Gebruikers melden problemen met HomeKit-camerabeelden: oude shots in Woning-app
In de Woning-app vind je op het Woning-tabblad en in de aparte kamers de beelden van je HomeKit-camera’s. Voordat je de livebeelden bekijkt, toont de Woning-app een zogenaamde snapshot die elke 10 seconde automatisch ververst wordt. Dit is een stilstaand shot van je camera, zodat je kan zien wat er gebeurt zonder de livestream te hoeven openen. Maar juist bij deze snapshots melden gebruikers problemen. Ook in Nederland speelt dit probleem, zo blijkt uit een reactie van een iCulture-lezer.
Woning-app toont oude beelden HomeKit-camera
Op diverse fora wordt sinds eind december geklaagd over het niet bijwerken van de HomeKit-camerabeelden. In de shots staat wel altijd dat het beelden van ‘Nu’ zijn, maar feitelijk gaat het om een shot van soms dagen oud. Het is onduidelijk waardoor het probleem veroorzaakt wordt en of het bij alle camera’s speelt. Gebruikers van meerdere modellen maken melding van het probleem, waaronder de Logitech Circle View, de Eufy 2C Pro en de camera’s van Arlo. Er lijkt geen verschil te zijn of de camera HomeKit Secure Video ondersteunt of alleen met standaard HomeKit werkt.
Toch speelt het probleem niet bij iedereen. Zo ervaren wij geen problemen met de Eve Cam en ook een Eufy Pan/Tilt camera geeft wel recente snapshots.
Het probleem speelt dus alleen met de snapshots in de Woning-app en niet met de livestream. Zodra je op de snapshot tikt, toont de app altijd live camerabeeld. Heb je last van dit probleem, tik dan gewoon op het stilstaande beeld om altijd de livebeelden te bekijken.
Geen oplossing beschikbaar
Het is onduidelijk of dit probleem veroorzaakt wordt door een bug in iOS of dat Apple aan de servers van HomeKit een aanpassing kan doen. Een (tijdelijk) oplossing, naast het bekijken van de daadwerkelijke livestream, is er op dit moment niet. Een herstart van je iPhone heeft niet het gewenste effect en ook het uitloggen en weer inloggen in iCloud verhelpt het probleem niet. Het is dus een kwestie van afwachten totdat Apple het probleem zelf oplost.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Eerste publieke beta's van iOS 18.3 en iPadOS 18.3 zijn uit voor testers (18-12)
- Ondersteuning voor robotstofzuigers in Woning-app komt in iOS 18.3 (maar alleen in het Engels) (17-12)
- iOS 18.2: deze nieuwe functies brengt de update naar je iPhone (11-12)
- iOS 18.2 en iPadOS 18.2 nu beschikbaar: grote update brengt veel nieuws (11-12)
- Tweede Release Candidate van iOS 18.2 en iPadOS 18.2 nu te downloaden (09-12)
HomeKit
Ontdek alles wat je met HomeKit kunt doen, Apple's overkoepelende systeem voor slimme apparaten in huis. HomeKit en de Woning-app zijn de basis van Apple's smart home-platform, waarin je slimme lampen, deursloten, sensoren, raambekleding, camera's en meer aan elkaar kan koppelen en met elkaar kan laten samenwerken. Apparaten met HomeKit-ondersteuning werken ook met Siri. Bovendien werken accessoires die geschikt zijn voor de de smart home-standaard Matter ook compatibel met HomeKit en de Woning-app. Onze belangrijkste artikelen over HomeKit en smart home, overzichtelijk op een rijtje.
- Alles over HomeKit
- HomeKit handleiding voor nieuwe gebruikers
- HomeKit-producten in Nederland
- Woning-app van HomeKit gebruiken
- De beste HomeKit-tips
- De beste HomeKit-apps
- HomeKit deursloten
- HomeKit-camera's
- Slimme stekkers met HomeKit
- HomeKit-knoppen
- Rookmelders met HomeKit
- HomeKit routers
- HomeKit bedienen op verschillende manieren
- Slimme luchtreinigers met HomeKit
- HomeKit deurbellen met video
- Garagedeur bedienen met HomeKit en Siri
- Bewegingssensoren voor HomeKit
Reacties: 22 reacties