Apple viert Dag van de Aarde met reclame over iMessage en duurzame energie

Het is vandaag de Dag van de Aarde en om dat te vieren heeft Apple een nieuwe reclame online gezet. In deze reclame staat iMessage centraal, Apple's berichtendienst die gebruikmaakt van de datacenters die draaien op 100% duurzame energie.

iMessage-berichten met emoji's en teksten.
Het is vandaag de Dag van de Aarde, de dag waarop mensen zich inzetten voor het behoud van de natuur. Ook Apple draagt een steentje bij, zoals eerder wel bleek met de speciale actie in de App Store. Om de campagne nog wat verder op te krikken, heeft Apple ook een reclamespot online gezet. Daarin staat het vesturen van iMessage-berichten centraal.

Bekijk ook
Apple viert Dag van de Aarde met Wereld Natuur Fonds en deze apps

Apple viert Dag van de Aarde met Wereld Natuur Fonds en deze apps

Apple viert de Dag van de Aarde samen met het Wereld Natuur Fonds. Hierdoor gaat de opbrengst van vele apps voor de volledige 100% naar het Wereld Natuur Fonds, dat zich inzet voor het behoud van de natuur.

Duurzame energie met iMessage

In de reclame van een kleine minuut brengt Apple iMessage onder de aandacht. De datacenters van Apple draaien op duurzame energie, waardoor elk bericht dat je via iMessage stuurt via zo’n duurzame locatie gaat. Elke dag worden er miljarden berichten via iMessage verstuurd, waardoor je volgens Apple een beetje liefde aan de aarde toont door voor iMessage te kiezen en niet voor de ‘vieze’ datacenters van de concurrentie.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Apple staat al een week in het teken van het behoud van de aarde. Niet alleen in de App Store, maar ook in de fysieke Apple Stores. Zo dragen alle medewerkers groene t-shirts en kleuren de Apple-logo’s bij de Apple Store’s groen. Bovendien zijn er speciale afspeellijsten in Apple Music, zoals Vier Moeder Aarde met nummers van U2, Coldplay en The Beatles. De reclame van vandaag, met het nummer Ophelia van The Lumineers, is wederom een initiatief die bijdraagt aan de actie van vandaag.

Apple’s recyclingverhaal

Maar kloppen alle mooie beloftes van Apple’s milieu-inspanningen wel? Apple lijkt simpelweg bergen e-waste op te kopen, omdat ze daartoe gedwongen worden door wetgeving. In plaats van het recyclen van oude iPhones schrijven ze vooral cheques uit voor de verwerking van oudere beeldbuizen van tv’s en computers. In onderstaand artikel lees je meer over het recyclingproces van Apple.

Bekijk ook
‘Dat verhaal van $40 miljoen goud uit oude iPhones? Klopt niks van’

‘Dat verhaal van $40 miljoen goud uit oude iPhones? Klopt niks van’

Er blijkt weinig te kloppen van Apple’s mooie verhalen over recycling. Het gaat niet om oude iPhones, maar vooral om oude tv-schermen. ‘Apple schrijft gewoon een cheque uit’, luidt de kritiek.

Informatie

Laatst bijgewerkt
22 april 2016 om 10:50
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.