waar vind ik de mobile me optie op mijn iphone 4?

  2. Ik krijg heel het Mobile Me niet gevonden op mijn iPhone. Want je kunt deze functie toch gratis gebruiken met een 4? Hoe zit dit dan?

  3. Origineel geplaatst door Jasper: Waar vind ik de mobile me optie op mijn iphone 4?

    Volgens mij moet je een nieuw MobileMe mailaccount aanmaken (Instellingen/Mail) en kun je die daarna voor Find my iPhone gebruiken.

    (terwijl ik zelf een 3GS heb waarbij het niet eens -gratis- kan, goed hè? 🙂

  4. Even inhakend op de opmerking dat je toegewezen computers kunt ‘terugtrekken’ uit iTunes:

    Weet iemand hoe je dit kunt doen voor een computer die niet meer bestaat en waarmee je iTunes dus niet meer kunt benaderen? Kan het zo snel niet vinden…

  5. Ik heb maar één iPhone, dus dat scheelt…
    Heb gister nog met veel succes FindMyIphone gebruikt, had hem in de auto van een vriend laten liggen en kon hem een bericht sturen dat hij me even moest mailen voor een terugbreng afspraak!

    Ik ben dus erg blij met de nieuwe functie, ondanks de beperking van drie accounts

  6. Jammer dat iphone 3gs users moeten bedelen bij vrienden. Is nl handige tool. Bedankt apple

  7. Ik heb op m’n iPad, mijn iPhone en die van mijn vrouw een account aangemaakt. Find My iPhone werkt als een speer. Maar ik kreeg later een melding op mijn MacBook waar ik zonder te kijken “NEE” op geantwoord heb. Vaag staat er nog in mijn geheugen dat het iets met email verificatie te maken had.
    Ik krijg nu iedere keer meldingen in de iPad en iPhone dat er geen toegang is bij het mobileMe account….

  8. Origineel geplaatst door iNick
    Even inhakend op de opmerking dat je toegewezen computers kunt ‘terugtrekken’ uit iTunes:Weet iemand hoe je dit kunt doen voor een computer die niet meer bestaat en waarmee je iTunes dus niet meer kunt benaderen? Kan het zo snel niet vinden…

    Kan volgens mij niet. Pas als je je maximaal aantal van 5 gemachtigde computers hebt bereikt (en je wilt nummer 6 machtigen) kun je een eerdere machtiging weer intrekken.

  9. @iNick: Dat is vreemd, ik heb een 3GS, en heb Find my iPhone zonder problemen ingesteld, en het werkt super!

  10. Daan heb ik gelukkig geen last van. Ik hen een iPhone 4 & iPad en dus nog 5 accounds over;)

  11. Origineel geplaatst door iNick
    Even inhakend op de opmerking dat je toegewezen computers kunt ‘terugtrekken’ uit iTunes:Weet iemand hoe je dit kunt doen voor een computer die niet meer bestaat en waarmee je iTunes dus niet meer kunt benaderen? Kan het zo snel niet vinden…

    Ga in iTunes naar de iTunes store, druk rechts boven op je account, en druk dan op ‘Trek alle machtigingen in’. Dat kan maar 1 keer per jaar en je moet elke computer weer opnieuw machtigen.

  12. zit echt al even te rommelen…mobile me op mijn iphone4 aanmaken lukt steeds niet…iphone loopt vast….heb via de pc de email geverifieerd…dat kun je wellicht beter niet doen dus!

  13. @Anemmen: En ook moeten er 5 computers gemachtigd zijn anders zie je het icoontje ‘trek alle machtigingen in’ niet

  14. Vreemd, ik heb het gewoon kunnen activeren op mijn 3G[S]. Misschien omdat ik het eerst op mijn iPad heb geactiveerd… Beide werken nu als een speer via mijn gebruikelijke itunes account.

  15. Ik sta met mijn iphone4 nu geregistreerd. Kan ik mijn vriend (met iphone 3g) nu ook laten profiteren zonder mijn apple id en wachtwoord beschikbaar te stellen? Zo ja, hoe doe ik dat?

  16. Ik heb het er alweer af gegooid! Waardeloos!
    Het is voor mij onmogelijk om de laatste stap te zetten om het werkende te krijgen.
    De email verificatie heb ik al zonder overdrijven 30 keer uitgevoerd, maar ik krijg geen email op mijn adres voor de verificatie.
    Er afgehaald en weer opnieuw geïnstalleerd, maar weer geen email ontvangen. Voor dat jullie allen gaan schrijven…. JA, ik heb het goede e-mailadres opgegeven.

  17. Origineel geplaatst door iKobus
    Vreemd, ik heb het gewoon kunnen activeren op mijn 3G[S]. Misschien omdat ik het eerst op mijn iPad heb geactiveerd… Beide werken nu als een speer via mijn gebruikelijke itunes account.

