Een idee voor iPhone-ontwikkelaars die niet weten hoe ze meer publiciteit voor hun app kunnen krijgen. Cargo Collective heeft een poster bedacht, waarbij fysiek en digitaal gecombineerd worden. Gedrukte posters die je op allerlei plekken ophangt om het downloaden van iPhone-apps te stimuleren. Dat klinkt simpel, maar wat Cargo Collective heeft bedacht, is dat je de app met een QR-code moet kunnen downloaden, ook als de poster zich aan de overkant van de straat in een bushokje bevindt. En om het extra leuk te maken, verwerkten ze elementen uit de app in de QR-code. Het voorbeeld hiernaast maakt dat duidelijk: daar is de QR-code helemaal opgebouwd uit houten kratten en groene varkenskoppen, zoals je in Angry Birds ziet.
Als voorbeeld maakten ze ook posters met Shazam (opeengestapelde speakers) en Instagram (foto’s). Zodra mensen een barcodescanner op de poster richten worden ze doorgestuurd naar de downloadpagina in iTunes. Shazam zou de posters
Meer info: App-ads
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 20 reacties