De iCentre-vestigingen in Bijenkorf Amsterdam en Rotterdam zullen toch worden gesloten. Ook is een Q&A-document uitgelekt met informatie over afhandeling van praktische zaken, zoals loon.
Je zal er werken. Aan alle medewerkers veel sterkte gewenst en hopelijk vinden jullie een betere werkgever in de toekomst.
Flieps
Wel vreemd….
V&D heeft Dixons (althans in de vestiging in Utrecht)
Bijenkorf = V&D
iCentre = Dixons
kasuja
@Flieps: Bijenkorf en V&D verhuren slechts de ruimte en faciliteiten plus logistiek aan deze partijen. De rest mogen ze zelf invullen.
Dat kan een gunstige deal zijn als het goed gaat met je bedrijf. Scheelt een hoop zelf het wiel uitvinden en je kan mee liften op de naam van. (hoe gek dat ook klinkt… de bijekorf trekt nou eenmaal een bepaald publiek)
Xtro
Origineel geplaatst door Barend Kan je maar weer is zien dat je je spullen maar beter bij Apple zelf kan kopen
Zie de Apple store niet snel omvallen
En dat is dus juist de reden dat nederlandse bedrijven helaas failliet gaan…
Dus gewoon je Apple spullen kopen bij een Nederlandse APR…
Over een jaar kun je je Apple spullen alleen nog maar online of bij een Apple store kopen in A’dam, Arnhem en Den Haag… Ze gaan alles in eigen hand houden… Ik vrees het ergste voor alle APR’s in Nederland..
Alsof het aan apple ligt dat iCenter falliet is gegaan. Amac en alle ander premium resellers zijn toch ook nog overeind. Het gaat gewoon om niet de grootste van nederland willen zijn maar de beste.
ICenter waren dozenschuivers. Met dozen schuiven doe je weinig marge op. Als je je al verkoper wat meer in een klant verdiept kan je naast de computer ook assesoires verkopen die aansluiten bij de wensen en behoeftes van de klant zonder dat de klant het gevoel heeft dat haar iets is aangesmeert.
Mijn icenter ervaringen waren keer op keer dat je te gemakkelijk zonder extra vragen de winkel in en uit loopt met een product waar je dacht voor te komen
Geen consult wat wilt u gaan doen met de computer en andere slimme vragen om behoeftes van de klant te ontdekken.
Juist aan die bijverkoop kan je als winkel je marges ver drievoudigen en gewoon een gezonde omzet draaien zo der aan het einde van het jaar uitstel van betaling te hoeven aanvragen.
Apple stoort de Apple Premium Resellers niet in hun verkopen. In Amerika zitten ook genoeg Apple Premium resellers die goede zaken doen.
De apple stores zijn er puur om het product te kunnen ervaren zoals apple wil dat het product ervaren wordt.
De APR is er puur voor de extra verkoop.
rompui
“to be perfect, is to change often”
Wat een prachtige tekst toch weer !
Het failissement was een onderdeel van het streven naar perfectie…
Patrick
Origineel geplaatst door Flieps Wel vreemd….V&D heeft Dixons (althans in de vestiging in Utrecht)Bijenkorf = V&D iCentre = Dixons
Je wijsheid is wel verouderd hoor, Bijenkorf en V&D behoren al enige tijd niet meer tot ‘dezelfde’ groep (Maxeda) Daarnaast is Dixons ook al enige tijd los van V&D. Ik kan me het standpunt van BAS ten aanzien van de filiaal bestuiving wel voorstellen (in Bussum zitten de Dixons en iCentre letterlijk NAAST elkaar).
De verdere ‘afvloeiing’ vind ik wel schrijnend…
Origineel geplaatst door Xtro Origineel geplaatst door BarendKan je maar weer is zien dat je je spullen maar beter bij Apple zelf kan kopen Zie de Apple store niet snel omvallenEn dat is dus juist de reden dat nederlandse bedrijven helaas failliet gaan… Dus gewoon je Apple spullen kopen bij een Nederlandse APR… Over een jaar kun je je Apple spullen alleen nog maar online of bij een Apple store kopen in A’dam, Arnhem en Den Haag… Ze gaan alles in eigen hand houden… Ik vrees het ergste voor alle APR’s in Nederland..
Gedeeltelijk mee eens, ik vrees niet voor de APR’s zeker niet als ze zich blijven onderscheiden op het gebied van de garantie; tenslotte voor mij (en gok velen met mij) redenen op nu bij Dixons te kopen.
Neptune
Tja bij falllissement heb je als personeel het nakijken, de oude werkgever kan niet de nieuwe wil niet. Wel weer wrang voor Jan met de pet die gewoon een boterham wil verdienen.
En het feit dat de werkgever zoals hierboven beschreven een dozenschuiver is, kan ik me niet voorstellen dat er geen verkopers zijn geweest die zich met hart en ziel ingezet hebben omdat ze mooie producten mochten verkopen. Daarnaast is het voor de mensen die wel overgaan gewoon een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende regeling. Je zou maar net met je kinderen op vakantie gaan. Moeilijk uitleggen.