    Je kan de accounts voor oudere toestellen idd ook op je iPad activeren (of op laatste iPod touch model). Ik gebruik het vooral als ik mijn telefoon voor de zoveelste keer weer eens niet meer vind. Ik had hiervoor ilocalis (via Cydia), maar Find My iPhone is veel sneller en overzichtelijker (voor mijn gebruik alleszins). Alleen jammer dat je het zo makkelijk kan deactiveren. In geval van diefstal verminderd dit de kans om hem terug te vinden aanzienelijk.

  18. Ik heb ‘m eerst op m’n iPad geinstalleerd en daarna op m’n iPhone. Via m’n iPhone kan ik nu m’n iPad vinden (en via m’n iPad ook m’n iPad – Handig!?), maar ik kan niet m’n iPhone vinden via m’n iPad. Niet echt handig, aangezien ik eerder m’n iPhone kwijt zal raken dan m’n iPhone.

  19. welk programma heb je daarvoor nodig op je mac??

  20. @iNick:

    Je kan het ook aan iTunes Support vragen om alle computer machtigingen te verwijderen.

    Ik heb dat ooit eens gedaan. En ze deden dat zonder probleem!
    http://www.apple.com/benl/support/itunes/#authorization

  21. @MelvinV:
    Vreemd… Ik zie op mijn iPad wel netjes mijn iPhone hoor. Je hebt toch wel dezelfde Apple-id op beide toestellen gebruikt?

  22. wat een ramp… beetje dokken omdat me apparaat ouder is -.-
    apple is zo geod blablalba,,, jaa totdat er een nieuw model uit is dan hebben ze lak aan je

  23. @MelvinV

    Ik snap dus egt niks van je bericht

  24. Origineel geplaatst door Alex: @iNick: Dat is vreemd, ik heb een 3GS, en heb Find my iPhone zonder problemen ingesteld, en het werkt super!

    Via een GRATIS MibileMe account? Ik krijg de melding dat mijn idevice niet in aanmerking komt voor gratis MobileMe ondersteunde producten. Niet via mijn iTunes account en ook niet via een gratis aan te maken MobileMe account.

    Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dan, want wat ik begrepen heb kan dit alleen via een iPhone 4 (waarmee je dan wel gratis Find my iPhone kunt toewijzen aan andere idevices zoals de 3GS).

  25. @Anemmen: Okee bedankt voor de tip, ga ik doen!

  26. Zucht, daarom vind ik Apple zo’n shit bedrijf!

  27. Ik krijg dagelijks de melding op mijn iPhone 4 dat mijn me.com accountinstellingen niet kloppen terwijl als ik mijn gegevens valideer deze juist zijn op de iPhone . Al meerdere keren opnieuw geprobeerd toe te voegen. Mijn iPad is overigens vaak niet te vinden. Zit dus nog iets niet goed.

  28. @Jaytb: hmm, dan is het inderdaad vreemd. Ik zal er nog eens goed naar kijken. Heb wel dezelfde Apple ID gebruikt.
    @jerry.w: Dat zegt waarschijnlijk meer over jou, dan over mij… Oké, die laatste iPhone had iPad moeten zijn, maar als je het dan nog niet begrijpt, moet je ‘t maar eens lezen als je op de middelbare school zit.

  29. @gemz: Omdat een service die (terecht/onterecht – laat ik maar even in het midden) eerst betaald was nu gratis wordt aangeboden? Dat maakt Apple een shit bedrijf? Jij bent zeker ook zo iemand die loopt te zeuren over iAds?

  30. SUPER het werkt super. eerst op de iPad gezet. Daarna op 3 GS super hèhè eindelijke eens een interessante app als toevoeging . En makkelijke instalatie

  31. Moeilijk…

  32. Super! Heb mijn iPad aangemeld en het werkt nu ook op onze 3Gsjes.  Ik krijg ook af en toe de melding dat ik opnieuw moet inloggen met mijn Apple ID. Instellingen afsluiten in fast app switching lost dat probleem op.

  33. Origineel geplaatst door iKobus
    Vreemd, ik heb het gewoon kunnen activeren op mijn 3G[S]. Misschien omdat ik het eerst op mijn iPad heb geactiveerd… Beide werken nu als een speer via mijn gebruikelijke itunes account.

    Inderdaad bij mij werkt het ook op mijn 3GS, na het eerst geactiveerd te hebben op mijn iPad.

  34. Die email verificatie heb je geen een nodig@reizigers:

  35. Die email verificatie heb je geen eens nodig@reizigers:

  36. Origineel geplaatst door MelvinV: @gemz: Omdat een service die (terecht/onterecht – laat ik maar even in het midden) eerst betaald was nu gratis wordt aangeboden? Dat maakt Apple een shit bedrijf? Jij bent zeker ook zo iemand die loopt te zeuren over iAds?

