Reacties voor: iCulture peilt: Hoe ga jij om met de nieuwe apptracking in iOS 14.5?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Knop op “uit” gezet
Switch staat op “Off” zo hoeven apps me er niet mee lastig te vallen.
Sinds deze optie er is, staat de knop al op uit.
@Maurice Hollink: Hier ook 👍
Die staat standaard uit zag ik laat ik ook zo
Uit. Bu default.
En tegenwoordig ook 1Blocker om alle in-ads in apps als Telegraaf, AD etc ook te blocken (werkt via VPN).
Wat een verademing!!
Staat altijd standaard uit.
Tot nu toe alle apps die dat vragen opVraag app niet te tracken gezet
Tracken boeit me echt niet meer sinds een tijdje, heb ook weer Google Maps / Google Search in gebruik(het internet is niet gratis).
Maar goed schuifje stond bij mij al uit, dus het staat mij prima uit 🙂
Ik heb het aan gezet omdat ik nieuwsgierig ben. Ik zal heel waarschijnlijk later uitschakelen.
Had de knop altijd al op uit staan, net als gepersonaliseerde reclame van Apple zelf. Op alle apparaten die internet gebruiken staat bij mij geen gepersonaliseerde advertenties en beperk ik zoveel als mogelijk is het volgen. De vraag is alleen of iedereen zich daar ook aan houd.
Nee je betaalt je internet provider voor het internet,voor de rest is het internet gewoon gratis.maar dat grote bedrijven je doen geloven dat het normaal is dat ze je mogen volgen omdat het anders geld zou kosten is dieptriest! Nu heb je niet eens de keuze, belachelijk
@Eric: Ja en de ziggo en de kpn betalen iCulture/ nu.nL / Telegraaf etc, en daarbij enige wat ze met gegevens doen is advertenties.
Dus krijg je misschien relevante advertenties, beter dan reclame over iets waar je helemaal niks aan heb.
Eigenlijk een retorische vraag natuurlijk…🤷🏻♂️
Je weet helemaal niet of dat het enige is wat ze met je gegevens doen. Telegraaf bijvoorbeeld geeft de data door aan honderden ‘partners’. Ziggo en kpn adverteren ook, dus betalen zo ook nu.nl, telegraaf en iculture. De laatste zin zegt precies wat er met je gebeurt; je laat je liever beinvloeden door ‘relevante’ reclame, dan dat je reclame ziet ‘waar je niets aan hebt’ . Ik zou denken dat andersom veel verstandiger is, beter voor kleine sites en je wordt niet door reclame getriggert. Iedereen blij.
Bij mij staat het sowieso uit.
@Peter: idem 😎
@Eric: Het internet op zich prima, maar de diensten op het internet komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Als we iets willen kunnen we er toch voor betalen ipv alle privé gegevens maar delen en verkopen. Het slaat echt helemaal nergens op dat dit jarenlang geaccepteerd is door iedereen. Een normaal persoon kan niet eens een cadeau opzoeken voor zijn of haar partner zonder dat je dit overal ziet of op elke site ziet: “je vindt dit interessant”
Het algoritme van YouTube is ook echt dramatisch slecht het is zo lastig om uit een bepaalde web te komen als ik andere informatie wil.