Heeft het zin om een gratis applicatie voor de App Store te maken, zelfs als maar 1% van de gebruikers overstapt naar de betaalde versie? Uit de ervaringen van FlipBook blijkt dat het werkt.
jamaar nu is de hamvraag nog altijd niet beantwoord hoor? 😕 levert dat nu werkelijk iets op, de volledig gratis apps??
MisticRain
naja als je bijvoorbeeld een google ad in je applicatie verwerkt en je app `verkoopt` goed dan kan dat wel lijkt me.. en natuurlijk helpt het je bedrijfsnaam zichtbaar maken waarmee je later een betaalde app wellicht snel verkoopt
MeneerDuck
@Dromedaris: Als je geen banners hebt, je app is volledig gratis en je hebt geen pro versie, dan is het antwoord simpel: Niets.
Hoewel. Het staat leuk op je CV als je de populairste gratis app voor de iPhone hebt. En naamsbekendheid enzo. Dat kun je ook in geld omzetten :P.
Bostie
“De prijs van FlipBook is net geen $10”
Bij applicaties waarvan de prijs nog geen $5 bedraagt zal de conversiegraad wel wat hoger liggen zeker? Ik vind die conversiegraad van 1% dus zeer relatief…
frenk
De makers van de hardlopers hadden dit waarschijnlijk niet verwacht inderdaad, de wereld is weer een paar miljonairs rijker!
benBEN
MeneerDuck zegt:
1 september 2008 op 13:15
En naamsbekendheid enzo.
denk dat dit één van de beste redenen van de makers van gratis programma’s is!!
Nms
De conversiegraad is hier dus 1%.
Ik denk dat de conversiegraad vooral afhangt van de verschillen tussen de trial en full versie is, en de prijs die voor die meerwaarde betaald moet worden.
Bij mocha vnc ben ik ruim tevreden met de trial versie, dus voor mij geen reden om over te stappen, ook niet als het maar 40 cent zou kosten.
Er zijn natuurlijk nog andere manieren om geld te verdienen aan dit nieuwe medium. De iPhone is hét toestel dat voor een optimale online bereikbaarheid zorgt. Online e-commerce, met een mobiele website speciaal ontworpen voor iPhone-bezoekers: een nieuwe markt ligt voor je open!
Mooi werk! die cijfers zijn opmerkelijk.
jamaar nu is de hamvraag nog altijd niet beantwoord hoor? 😕 levert dat nu werkelijk iets op, de volledig gratis apps??
naja als je bijvoorbeeld een google ad in je applicatie verwerkt en je app `verkoopt` goed dan kan dat wel lijkt me.. en natuurlijk helpt het je bedrijfsnaam zichtbaar maken waarmee je later een betaalde app wellicht snel verkoopt
@Dromedaris: Als je geen banners hebt, je app is volledig gratis en je hebt geen pro versie, dan is het antwoord simpel: Niets.
Hoewel. Het staat leuk op je CV als je de populairste gratis app voor de iPhone hebt. En naamsbekendheid enzo. Dat kun je ook in geld omzetten :P.
“De prijs van FlipBook is net geen $10”
Bij applicaties waarvan de prijs nog geen $5 bedraagt zal de conversiegraad wel wat hoger liggen zeker? Ik vind die conversiegraad van 1% dus zeer relatief…
De makers van de hardlopers hadden dit waarschijnlijk niet verwacht inderdaad, de wereld is weer een paar miljonairs rijker!
denk dat dit één van de beste redenen van de makers van gratis programma’s is!!
De conversiegraad is hier dus 1%.
Ik denk dat de conversiegraad vooral afhangt van de verschillen tussen de trial en full versie is, en de prijs die voor die meerwaarde betaald moet worden.
Bij mocha vnc ben ik ruim tevreden met de trial versie, dus voor mij geen reden om over te stappen, ook niet als het maar 40 cent zou kosten.
Er zijn natuurlijk nog andere manieren om geld te verdienen aan dit nieuwe medium. De iPhone is hét toestel dat voor een optimale online bereikbaarheid zorgt. Online e-commerce, met een mobiele website speciaal ontworpen voor iPhone-bezoekers: een nieuwe markt ligt voor je open!