Elke iPad game kost ongeveer zoveel. En het is weinig! Voor Mac/PC games betaal je (in Steam) ook vaak €15. Voor PS4 games betaal je zelfs €70.
André
“In deze 3D-game kruip je in de huid van Manny Calavera, een reisagent in het Mexicaanse land der doden. “
Dat wordt lastig: Manny heeft geen huid.
Maar ik vind hem knap aan de prijs. het gaat hier immers om een remake van een oude bestaande game. Vergelijkbare point-en-klik avonturengames kosten een stuk minder.
Sander
Ik heb hem direct aangeschaft.
Qua prijs kan ik maar 1 ding zeggen.
Tegenwoordig betaal ik 50,- voor een game waarbij je 2uur speelt en het spel is uitgespeeld. (Een aantal uitzonderingen daargelaten)
Deze heb je over t algemeen niet heel snel uitgespeeld (zeker als je deze in de glorie jaren niet gespeeld hebt)
Ik zou zeggen. Ga eens van het gratis gebeuren af en koop de game.
abas
Neemt de game echt meer dan 2 GB in beslag?
Jasper
Een van de beste adventures ooit!
KALLT
€15 is inderdaad wel veel voor zo’n oud spel, remaster of niet. Het geeft wel de indruk van een cash-in, vergelijkbaar met andere producten van LucasArts tegenwoordig. Op de andere kant betaal je net iets meer voor de PC/Mac-versie, terwijl je op een iPad met Retina-beeldscherm niet minder van het spel kunt genieten. Voor een iPhone is het anders wel wat duurder.
Ik vond het spel zelf niet zo leuk. De besturing is nogal irriterend. Je moet altijd een voorwerp in je handen hebben om het te kunnen gebruiken en daarvoor moet je steeds eerst de inventaris openen, waar je maar één voorwerp tegelijk op het beeldscherm kunt zien, het voorwerp oppakken, gebruiken en weer wegleggen. Dan duurt het wel even om verschillende combinaties te gebruiken. Ik vraag me af of ze daar iets aan hebben gedaan voor de iOS-port.
3GB? Pff…eerst maar eens een 64GB iDevice aanschaffen dan…
Brian Monninkhof
Erg mooie game, al lang geleden helemaal uitgespeeld.
Jay
@KALLT: 15 euro duur? Eigenlijk kun je dat helemaal niet zeggen, vooral als je beseft hoe uitgebreid en goed het spel in elkaar zit. Één ding staat vast, deze game is met veel passie opnieuw uitgebracht, check de filmpjes van Tim Schafer op youtube maar eens. Verder mag je m.i. de prijs niet alleen laten bepalen vanwege het remasteren maar ook voor het spel zelf. Laat ik het zo zeggen, ze hebben het niet ff op een zondagmiddag gemaakt. Tuurlijk willen ze er aan verdienen, maar deze prijs is het dubbel en dwars waard. Toentertijd heb ik er zeker 100 gulden voor neergelegd.Verder is de besturing briljant! Ik was (en ben) ook altijd groot fan van het point-and-click concept, maar in Grim Fandango hebben ze echt een hele prettige besturing gerealiseerd. Jammer dat je NIET de handleiding hebt gelezen want voor je “inventaris probleem” hadden ze al in 1998 een oplossing waardoor je heeeel snel voorwerpen kunt combineren met je omgeving (via de cijfers boven het qwerty gedeelte van je toetsenbord pak je meteen een voorwerp uit je inventaris).Ik ga ‘m maar weer eens spelen 🙂 good old memories!
Jammer van de prijs…
Elke iPad game kost ongeveer zoveel. En het is weinig! Voor Mac/PC games betaal je (in Steam) ook vaak €15. Voor PS4 games betaal je zelfs €70.
Dat wordt lastig: Manny heeft geen huid.
Maar ik vind hem knap aan de prijs. het gaat hier immers om een remake van een oude bestaande game. Vergelijkbare point-en-klik avonturengames kosten een stuk minder.
Ik heb hem direct aangeschaft.
Qua prijs kan ik maar 1 ding zeggen.
Tegenwoordig betaal ik 50,- voor een game waarbij je 2uur speelt en het spel is uitgespeeld. (Een aantal uitzonderingen daargelaten)
Deze heb je over t algemeen niet heel snel uitgespeeld (zeker als je deze in de glorie jaren niet gespeeld hebt)
Ik zou zeggen. Ga eens van het gratis gebeuren af en koop de game.
Neemt de game echt meer dan 2 GB in beslag?
Een van de beste adventures ooit!
€15 is inderdaad wel veel voor zo’n oud spel, remaster of niet. Het geeft wel de indruk van een cash-in, vergelijkbaar met andere producten van LucasArts tegenwoordig. Op de andere kant betaal je net iets meer voor de PC/Mac-versie, terwijl je op een iPad met Retina-beeldscherm niet minder van het spel kunt genieten. Voor een iPhone is het anders wel wat duurder.
Ik vond het spel zelf niet zo leuk. De besturing is nogal irriterend. Je moet altijd een voorwerp in je handen hebben om het te kunnen gebruiken en daarvoor moet je steeds eerst de inventaris openen, waar je maar één voorwerp tegelijk op het beeldscherm kunt zien, het voorwerp oppakken, gebruiken en weer wegleggen. Dan duurt het wel even om verschillende combinaties te gebruiken. Ik vraag me af of ze daar iets aan hebben gedaan voor de iOS-port.
3GB? Pff…eerst maar eens een 64GB iDevice aanschaffen dan…
Erg mooie game, al lang geleden helemaal uitgespeeld.
@KALLT: 15 euro duur? Eigenlijk kun je dat helemaal niet zeggen, vooral als je beseft hoe uitgebreid en goed het spel in elkaar zit. Één ding staat vast, deze game is met veel passie opnieuw uitgebracht, check de filmpjes van Tim Schafer op youtube maar eens. Verder mag je m.i. de prijs niet alleen laten bepalen vanwege het remasteren maar ook voor het spel zelf. Laat ik het zo zeggen, ze hebben het niet ff op een zondagmiddag gemaakt. Tuurlijk willen ze er aan verdienen, maar deze prijs is het dubbel en dwars waard. Toentertijd heb ik er zeker 100 gulden voor neergelegd.Verder is de besturing briljant! Ik was (en ben) ook altijd groot fan van het point-and-click concept, maar in Grim Fandango hebben ze echt een hele prettige besturing gerealiseerd. Jammer dat je NIET de handleiding hebt gelezen want voor je “inventaris probleem” hadden ze al in 1998 een oplossing waardoor je heeeel snel voorwerpen kunt combineren met je omgeving (via de cijfers boven het qwerty gedeelte van je toetsenbord pak je meteen een voorwerp uit je inventaris).Ik ga ‘m maar weer eens spelen 🙂 good old memories!
Tijd dat day of the tentacle ook uitkomt!