Het is vandaag de Dag van de Aarde, de dag waarop mensen zich inzetten voor het behoud van de natuur. Ook Apple draagt een steentje bij, zoals eerder wel bleek met de speciale actie in de App Store. Om de campagne nog wat verder op te krikken, heeft Apple ook een reclamespot online gezet. Daarin staat het vesturen van iMessage-berichten centraal.
Duurzame energie met iMessage
In de reclame van een kleine minuut brengt Apple iMessage onder de aandacht. De datacenters van Apple draaien op duurzame energie, waardoor elk bericht dat je via iMessage stuurt via zo’n duurzame locatie gaat. Elke dag worden er miljarden berichten via iMessage verstuurd, waardoor je volgens Apple een beetje liefde aan de aarde toont door voor iMessage te kiezen en niet voor de ‘vieze’ datacenters van de concurrentie.
Apple staat al een week in het teken van het behoud van de aarde. Niet alleen in de App Store, maar ook in de fysieke Apple Stores. Zo dragen alle medewerkers groene t-shirts en kleuren de Apple-logo’s bij de Apple Store’s groen. Bovendien zijn er speciale afspeellijsten in Apple Music, zoals Vier Moeder Aarde met nummers van U2, Coldplay en The Beatles. De reclame van vandaag, met het nummer Ophelia van The Lumineers, is wederom een initiatief die bijdraagt aan de actie van vandaag.
Apple’s recyclingverhaal
Maar kloppen alle mooie beloftes van Apple’s milieu-inspanningen wel? Apple lijkt simpelweg bergen e-waste op te kopen, omdat ze daartoe gedwongen worden door wetgeving. In plaats van het recyclen van oude iPhones schrijven ze vooral cheques uit voor de verwerking van oudere beeldbuizen van tv’s en computers. In onderstaand artikel lees je meer over het recyclingproces van Apple.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties