We vroegen jullie in een poll hoeveel geld jullie gemiddeld per maand uitgeven aan apps in de App Store. Uit de resultaten blijkt dat een kwart van de iCulture-lezers nooit geld uitgeeft aan apps.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 13 reacties
Henk
Was te verwachten. Zelfs bij de ic app koop ik niet de in app voor reclame loos lezen. Gebruik gewoon de 1e versie op de ipad, geen reclames standaard. Bij de update van afgelopen week is dit aangepast. Gelukkig altijd een backup van de oude apps.
Oude sok
Karigheid zit in de Nederlanders, he.
Ik vind niet dat je per se geld móét uitgeven in de App Store, maar ik hoor vaak dat mensen niet een euro overhebben voor een app. Dan kan ik me echt wel voor m’n kop slaan.
AFTVD
Aan een goede app geef ik graag wat geld uit. Vele malen liever dan een app die stijf staat van de reclame!!
L236
Ik geef zelf minder geld aan apps uit dan vroeger. Koop al apps sinds de opening van app store in iOS 2. Aan de ene kant komt dat omdat ik qua productieve apps alles wel heb. Qua games vind ik dat er gewoon minder pareltjes zijn dan vroeger en Free to Play games zijn niet mijn ding. Heb mij de afgelopen jaar vermaakt met Alto’s Adventure, Lara Croft Go en Lumino City. Ik heb geen moeite met geld uit geven aan goede games, maar heb het idee dat ze er steeds minder zijn.
Verder koop ik af en toe wat muziek in de iTunes Store en houd ik de film aanbiedingen van rond de 5 euro per film in de gaten.
Verwacht dat ik qua games niet zou kiezen voor een abonnement model, dat lijkt erg op het free to play. Ik geef liever in een keer 5 tot 10 euro uit aan een goede game. Voor twitter gebruik ik Tweetbot, ik zie de ontwikkelaar best overstappen op een abonnement model en daarbij zou ik er wel gebruik van maken.
vuurvreter
Volgens de titel heeft iCulture maar 629 lezers, dat is niet veel 🙁
Goof
Je hoeft geen universitair geschoolde te zijn om te voorspellen wat het abonnementsmodel aan verkoopeffect zal hebben…
Bij een gem. budget van €2/mnd.
J@n
@Oude sok: Aan je naam zie ik wel waar jij je geld laat.
Tevilnelg
Ik geef ook steeds minder geld uit. Voor mij zijn het vooral drie redenen: de beste apps heb ik voor mij al gevonden, ik ben sceptisch geworden ten opzichte van ‘vernieuwende’ apps die dan slordig of qua basis onvolledig blijken te zijn en mij schrikt het gehalte van apps met in-app-kopen enorm af. Zoekadvertenties en abonnementen zijn voor mij precies de verkeerde richting, het speelt dit laatste soort apps alleen in de hand en komt de kwaliteit niet ten goede.
Ik snap ook totaal niet waarom ‘games’ als Clash of Clans zo populair zijn. Het zijn digitale fruitmachines die zo overduidelijk gemaakt zijn om mensen te manipuleren. Ze blijken echter toch veel positieve beoordelingen te krijgen en er wordt veel geld aan ze besteed. Het verbluft mij enorm dat mensen van dit junkfoodgehalte aangetrokken worden en het legt de lat alleen maar lager.
Origineel geplaatst door Oude sok
Karigheid zit in de Nederlanders, he.
Ik vind niet dat je per se geld móét uitgeven in de App Store, maar ik hoor vaak dat mensen niet een euro overhebben voor een app. Dan kan ik me echt wel voor m’n kop slaan.
Het is omdat mensen gewoon geen besef (meer) hebben wat het eigenlijk betekent om een app te ontwikkelen, onderhouden en verspreiden. Het is abstract en men denkt dat het niet veel voorstelt, want de kosten worden vast wel gedekt door reclame en een enorme afzetmarkt. Dat valt in de praktijk erg vies tegen. Bedrijven als Google zijn ervoor verantwoordelijk dat elk beetje waarde dat apps en online-inhoud ooit hadden, nu niks meer voorstelt. Het mag niets meer kosten.
Lauw
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit zich gaat manifesteren; apps die je reeds voor ‘lifetime’ gekocht hebt gaan ineens verlopen om vervangen te worden door dezelfde app met abo-constructie?
Peter
WOOOOOW.. 3/4 van de iCulture lezers geeft WEL geld uit in de Appstore.. Dat is dus 75% hee mannekes.
Peter
Dennis
Ik geef zelf ook amper geld uit in de store laatste tijden, de 10 euro per jaar haal ik niet eens.
Ik heb alles al mijn telefoon gebruik toch voornamelijk voor internet/whatsapp of bellen, of even iculture of nu.nl ofzo checken.
Op de ipad had ik wel wat meer gekochte apps van spelletjes, maar eigenlijk speel ik bijna geen spelletjes er meer op.
Ik speel nog een beetje majong ofzo maar zijn genoeg gratis versies van, dus echt geld uit geven nee doe ik niet.
Macaanzee
Toen de App Store nog nieuw en ‘hot’ was, kocht ik vaker apps. Vooral als het om leuke, nieuwe en experimentele apps ging. Het meeste geld heb ik uitgegeven aan apps waarmee je heel makkelijk en leuk muziek kan maken, zoals de Moog Synthesizer (was toen een aanbieding), de iKaossilator, Bloom (waarmee je mooie rustige ‘mood’ music zelf kunt creëren) en heel grappig: de KlingKlang Musik Machine van de Duitse Electronische muziekpioniers Kraftwerk. Een mooie ambient music machine, die je helemaal zelf kunt instellen en die 24-uur per dag kan doordraaien.
Verder natuurlijk wat bijzondere weer-appjes etc.
