Reacties voor: HomeKit-ondersteuning voor IKEA-rolgordijnen gestart
Eerste groep gebruikers kan aan de slag
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik blijf het herhalen: Wil je graag een product met homekit? Wacht dan totdat het product ook daadwerkelijk Homekit heeft. Het komt te vaak voor dat functies (in het algemeen) uitgesteld worden of gewoonweg niet meer komen.
Via Home assistent op een raspberry pi werkt het met HomeKit super !
De gordijnengaan open met zonsopgang en keurig weer dicht met zonsondergang
werkt het dan wel met onze goede vriendin Alexa die wel in mijn Sonos one mag wonen. Luxaflex werkt wel maar is wel heel exclusief duur.
En kan je dan niet een commando instellen via de opdrachten app? Dan heb je ze toch al een klein beetje geautomatiseerd.
Wat doet Apple met HomeKit opdat ondersteuning door fabrikanten zo moeilijk loopt? Als een multinational als Ikea het niet klaarspeelt dan ligt het toch echt wel aan Apple
Of neem de oplossing van SOMAsmarthome.com voor elk rolgordijn. Werkt met Alexa, Homekit en Google.
Licentiekosten die Apple vraagt.
Verder is het vaak dat partijen die GEEN software maken ineens een product dat ze verkopen met software homekit compatible moeten maken. Niet hun kernactiviteit en dus vaak niet lukt…kijk naar Somfy. Net zo’n drama. Iedereen heeft bijna 2 jaar gewacht op compatibiliteit en vervolgens komt het zeer mager (beperkt aantal producteb) en zeer buggy uit.
Gewoon aan Home Assistant gaan dan werkt alles met Homekit. Zelfs mijn pc is Homekit compatible. En als je dan toch bezig bent zou ik Homekit geheel links laten liggen en full out Home Assistant gaan! Problem Solved!
Je kan gewoon via de Ikea app alles instellen qua tijd. Ik heb ‘m ook. Kon het ook eerst via Google op m’n Sonos open en dicht doen maar na twee weken vakantie kom ik terug en doet ie het niet meer. Krijg het voor geen mogelijkheid meer aan de praat. Ik gebruik nu gewoon de remote.
(Red.) De HomeKit-update wordt nu uitgerold naar de eerste groep gebruikers.
Homekit is nog niet zaligmakend, wat vooral te maken lijkt te hebben met dat bedrijven die er iets mee willen dat toch nog erg moeilijk vinden. Zelfs Netatmo lukt het niet de luchtkwaliteit stabiel aan te leveren aan homekit. Opmerkelijk, omdat via een omweg via homeassistent op Raspberry Pi de gegevens probleemloos uit te lezen zijn in homekit. Het is dus blijkbaar een dingetje om verder te gaan dan uitlezen, om aansturing via homekit goed mogelijk te maken. Ook dat werkt overigens goed via genoemde homeassistent icm zigbee op de homekit. Dus wat is er aan de hand dat bedrijven dit niet goed voor elkaar krijgen? 🤷🏻♂️
Hier geen probleem met Netatmo en de levering van de luchtkwaliteit aan HomeKit.
Onlangs Ikea gesproken over de rampzalige, lees niet werkende, verbinding met homekit. En dit dan bij de stekkers en schakelaars.
“Tja meneer, we zijn er sinds november van op de hoogte en werken aan een oplossing. Die kunt u op z’n vroegst in maart 2020 verwachten”
WTF 😲
Of dit volledig bij Apple ligt? Hoe kan het dat Honeywell Lyric geen enkel probleem heeft gehad in de afgelopen 2 jaar en dat Ikea spul hooguit 2 maanden heeft gewerkt?
Ik denk dat de ontwikkeling van de spullen & app dermate beroerd is dat dit ook van grote invloed is.
Mijn ikea spul gaat in ieder geval terug.
Net upgrade van de Tradfri bridge gedaan (via VPN naar US). Blinds verschijnen na een extra reboot van de bridge automatisch in de Home App… Had het eerder al werkend via HomeBridge, maar die kon recentelijk niet meer met de Tradfri bridge connecten. Met de Home app werkt dit vele malen beter dan de Ikea app (bijvoorbeeld door de mogelijkheid ‘scenes’ te creëren voor het openen van alle blinds op dezelfde ‘lengte’…). I’m a happy user again 🙂
Wat voor vpn heb je hiervoor gebruikt?
@Niek: Mijn Netgear router ondersteunt alleen SuperVPN als VPN client. Ik heb een 3 dagen trial accountje aangemaakt om de upgrade te kunnen doen…
@Alexander: Verschillende VPN verbindingen geprobeerd, maar heelas verschijnt de update nog niet in de ikea home app.
@Mike: Hoezo? Ondersteunt Somfy al HomeKit dan? Heb ik even gemist dan denk ik.
@Jelle: Misschien ten overvloede, maar je moet zorgen dat de Tradfri gateway via VPN naar de US connect, niet de Ikea app. Als je alleen de Ikea app via VPN verbindt zul je geen update zien.
@Alexander: Hoe moet ik dit doen?
(Red.) Uitstel van Europese uitrol toegevoegd.
Ik weet niet waarom, en is ook niet relevant voor mij verder, maar bij mij werkt HomeKit ( en Siri ) en het gordijn gewoon.
2 dagen geleden opgehangen.