Per vandaag is het mobiele netwerk van ilse media verder uitgebreid. Naast mobiele varianten van de grote publieksites NU.nl, Startpagina.nl en web-log.nl, lanceert ook vergelijkingssite Kieskeurig.nl een mobiele variant, mobiel.kieskeurig.nl. Ilse media ontwikkelt daarnaast ook minisites met mobiele relevantie als ‘horoscoop van de dag’ en ‘recept van de dag’.
Mobiel.kieskeurig.nl biedt de consument informatie over producten in de winkel rechtstreeks op de mobiel. “Met de lancering hebben we een nieuw potentieel mobile advertising platform in handen,” zegt Gert Jaap Schoppink, COO ilse media. “Naar aanleiding van de behoefte en animo van de consument bekijken we of het plaatsen van advertenties op mobiel.kieskeurig.nl voor de toekomst een optie is.”
Met de uitbreiding van het mobiele netwerk bouwt ilse media verder aan haar mobiele propositie. “Op dit moment zijn mobile advertising mogelijkheden beschikbaar op NU.nl, Startpagina en web-log.nl. De mobile advertising markt is een groeimarkt”, zegt Schoppink. “Op ons netwerk zien we dat de groep die op dit moment mobiel internet gebruikt voornamelijk hoogopgeleide mannen zijn in de leeftijdscategorie van 23 tot 35 jaar. Advertenties, mits relevant, scoren goed, de clickratio’s zijn hoog.”
Uit onderzoek over het gebruik van mobiel internet in samenwerking met Memo2 onder lezers van NU.nl blijkt dat 83% van de respondenten die mobiel internet gebruikt dat doet om snel even iets op te zoeken. Van de ondervraagden bezocht 22% Kieskeurig.nl op de reguliere website en 35% gaf aan behoefte te hebben aan een mobiele variant van Kieskeurig.
Bron: Persbericht ilse media
Alhoewel de mobiele website van Kieskeurig niet speciaal is ontworpen voor de iPhone, is dit item naar onze mening toch een nieuwsartikel waardig, al was het maar omdat een speciaal voor mobiele devices ontworpen website momenteel toch nog steeds het beste werkt op de iPhone met de vrij trage GPRS-verbinding. Dit geldt des te meer voor een prijsvergelijkingswebsite als Kieskeurig, want juist in de winkel wil je vaak nog even snel controleren of die ene TV, mp3-speler of navigatie-apparaat wel echt zo’n goede aanbieding is. Helaas heeft Kieskeurig niet voorzien in een mooi webclipicoon, maar wellicht dat een enthousiaste gebruiker zich daartoe geroepen voelt? Waar geven de iPhone-gebruikers overigens de voorkeur aan: een mobiele versie of de desktop-variant?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties