Reacties voor: Gebruikers melden problemen met HomeKit-camerabeelden: oude shots in Woning-app
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Hier ook het probleem.
Regelmatig gaat de camera niet eens aan terwijl ik de woning verlaat en alle andere automatiseringen wel werken.
Ook de Adaptive Lighting knop voor Hue lampen is hier verdwenen.
Ik had dit probleem ook al enkele dagen, er is een discussie thread bij Apple hierover: link.
Er zijn verschillende workarounds, die bij sommige mensen wel en bij anderen niet werken: iPhone herstarten, camera’s verwijderen en opnieuw registeren bij Woning app/HomeKit, uitloggen en opnieuw inloggen bij iCloud.
Bij mij werkte opnieuw registeren van camera’s in Woning app, maar HKSV opnames en tijdlijn hebben nog een extra dag geduurd voordat die weer werkten. Lijkt er inderdaad op dat HomeKit server aanpassingen aan Apples kant de oorzaak is, dus afwachten op een oplossing.
Ook dit probleem..
Even een andere vraagje. Ik heb dus sinds kort eufy camera’s in home kit echter kan ik hier de opgenomen beelden niet in bekijken! Volgens de handleiding van. Eufy heb ik alles goed ingesteld en ook in HomeKit echter kan ik alleen maar live beelden bekijken en voor de rest niks. En ik heb de optie allow streaming and recording in HomeKit aanstaan.
Wie o wie kan eventueel helpen en heeft een idee hoe ik opgenomen beelden kan bekijken in HomeKit?
Had het probleem ook maar alleen op mijn iPad, deze naar fabrieksinstellingen gehaald en reservekopie teruggezet toen was het verholpen.
Bij een familielid gebeurde dit op een mbp, dus weer wachten op een update
Zelfde probleem maar alleen op mijn iPhone 13. iPad en Mac geen problemen. Netatmo deurbel ook geraakt. Ik denk iOS issue en merk onafhankelijk.
Had het probleem ook, maar is opgelost door uit te loggen bij iCloud en opnieuw in te loggen.
Camera: Logitech Circle View
Hier zelfde probleem met verschillende merken camera’s. In en uit loggen bij iCloud helpt bij mij niet.
Hier ook problemen met Netatmo Présence die spontaan niet meer werkt. Na 3 dagen automatisch weer alles herkent, waarvan de automatiseringen niet meer werken etc. Netatmo heeft aangegeven met Apple in discussie te zijn over het probleem aangezien het in HKSV zit en niet bij Netatmo zelf. De app van Netatmo werkt gewoon en reageert overal op. Alle work arounds werken soms en na aantal dagen niet meer.
Ben er mee opgehouden om alles maar naar fabrieksinstellingen te brengen en te resetten terwijl dit maar tijdelijk werkt.
Ook de Arlo geeft hetzelfde probleem sinds eergisteren.
@Jerry: ik lees “camera’s”, je hebt er dus meerdere. Heb je dan ook het noodzakelijke 2TB abonnement?
Hier geen problemen met 2 VOCOlink VC1 camera’s.
Meerdere identieke Aqara camera’s. Slechts bij een daarvan ervaar ik dit probleem.
Heb dit ook sinds een paar dagen. Alleen op de iPhone 11 Pro en niet op de iPad. Lijkt dus device-gevonden. Ik gebruik eufy cam’s. Gek genoeg 2 met dit probleem en de derde niet…
@Dennis: Sorry ik heb een camera. En gebruik gewoon de base station van eufy
@Jerry: ik herken het. Ik had het waarschijnlijk omdat ik naast 2 appletv ook 3 HomePods heb. En ineens deed hij het weer
Dat is toevallig … ik dacht sinds een paar dagen dat er iets met mijn Netatmo deurbel aan de hand was. Maar in de Netatmo app werkt alles goed. Alleen in de Home app zie je steeds een oud beeld en ook de kleur van het statuslampje klopt niet. Bedankt voor jullie artikel!
Dit probeer speelt volgens mij al bijna een week. Vond het al raar dat iCulture hier niks over schreef. Er zijn verschillende threats op Reddit hierover. De enige oplossing is uitloggen bij iCloud en weer inloggen bij iCloud. Zodra je je telefoon uitschakelt zit je schijnbaar weer met hetzelfde probleem. Maar dit heb ik zelf nog niet ervaren. Zet hem nooit uit. Hopelijk is dit snel gefixt. Duurt al veel te lang voor Apple begrippen als je het mij vraagt.
@John: Oké dus eigenlijk zou hij het gewoon weer moeten doen als ik jou zo begrijp? Tot nu toe gebruik ik alleen de eufy app om beelden terug te kijken aangezien het niet lukt via HomeKit en dan heeft HomeKit eigenlijk ook geen meerwaarde voor mij zo als je alleen live beelden kan kijken!
Heb het probleem nog niet ondervonden, dat is een unicum want jezus wat is Homekit Buggy de laatste paar updates.
Lampen die niet zouden reageren volgens homekit maar het wel gewoon doen. “Dit accessoire reageert niet” , gek wordt ik van die melding.
Vandaag zag ik op mijn iPhone 6 met iOS12 die ik gebruik als wekker dat mijn Netetmo camera elke paar seconden wordt ververst in de woning app. Niets aan de hand. Op mijn iPhone 11 met iOS15.2 wordt het camera beeld in de home app niet ververst en krijg ik telkens de melding “Camera in gebruik door iemand anders”. Het moet een iOS bug zijn daarom lijkt mij. Maar goed, Apple kennende zullen ze deze bug wel geen prioriteit geven.
Ik had het probleem ook, maar lijkt opgelost met 15.3!!