Hyundai zette in de Verenigde Staten hoog in op haar duurste model, de Equus. Dat deed ze met een bijzondere promotietruc: als je de auto kocht, kreeg je er gratis een iPad met de handleiding erop, bij. Van die actie ziet Hyundai nu echter af, ondanks de agressieve reclame-uitingen eerder. John Krafcik, directeur van het Koreaanse automerk in de States: “Het verrast niet erg, maar klanten kochten onze auto niet vanwege de iPad.”
Maar dat niet alleen. De Equus is een in de Verenigde Staten erg prijzig model en heeft een vanafprijs van 58.000 dollar, iets meer dan 40.000 euro. Krafcik weet dat een groot deel van de doelgroep al een iPad in huis had. “Of ze wilden een mooiere uitvoering dan het basismodel met 16GB zonder 3G.”
In de televisiecommercial zelf is te zien in hoeverre Hyundai inzette op de iPad bij de Equus. De hele reclame draait erom!
https://www.youtube.com/watch?v=vrXyIoav9tc
Inmiddels is de handleiding van de Hyundai Equus weer van papier. En in een nieuwe reclamespot wordt weer vooral reclame gemaakt voor de eigenschappen van de auto, weet USAtoday. Toch heeft Krafcik geen spijt van de promotie. “We zouden het zo weer doen“, zegt hij tegen de krant.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties