Reacties voor: iCentre, Dixons en MyCom failliet, doorstart mogelijk

De BAS Group is failliet verklaard, waardoor medewerkers van de winkelketens iCentre, Dixons en MyCom worden getroffen. Er lijkt kans op een doorstart.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 35 reacties

  1. Ik heb dixons altijd een ontzettende rotwinkel gevonden, waar het personeel niets af weet van de producten die ze verkopen. Zelfs over producten die in de aanbieding zijn moet je vooral geen vragen stellen.

    En tja, in Apple premium resellers zit volgens mij gewoon geen geld, met die marges die Apple rekent zou het me verbazen als ze meer dan 1% per verkocht Apple product ontvangen. Wat betekent dat ze het moeten hebben van de accessoires. Dat is nou ook niet echt vetpot. Er is een reden dat al die bedrijven al eens faalde.

  2. Altijd al slechte ervaringen gehad met Dixons…
    Maar iCentre daar in tegen… Zonde!

  3. Ik heb mijn Macbook pro bij de Icentre gehaald, goede service!
    Ik ben nu wel benieuwd hoe het zit met de 3 jaar garantie.

  4. Die 3 jaar garantie kan je op je buik schrijven. En oud eigenaar , bakkere maakt nu een grote kans om het failliete bedrijf over te kopen van de curator.

  5. Vooral voor het personeel is het te hopen dat ze betere tijden gaan mee maken.

    Voor al die mensen suc6 vanuit hier want niemand zit te wachten om net voor het eind van het jaar rond de feestdagen op straat te staan en geen vast inkomen meer te hebben.

  6. @Luuk Lamers, @HooijmansNL: Als jullie ‘altijd’ slechte ervaringen/advies hebben gehad, waarom dan na de eerste slechte ervaring terugkomen? Zijn jullie zulke masochisten, of blazen jullie één ervaring op tot ‘altijd’?!

    Hoe dan ook, zoiets roeptoeteren op een moment als dit heet natrappen. Daar kun je een (rode of gele) kaart voor krijgen 😉 Beetje smakeloos is het iig op z’n minst 😕

    Zelf juist iha hele goeie ervaringen bij Dixons en recent Mycom. Hoop op een doorstart dan ook, en niet alleen voor m’n drie jaar garantie😓

  7. Tja van dit soort winkels heb je er eigenlijk geen van nodig, helaas. Alles wat deze ketens aan de man brengen kun je ook op internet kopen. En vaak ook net iets goedkoper. En dan heb je nog de grote jongens zoals Mediamarkt en het broertje Saturn. Veel meer keuze en veel groter.

  8. Altijd alle electronica bij dixons gekocht altijd goede service en personeel is altijd vriendelijk.

  9. iCentre is niet bijna failliet gegaan maar gewoon volledig failliet verklaard in 2013. De BAS groep heeft het toen voor een prikkie kunnen kopen. Ook toen zijn alle medewerkers ontslagen en die zagen dit nieuwe faillisement al aankomen.

  10. @leo van der meer: Precies. Het is gewoon over en uit en klaar voor dit soort zaken. Volgende in de rij is BCC. Ze kunnen de concurrentie niet aan. Panden, personeel, magazijnen, distributie vs bol.com, coolblue en mediamarkt. Kun je niet tegenop.

  11. Betreffende die 3 je garantie, daar kun je elke willekeurige AASP voor aan kloppen.

  12. Triest, jammer.
    Maar ik denk dat deze winkels ten onder zijn gegaan aan het internet.
    Shoppen op internet kan gewoon veel geld schelen.
    Tegenwoordig vind men persoonlijke hulp tijdens het kopen van goederen niet zo belangrijk meer.
    Hierdoor zijn er meer ketens ten onder gegaan in meerdere sectoren.

  13. @leo van der meer: Tja dat is jouw mening.
    Er zijn nog genoeg mensen die persoonlijk advies waarderen, een product kiezen en meenemen op het moment dat je het koopt of de charme van winkelen net iets belangrijker vinden dan het goedkoopst mogelijk kunnen krijgen. Dat is nu net de reden waarom winkels failliet gaan.
    Als alle winkels verdwijnen wordt het wel erg stil in de binnensteden…
    Maar goed dat is mijn mening.

  14. Altijd prima service van Dixon, maar goede adviezen en ondersteuning over Apple producten echt altijd bij iCenter gehaald. Ik hoop echt dat die doorstart lukt.

  15. I-Mac vorig jaar gekocht bij Dixons en bijzonder tevreden over de klantvriendelijkheid. Erg jammer dat het zo gaat. Vind een echte winkel met deskundig verkoop-personeel echt prettiger dan kopen vanaf een beeldscherm. En erg naar voor de mensen die zo hard werken om de klanten te behouden en te doen afzien van internet aankopen. Zware tijden voor de retailers. Wens hen sterkte want een stad of dorp zonder winkels is een drama.