Voor de mensen die hun baan kwijt zijn in elk geval sterkte.
remko
En dit nog durven te vragen van je personeel:
Mensen die in de tussentijd een andere baan vinden, zitten vast aan de wettelijke opzegtermijn. Het bedrijf zal er wel in goed overleg aan meewerken.
Andersom zullen ze vast een stuk makkelijker handelen.
Het personeel zal er dus erg op achter uit gaan als ze er dan al niet uit getrapt worden
Kan je maar weer is zien dat je je spullen maar beter bij Apple zelf kan kopen
Zie de Apple store niet snel omvallen
Je zal er werken. Aan alle medewerkers veel sterkte gewenst en hopelijk vinden jullie een betere werkgever in de toekomst.
Wel vreemd….
V&D heeft Dixons (althans in de vestiging in Utrecht)
Bijenkorf = V&D
iCentre = Dixons
@Flieps: Bijenkorf en V&D verhuren slechts de ruimte en faciliteiten plus logistiek aan deze partijen. De rest mogen ze zelf invullen.
Dat kan een gunstige deal zijn als het goed gaat met je bedrijf. Scheelt een hoop zelf het wiel uitvinden en je kan mee liften op de naam van. (hoe gek dat ook klinkt… de bijekorf trekt nou eenmaal een bepaald publiek)
En dat is dus juist de reden dat nederlandse bedrijven helaas failliet gaan…
Dus gewoon je Apple spullen kopen bij een Nederlandse APR…
Over een jaar kun je je Apple spullen alleen nog maar online of bij een Apple store kopen in A’dam, Arnhem en Den Haag… Ze gaan alles in eigen hand houden… Ik vrees het ergste voor alle APR’s in Nederland..
@Xtro: wat een onzin zeg.
Alsof het aan apple ligt dat iCenter falliet is gegaan. Amac en alle ander premium resellers zijn toch ook nog overeind. Het gaat gewoon om niet de grootste van nederland willen zijn maar de beste.
ICenter waren dozenschuivers. Met dozen schuiven doe je weinig marge op. Als je je al verkoper wat meer in een klant verdiept kan je naast de computer ook assesoires verkopen die aansluiten bij de wensen en behoeftes van de klant zonder dat de klant het gevoel heeft dat haar iets is aangesmeert.
Mijn icenter ervaringen waren keer op keer dat je te gemakkelijk zonder extra vragen de winkel in en uit loopt met een product waar je dacht voor te komen
Geen consult wat wilt u gaan doen met de computer en andere slimme vragen om behoeftes van de klant te ontdekken.
Juist aan die bijverkoop kan je als winkel je marges ver drievoudigen en gewoon een gezonde omzet draaien zo der aan het einde van het jaar uitstel van betaling te hoeven aanvragen.
Apple stoort de Apple Premium Resellers niet in hun verkopen. In Amerika zitten ook genoeg Apple Premium resellers die goede zaken doen.
De apple stores zijn er puur om het product te kunnen ervaren zoals apple wil dat het product ervaren wordt.
De APR is er puur voor de extra verkoop.
“to be perfect, is to change often”
Wat een prachtige tekst toch weer !
Het failissement was een onderdeel van het streven naar perfectie…
Je wijsheid is wel verouderd hoor, Bijenkorf en V&D behoren al enige tijd niet meer tot ‘dezelfde’ groep (Maxeda) Daarnaast is Dixons ook al enige tijd los van V&D. Ik kan me het standpunt van BAS ten aanzien van de filiaal bestuiving wel voorstellen (in Bussum zitten de Dixons en iCentre letterlijk NAAST elkaar).
De verdere ‘afvloeiing’ vind ik wel schrijnend…
Gedeeltelijk mee eens, ik vrees niet voor de APR’s zeker niet als ze zich blijven onderscheiden op het gebied van de garantie; tenslotte voor mij (en gok velen met mij) redenen op nu bij Dixons te kopen.
Tja bij falllissement heb je als personeel het nakijken, de oude werkgever kan niet de nieuwe wil niet. Wel weer wrang voor Jan met de pet die gewoon een boterham wil verdienen.
En het feit dat de werkgever zoals hierboven beschreven een dozenschuiver is, kan ik me niet voorstellen dat er geen verkopers zijn geweest die zich met hart en ziel ingezet hebben omdat ze mooie producten mochten verkopen. Daarnaast is het voor de mensen die wel overgaan gewoon een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende regeling. Je zou maar net met je kinderen op vakantie gaan. Moeilijk uitleggen.
Voor de mensen die hun baan kwijt zijn in elk geval sterkte.
En dit nog durven te vragen van je personeel:
Mensen die in de tussentijd een andere baan vinden, zitten vast aan de wettelijke opzegtermijn. Het bedrijf zal er wel in goed overleg aan meewerken.
Andersom zullen ze vast een stuk makkelijker handelen.