Reacties voor: Dit zijn IKEA’s plannen met smart home in 2020
Vooral problemen oplossen en makkelijker maken
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
De Ikea lampen (wij hebben panelen en fittinglampen) reageren inderdaad regelmatig niet meer via HomeKit. Een reset van de hub is dan de enige oplossing.
Vaak reageren ze dan nog wel via de Ikea app, maar nadat het na een update aardig goed ging is het de laatste tijd weer raak. 1 tot 2 keer per week resetten….terwijl de rest van mijn smarthome producten zoals Nanoleaf en Netatmo keurig blijven werken. Ligt dus niet aan andere onderdelen in het netwerk
Tja, de Ikea smart home producten……..resetten, resetten en nog eens resetten. HomeKit…..no response, opnieuw koppelen, en daarna weer resetten….
Ben nieuwsgierig of Philips hue wel stabiel is, of ook veel van deze problemen heeft?
Eindelijk! Ik hoop ook dat ze de stabiliteit van de hub aanpakken. Ik word er helemaal gek van, hub is zo instabiel dat ik deze elke nacht door middel van een klikaanklikuit schakelaar en homey laat herstarten…
Home kit werkt hier überhaupt niet. Maar met de Ikea lampen via Google home I combinatie met Google nest mini en Google home mini geen problem heb het nu een aantal maanden maar nog geen een keer hoeven resetten.
Heb intotaal 11 lampen 1 sensor en een stopcontact.
Bij mij waren de problemen opgelost door de Ikea hub en Apple TV een vast op adres te geven.
@Ruud: Ik heb hier 44lampen hue lampen met een hue bridge en nog nooit maar dan ook echt nooit problemen gehad met onbereikbaarheid of die ellende die ik altijd lees over Tradfri
Ik heb Philips Hue nu 4 maand. Nog nooit tegen een probleem aangelopen.
Gebruik ikea lampen icm met een hub en amazon dot3 voor de aansturing, nog nooit hoeven resetten!
Mijn ervaring is dat de tradfri producten prima samenwerken met homekit.
Ja… De installatie is wel wat lastig. Ook de interface van de ikea app is niet altijd even handig.
Maar ja…. vergelijk eens met de ‘google home app’….. dat is pas écht een puzzel.
Het maken van gebruiksvriendelijke interfaces lukt Google niet zo best.
Daarin is Apple een verademing.
Zeker, het aanmelden van apparaten moet beter, handiger kunnen. Maar zoals het in bovenstaand artikel wordt weergegeven is echt flauwekul.