    Het is idd shit als je een 3Gs hebt. Het kan er wel op als je hem eerst activeert met een 4. Das toch belachelijk. Apple probeert gewoon je te dwingen een 4 te kopen. De 3Gs eigenaren (en ouder) worden gewoon in de steek gelaten. Juist omdat het wel kan is het “shit”. Toch?

  37. Maar wat ben je met deze functie op een ipod touch 4g? Dit werkt toch via gps?

  38. Ik vind het echt zo triest dat je of wel een iphone 4 of een ipad moet hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt!!
    niet iedereen kan zich dit veroorloven en dan als je je iphone 3GS verliest, dan moet je het maar bekijken. bedankt voor het meedenken Apple, helaas heb ik geen bekenden die 4 of ipad hebben aangeschaft.
    helaas denken jullie niet aan al je klanten!

  39. @Peter: Nee, toch niet. Deze service kostte geld en deze service wordt nu aangeboden voor de nieuwste iOS-gebruikers (iPad, iTouch 4, iPhone 4). Die krijgen wat extra’s, die hebben nu eenmaal het nieuwste iOS device gekocht en blijkbaar wil Apple deze consumenten wat extra’s bieden. Komt nog eens bij dat mensen die naast een nieuw iOS device ook nog een oude hebben (iPhone 3Gs bijvoorbeeld), deze service ook op hun oudere device kunnen gebruiken.
    Wordt de 3Gs-gebruiker hier slechter van? Nee. Die kan nog steeds gebruik maken van deze service, alleen zal er (zoals altijd al het geval was !) betaald moeten worden.
    Jammer dat deze service voor jou ook niet gratis is, maar ze ontnemen je helemaal niets.

  40. @Peter:

    Nee, als je nieuwe extra gratis functies wilt moet je een iPhone 4 kopen. Ik heb een 3G en loop inmiddels achter. Maar zolang Apple mijn 3G niet slechter maakt (zoals met iOS 4.0) hoor je mij niet klagen. Als ik airplay, gamecenter, multitask wil, moet ik toch echt een nieuwe kopen.

  41. Waar kan je nou precies deze functie krijgen..
    Heb wel een iPhone4 alleen waar kan ik dit vinden..?

  42. Ik heb een 3GS en mijn vader heeft een iPhone 4. Wat zijn de precieze stappen die ik moet onder nemen om find nu iPhone op m’n 3GS te krijgen. Hoe werkt dat ‘activeren’ waar iedereen het over heeft?

  43. Ik betaal al 3 jaar voor mobileme en blijf dat ook doen, ideale service als je 2 iphones een ipad en een mac hebt en binnekort waarschijnlijk nog een iphone en een macbookair.

    Maar over find my iphone, werkt hier altijd goed, kan beide iphones en de ipad altijd netjes vinden, niet dat ze tot nu toe op een plaats zijn geweest die ik niet had verwacht, maar werkt gewoon goed.

  44. @kevins: Dat heb ik nu ook. Ik heb zelf het idee dat dit aan de lengte van mijn wachtwoord ligt wat 32 karakters is. Dit aantal is toegestaan voor alle accounts bij Apple, dus ook Mobile Me, maar het lijkt erop dat de iPhone deze automatisch na een tijd verkort. Wanneer ik het wachtwoord invul gaat alles prima, maar na een tijdje begint hij toch te zeuren.

  45. Ook ik heb het probleem dat ik de mail niet terug krijg om het te activeren iemand een oplossing??

  46. Origineel geplaatst door Marcath: Ik vind het echt zo triest dat je of wel een iphone 4 of een ipad moet hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt!!
    niet iedereen kan zich dit veroorloven en dan als je je iphone 3GS verliest, dan moet je het maar bekijken. bedankt voor het meedenken Apple, helaas heb ik geen bekenden die 4 of ipad hebben aangeschaft.
    helaas denken jullie niet aan al je klanten!

    ach ja… je moet het gewoon zien als een soort verzekering die je afsluit. Zit er bij nieuwe idevices gratis bij maar bij oudere modellen niet. Er zijn ook andere goedkope alternatieven te vinden, maar goedkoopste oplossing is nog altijd je 3G(S) niet zien kwijt te raken 😉

  47. Eerst je iPad doen en daarna je iPhone 3GS. Gaat prima in die volgorde!

  48. “En er is vooralsnog geen manier gevonden om eenmaal geregistreerde accounts te wissen”

    Jawel hoor, gewoon op je iDevice zelf onder de mail accounts eerst Find My iDevice uitzetten en daarna deleten, hij wordt dan ook automatisch gedelete in je me.com overzicht van iDevices.

  49. Welk website? Anders kan het niet. iemand? iemand?

  50. @Alex – Dit soort uitzonderingen zijn er altijd. Maar over het algemeen genomen moet je eerst op een iPhone 4 activeren.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.