Sinds de lancering van de iPad zijn er al meer dan300.000 exemplaren verkocht. Veel bedrijven zien de successen die Apple boekt met haar nieuwe product, maar krijgen nu ook de kans om te kijken naar de negatieve kanten. In een nieuw filmpje dat HP op YouTube geplaatst heeft, probeert het bedrijf in 30 seconden de nadruk te leggen op de features die de HP-tablet wel heeft en de iPad niet.
Kijkend naar de 300.000 exemplaren van de iPad die reeds zijn verkocht, kun je toch wel stellen dat er genoeg mensen tevreden zijn over het product. Toch blijven er nog altijd een aantal dingen waarvan men vanaf het begin al zei dat deze niet hadden mogen ontbreken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Flash-ondersteuning of een camera voor videogesprekken. Doordat Apple het bedrijf is dat de tablets min of meer onder de aandacht heeft gebracht, hebben andere bedrijven de mogelijkheid gehad om te leren van Apple’s fouten.
In het filmpje zijn een aantal extra dingen te zien waar de HP Slate wel over beschikt aan de iPad niet. Een grote pluspunt is natuurlijk de ingebouwde camera. De Slate beschikt hiermee over de mogelijkheid om videoconferenties te houden en om eventueel foto’s te kunnen maken. Naast dit is het op deze tablet ook mogelijk om Flash te bekijken; de Slate draait immers op Windows 7. Doordat de tablet draait op Windows 7 kan dit ook extra aandacht trekken van de consument, omdat deze er nu voor kan kiezen ook software te draaien die niet in de App Store te vinden is. Als laatste beschikt het nieuwe apparaat ook over extra USB-poorten en een slot voor SD-kaarten.
De iPad wordt op dit moment met open handen ontvangen, maar de vraag is wat er gaat gebeuren wanneer dergelijke apparaten als de HP Slate op de markt komen. HP probeert in ieder geval hard haar best te doen om te leren van de negatieve punten van de iPad.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 29 reacties