  16. Waar gaat het over, faillissement van of ervaringen met..Dixon en MyCom? Van de reacties te zien is de tweede en hierbij deze mijn “ervaring”: 😳
    Een keer bij Dixon iets gekocht; een Apple TV. De service was top.
    Een keer MyCom bij de Meent in Rotterdam binnen gegaan en nooit meer. Wat een chagrijnig jonge was dat..!

  17. Ten eerste: erg vervelend voor het personeel. Ik vind het persoonlijk ook best prettige winkels. Over het algemeen vriendelijk personeel.

    Helaas voor de eigenaren en het personeel is dit een lastige tijd voor dit soort winkels. BCC en MediaMarkt hebben momenteel ook niet een denderend kredietwaardigheid. Zou me niks verbazen wanneer BCC de volgende is.

    Jammer, want toch vaak handig om even een fatsoenlijke winkel in te kunnen lopen.

  18. Die energie contracten zijn al opgezegd van de winkels wat dus betekend dat de netbeheerder moet afsluiten en ook al mee bezig is geen contract betekend geen recht op energie

  19. Ik heb heel veel spullen bij de my om gekocht. Zou het jammer vinden als hij weg gaat.
    De webwinkel waar je even binnenloopt zegmaar en waar ze enigszins nog verstand van computers hebben als er wat aan de hand Is.

  20. Origineel geplaatst door leo van der meer
    …En dan heb je nog de grote jongens zoals Mediamarkt en het broertje Saturn…

    Alleen Mediamarkt dus eigenlijk. Want zo heet Saturn tegenwoordig ook.

    Origineel geplaatst door RTF
    …Zou me niks verbazen wanneer BCC de volgende is….

    BCC had nog een prima ‘webwinkel’, maar is die het laatste half jaar met veel succes de nek aan het omdraaien. Bekijk voor de gein hun Facebook-pagina maar eens. Om te huilen…

  21. @Techchunky: je 3 jaar garantie vervalt omdat 2 jaar bij Apple is en dan ‘t laatste jaar door iCentre

  22. Mycom. Wat jammer dat het dit verdwijnt. Hier veel onderdelen gekocht en goede service gehad.

  23. Jammer van Mycom. Altijd een top zaak geweest. Dixons zal ik niet missen

  24. Dixons is inderdaad een flut winkel, van die 3 jaar garantie is nooit iets gekomen, problemen met m’n Macbook, iPad 3 en iPad 4 heb ik altijd zelf op moeten lossen omdat de klantenservice enorm slecht is. Misschien daarom liep het niet zo goed

  25. @Luuk Lamers: Ik weet niet hoe het zit in Nederland maar in België is de winstmarge voor Apple producten 7%.

  26. Voordat het een Apple reseller werd vond ik het altijd een prima winkel (in Uden).
    Genoeg aanbod van allerlei producten.
    Ik geef Apple de schuld niet, maar sinds het Apple reseller werd is de hele winkel op de schop gegaan.

    Het assortiment flink omlaag gegaan en zo’n ‘stijlvolle’ winkel geworden waar maar een paar producten staan in de etalage. Voor games hoef je er niet meer te komen, laptops staan er nog maar 5 en bijna niks is op voorraad. Ja, Apple producten en toch nog aardig wat andere tablets.

    Voor de rest stuurde ze me vooral door naar Mycom (hier 30km verderop; wat ik overigens wel altijd een prima zaak vond) of online bestellen.

    Jammer

  27. @leo van der meer: Op internet dingen van €500 á €600 (of nog meer) kopen vind ik altijd maar een raar iets. Als je zoveel geld uit geeft wil je daar toch ook iets van service voor terug.

  28. Origineel geplaatst door leo van der meer: Tja van dit soort winkels heb je er eigenlijk geen van nodig, helaas. Alles wat deze ketens aan de man brengen kun je ook op internet kopen. En vaak ook net iets goedkoper. En dan heb je nog de grote jongens zoals Mediamarkt en het broertje Saturn. Veel meer keuze en veel groter.

    Saturn bestaat niet meer in nl

  29. Erg jammer voor het personeel van deze winkels in Zaandam waren we eerst de ICentre al kwijt nu zal dixons ook wel weg gaan denk dat mediamarkt alleen nog blijft bestaan en voor me Apple spullen gewoon naar de Apple store in 020 of online bestellen de grote jongens hebben de kleintjes gewoon gesloopt en door online winkelen natuurlijk

  30. Origineel geplaatst door Henk: Die energie contracten zijn al opgezegd van de winkels wat dus betekend dat de netbeheerder moet afsluiten en ook al mee bezig is geen contract betekend geen recht op energie

    En hoe weet jij dat ?

  31. Origineel geplaatst door Gerald
    Betreffende die 3 je garantie, daar kun je elke willekeurige AASP voor aan kloppen.

    Mijn grootmoeder had een levensmotto “weet wat je zegt, maar zeg niet altijd wat je weet” en anders hou je klep gewoon dicht!

  32. @consolez: heb ze zelf gezien Bij ons in de buurt dat ze afgesloten worden

  33. De helft van de winkelketen blijft open en maakt een doorstart, garantie kan dus zowel via de fabrikant als de winkels.

  34. @Laurens: Welke service krijg je offline die je online niet kan krijgen?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.