Meeste spijt heb ik nog van het niét kopen van de Dikke van Dale app, waar het grootste woordenboek van Nederland in een app zit. Die was toen tijdelijk iets van 30 euro in plaats van 79. Dat vind ik te duur.
iWouter
@vuurvreter: alsof het aantal lezers gelijk is aan het aantal stemmen…
Was te verwachten. Zelfs bij de ic app koop ik niet de in app voor reclame loos lezen. Gebruik gewoon de 1e versie op de ipad, geen reclames standaard. Bij de update van afgelopen week is dit aangepast. Gelukkig altijd een backup van de oude apps.
Karigheid zit in de Nederlanders, he.
Ik vind niet dat je per se geld móét uitgeven in de App Store, maar ik hoor vaak dat mensen niet een euro overhebben voor een app. Dan kan ik me echt wel voor m’n kop slaan.
Aan een goede app geef ik graag wat geld uit. Vele malen liever dan een app die stijf staat van de reclame!!
Ik geef zelf minder geld aan apps uit dan vroeger. Koop al apps sinds de opening van app store in iOS 2. Aan de ene kant komt dat omdat ik qua productieve apps alles wel heb. Qua games vind ik dat er gewoon minder pareltjes zijn dan vroeger en Free to Play games zijn niet mijn ding. Heb mij de afgelopen jaar vermaakt met Alto’s Adventure, Lara Croft Go en Lumino City. Ik heb geen moeite met geld uit geven aan goede games, maar heb het idee dat ze er steeds minder zijn.
Verder koop ik af en toe wat muziek in de iTunes Store en houd ik de film aanbiedingen van rond de 5 euro per film in de gaten.
Verwacht dat ik qua games niet zou kiezen voor een abonnement model, dat lijkt erg op het free to play. Ik geef liever in een keer 5 tot 10 euro uit aan een goede game. Voor twitter gebruik ik Tweetbot, ik zie de ontwikkelaar best overstappen op een abonnement model en daarbij zou ik er wel gebruik van maken.
Volgens de titel heeft iCulture maar 629 lezers, dat is niet veel 🙁
Je hoeft geen universitair geschoolde te zijn om te voorspellen wat het abonnementsmodel aan verkoopeffect zal hebben…
Bij een gem. budget van €2/mnd.
@Oude sok: Aan je naam zie ik wel waar jij je geld laat.
Ik geef ook steeds minder geld uit. Voor mij zijn het vooral drie redenen: de beste apps heb ik voor mij al gevonden, ik ben sceptisch geworden ten opzichte van ‘vernieuwende’ apps die dan slordig of qua basis onvolledig blijken te zijn en mij schrikt het gehalte van apps met in-app-kopen enorm af. Zoekadvertenties en abonnementen zijn voor mij precies de verkeerde richting, het speelt dit laatste soort apps alleen in de hand en komt de kwaliteit niet ten goede.
Ik snap ook totaal niet waarom ‘games’ als Clash of Clans zo populair zijn. Het zijn digitale fruitmachines die zo overduidelijk gemaakt zijn om mensen te manipuleren. Ze blijken echter toch veel positieve beoordelingen te krijgen en er wordt veel geld aan ze besteed. Het verbluft mij enorm dat mensen van dit junkfoodgehalte aangetrokken worden en het legt de lat alleen maar lager.
Het is omdat mensen gewoon geen besef (meer) hebben wat het eigenlijk betekent om een app te ontwikkelen, onderhouden en verspreiden. Het is abstract en men denkt dat het niet veel voorstelt, want de kosten worden vast wel gedekt door reclame en een enorme afzetmarkt. Dat valt in de praktijk erg vies tegen. Bedrijven als Google zijn ervoor verantwoordelijk dat elk beetje waarde dat apps en online-inhoud ooit hadden, nu niks meer voorstelt. Het mag niets meer kosten.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit zich gaat manifesteren; apps die je reeds voor ‘lifetime’ gekocht hebt gaan ineens verlopen om vervangen te worden door dezelfde app met abo-constructie?
WOOOOOW.. 3/4 van de iCulture lezers geeft WEL geld uit in de Appstore.. Dat is dus 75% hee mannekes.
Peter
Ik geef zelf ook amper geld uit in de store laatste tijden, de 10 euro per jaar haal ik niet eens.
Ik heb alles al mijn telefoon gebruik toch voornamelijk voor internet/whatsapp of bellen, of even iculture of nu.nl ofzo checken.
Op de ipad had ik wel wat meer gekochte apps van spelletjes, maar eigenlijk speel ik bijna geen spelletjes er meer op.
Ik speel nog een beetje majong ofzo maar zijn genoeg gratis versies van, dus echt geld uit geven nee doe ik niet.
Toen de App Store nog nieuw en ‘hot’ was, kocht ik vaker apps. Vooral als het om leuke, nieuwe en experimentele apps ging. Het meeste geld heb ik uitgegeven aan apps waarmee je heel makkelijk en leuk muziek kan maken, zoals de Moog Synthesizer (was toen een aanbieding), de iKaossilator, Bloom (waarmee je mooie rustige ‘mood’ music zelf kunt creëren) en heel grappig: de KlingKlang Musik Machine van de Duitse Electronische muziekpioniers Kraftwerk. Een mooie ambient music machine, die je helemaal zelf kunt instellen en die 24-uur per dag kan doordraaien.
Verder natuurlijk wat bijzondere weer-appjes etc.
Meeste spijt heb ik nog van het niét kopen van de Dikke van Dale app, waar het grootste woordenboek van Nederland in een app zit. Die was toen tijdelijk iets van 30 euro in plaats van 79. Dat vind ik te duur.
@vuurvreter: alsof het aantal lezers gelijk is aan het aantal stemmen…