iculture-peilt
iCulture Peilt

Kwart van de iCulture-lezers besteedt geen geld in de App Store

We vroegen jullie in een poll hoeveel geld jullie gemiddeld per maand uitgeven aan apps in de App Store. Uit de resultaten blijkt dat een kwart van de iCulture-lezers nooit geld uitgeeft aan apps.

App Store reclame, gesponsorde apps
De App Store bevat miljoenen apps, waar bij een groot deel een bescheiden prijskaartje hangt. En nu het abonnementsmodel later dit jaar voor veel meer apps beschikbaar komt, gaat jouw uitgavenpatroon op de App Store misschien wel veranderen. Wij vroegen jullie daarom hoeveel geld jullie nu eigenlijk per maand besteden in de App Store. Uit de peiling blijkt dat het uitgavenpatroon voor het merendeel van de iCulture-lezers weinig gaat veranderen, omdat zij nooit geld uitgeven aan apps.

Bekijk ook
iCulture peilt: hoeveel geld besteed jij in de App Store?

iCulture peilt: hoeveel geld besteed jij in de App Store?

Er gaan dit jaar dingen veranderen in de App Store: apps kunnen een vast bedrag per maand vragen. Maar hoeveel geef jij nu eigenlijk per maand uit in de App Store? Stem in deze nieuwe iCulture peilt.

Eén op de vier besteedt geen geld in de App Store

In totaal is er 629 keer gestemd in onze poll en uit de resultaten blijkt dat 25% van de stemmers gemiddeld gezien geen geld uitgeeft aan apps in de App Store. Dit komt neer op 158 stemmers. Deze meerderheid wordt op de voet gevolgd door de groep die gemiddeld €1 tot €2 per maand uitgeeft aan apps. Deze groep (133 stemmers) is verantwoordelijk voor 21% van de stemmen.

iCulture peilt: geld besteden in de App Store met grafiek.

De rest van de stemmers geeft gemiddeld €2 tot €5 (17%, 104 stemmen), tot €1 (15%, 94 stemmen) en €5 tot €10 (13%, 79 stemmen) uit aan apps. De groep die meer dan €10 per maand uitgeeft is veruit het kleinst, want dit gaat slechts om 63 stemmen. Maar aan welke apps besteedt het merendeel zijn geld? Vooral productiviteitsapps zijn populair.

iCulture peilt met geld besteden voor categorieën met grafiek.

In een aparte poll geeft 38% van de in totaal 458 stemmers aan het meeste geld uit te geven aan de categorie Productiviteit, wat neerkomt op 172 mensen. Op de tweede plek staan games (24%, 109 stemmen), terwijl muziekapps op een derde plek geëindigd zijn (9%, 39 stemmen). Dat betekent dat voor veel van de stemmers die geld uitgeven aan apps, binnenkort het één en ander kan veranderen met de komst van abonnementsvormen. Voor games kan bijvoorbeeld een abonnement vereist zijn, terwijl ook een app waarmee je je financiën bij kunt houden over kan stappen op een abonnementsvorm.

Bekijk ook
App Store krijgt nieuw abonnementenmodel en zoekadvertenties voor apps

App Store krijgt nieuw abonnementenmodel en zoekadvertenties voor apps

Er komen grote veranderingen aan voor de App Store: een nieuw abonnementenmodel, gesponsorde zoekresultaten en een nieuwe verdeling van inkomsten.

Informatie

Laatst bijgewerkt
28 juni 2016 om 19:58
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 13 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.