Als je volgende week een spelletje iBasketball of iGolf zit te spelen kun je zomaar te maken krijgen met een wereldprimeur: de eerste bewegingsgevoelige advertentie voor de iPhone. Broekenmerk Dockers wil een stoerder imago en heeft daarom een ‘shakable ad’ laten maken waarin je urban street dancer Dufon in actie ziet. De advertentie wordt zichtbaar wanneer je de iPhone schudt.
De ‘shakable ad’ zal zichtbaar zijn in de games iBasketball, iGolf en iBowl en in de lifestyle-applicatie iTV. Bij verschillende levels krijg je een melding dat je de iPhone moet schudden om Dufon in actie te zien. Tech-savvy mannen tussen 30 tot 39 jaar zijn de doelgroep van de advertentie.
De marketingmanager van Dockers vindt het een ideaal platform: de gebruiker zit te gamen en is in de stemming voor entertainment. Een dansje van een straatartiest kan er dan ook nog wel bij. De advertentie gaat volgende week van start en loopt gedurende vier weken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Hm.
Ik ken de betreffende spellen niet, maar ik mag toch hopen dat de beschrijving in de App Store al aangeeft dat er advertenties in de spellen verwerkt zitten?
Op de argumentatie van die marketingmanager valt nog wel wat af te dingen dunkt me; volgens mij zijn mensen die zitten te gamen in de stemming voor het soort entertainment dat dat specifieke spelletje biedt, en niet voor ‘marketing-entertainment’, hoe grappig/onderhoudend/innovatief dan ook.
Wanneer ik kies voor een puzzelspelletje ben ik ‘in een andere stemming’ dan wanneer ik kies voor een racespelletje…
Joepie, reclame… nu ook met schud
leuk joh nog meer reclame.
Het spel kost 4.99 euro en dan nog reklame er bij… Helemaal te gek. Ben blij dat ik het spel vanmorgen niet heb gekocht.