InfoMedia, de maker van iFart, heeft een nieuw idee. Het heeft helemaal niets met scheetapplicaties te maken, maar alles met het maken van maatwerkapplicaties waarmee je je eigen persoon of bedrijf in de kijker kunt zetten. CEO Joel Comm van InfoMedia heeft als voorbeeld een persoonlijke applicatie over hemzelf in de App Store gezet. Programmeerkennis of enige moeite is niet nodig, wel moet je een zak met geld meebrengen. De exacte prijzen worden vanaf half januari op de site mobilesyndicationservice.com bekendgemaakt. Je kunt alvast wel een bestelling plaatsen voor je persoonlijke iPhone-applicatie.
De applicatie zelf bestaat uit niet meer dan een splashscherm met logo en een boodschap van de dag. Klikt de gebruiker daarop, dan opent in de applicatie een webpagina waarop je allerlei wisselende content kunt publiceren: afhankelijk van het moment waarop de gebruiker de applicatie opent kan hij/zij steeds andere content te zien krijgen (op voorwaarde dat je zelf regelmatig de webpagina wijzigt waar de applicatie naar doorverwijst). De applicatie die Joel zelf heeft gemaakt is iets uitgebreider: die bevat een lijst van nieuwtjes in krantenstijl, de meest recente Twitterberichten, wat aanbevelingen voor boeken en nog wat meer.
Maar zitten we wel te wachten op een heleboel mini-applicaties die eigenlijk maar weinig echte content bevatten en niet meer zijn dan een reclame-uithangbord voor een bepaalde persoon of een bepaald bedrijf? Apple zou een aparte categorie voor deze zelfpromotie-apps moeten maken, zodat gebruikers weten hoe ze de apps kunnen vermijden. En wie ruimt de applicaties na verloop van tijd op als de content die erin staat, verouderd raakt? InfoMedia ziet bijvoorbeeld celebrities, atleten, sprekers, auteurs en politici als mogelijke doelgroep.
Meer info: mobilesyndicationservice.com
Via: Mashable
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
inderdaad vrees dat er hierdoor veel rommel ga bijkomen :s
Tjah, niks nieuws, zijn al zoveel bedrijven die een app uitbrengen om zichzelf te promoten..
De App Store moet er ook aan geloven: Spam. Helaas.
Ach de appstore staat al zo vol met meuk dat ik er nauwelijks nog kom! Het lijkt de zeeman of lidl wel. Neem bv alle bel app’s (bel 1, 2, 3 etc.) wanneer deze verwijderd zouden worden blijven er 10.000 andere app’s over schat ik. Appstore? Leuk idee, maar we zitten echt niet te wachten op vele varianten van een en hetzelfde. De appstore is onhandelbaar geworden. Ik kom er alleen nog via directe links via iPhoneClub!!
Ik ben het helemaal met je eens, er zijn al teveel dubbele aplicaties van te veel verschillende aanbieders, er zit teveel rommel op en je ziet de bomen in het bos niet meer, erg jammer, ik vind dat Apple nog strenger moet worden met toelaten!!
@Hart –
Niet perse strenger, maar wel beter erop toezien in hoeverre iets toevoegd aan de appstore, c.q. of het er al in staat.
@Nms – of meer categoriën toevoegen.
En tags…