De ING Bankieren-app heeft een nieuw ontwerp gekregen. De app is voortaan een stuk lichter, waarmee hij ook beter aansluit op iOS 7 en iOS 8. De update voegt daarnaast ondersteuning toe voor de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Hiermee wordt beter gebruik gemaakt van de grotere schermen.
De app van ING zit structureel nog hetzelfde in elkaar. Door op sommige plekken de kleuren, lettertypen en dikte van bepaalde lijnen aan te passen, heeft de bank zijn ontwerp op subtiele wijze weten aan te passen. Leg de vernieuwde app echter naar een screenshot van de vorige versie en het verschil is al snel duidelijk. De grijze menubalk bovenin is bijvoorbeeld omgeruild voor een witte variant, die ook opgaat in de statusbalk van je iPhone.
ING’s virtuele assistent Inge kan na de update ook je spaarsaldo zien. Het is bovendien mogelijk om haar spaaropdrachten door te geven.
iCulture vroeg in november 2014 aan de ontwikkelaars van grote, Nederlandse apps waar hun iPhone 6-updates bleven. ING beloofde toen dat ondersteuning voor de iPhone 6 zeer binnenkort verwacht kon worden. Met de vandaag uitgebrachte update maakt ING deze belofte waar. De iPhone 6-aanpassing werd bewaard voor de grotere update, zodat het redesign gelijk mee kon worden genomen.
Het is nu afwachten wanneer andere grote banken hun iPhone 6-updates gaan uitbrengen. ABN Amro vertelde aan iCulture dat de schermaanpassing in een volgende versie wordt toegevoegd. Rabobank onthulde recent nog de Rabo Wallet-app, maar deze is eerst alleen op selecte Android-toestellen te gebruiken. Er wordt volgens Rabobank pas later naar een iPhone-versie gekeken.
Afgelopen jaar kreeg de Belgische ING-app ook een update, maar met een andere functie. Deze app maakt sindsdien namelijk gebruik van Touch ID.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik had eigenlijk verwacht dat er in een volgende update Touch-id ondersteuning zij zitten. Jammer.
Ziet er geweldig uit. Nu inderdaad nog touch id en dan ben ik helemaal blij.
Wat ik nog steeds erg ergerlijk vind is dat je bij het intikken van een betalingskenmerk niet het nummerieke toetsenbord krijgt.
Nu zit je te kloten met die kleine cijfertjes.
Voor de rest een zeer goede app.
Nu alleen nog uitgebreidere overzichten bij het beleggen en touch Id.
Ja dat vind ik dus ook! Volgens mij was dag eerst wel zo. Al een mailtje gestuurd met de tip? Ze doen er echt wat mee.
Mooie update, nu idd nog een toevoeging voor touch ID en notificaties van bij en afschrijvingen, dan is deze wat mij betreft perfect !
Leuk!!! Nou abn amro nog!
@Martijn: Dat komt doordat een betalingskenmerk ook letters kan bevatten tegenwoordig.
Hier kan de Rabobank nog een voorbeeld aan nemen! Goed bezig ING.
Ik heb de app net bijgewerkt en wilde iets betalen, maar nu komen er geen tancodes meer door dus flink balen
Dat lijkt me inderdaad flink irritant, ABN heeft dit netjes opgelost door het ibann nummer (waardoor je dit nu krijgt) op te splitsen in een landcode ‘wieltje’, een bank ‘wieltje’ en de rest mag je gewoon nog met het nummerieke toetsenbord intoetsen.
Het uitblijven van Touch-ID vind ik vrij ergerlijk bij de banken waar veiligheid voorop dient te staan
Een hele mooie app die super in gebruik is.
Een ding wat mij een paar versies geleden verbaasde was de optie om je bestedingslimiet binnen de app te verhogen. Dat zou ik het liefste uit zetten.
Ik bedoel, een limiet staat er (mede) op “voor het geval dat”.
Als je telefoon wordt gestolen en iemand heeft je code (kunnen afkijken oid) dan was er altijd nog de harde limiet van 500 euro.
Nu kan je met dezelfde code ook de limiet verhogen.
Ik zou graag de optie hebben deze limiet hard vast te zetten.
En ja, dat heb ik ook aan de ing gestuurd. Je krijgt inderdaad een mail terug met iets van “interesante optie” maar nu zoveel versies later is het nog steeds niets mee gedaan.
dat was in de vorige versie ook niet (nodig)
??? Tot op heden heb je toch altijd een Tancode nodig om een betaling te kunnen doen?!
Fijne app, maar Touch-ID ondersteuning graag!
@Daejji: Nee?? Gewoon de 5 cijferige pincode die je zelf hebt ingesteld..
@Daejji: Nee hoor, gewoon bevestigen met je toegangscode en klaar.
@Edwin: Er zijn mensen die vaker hogere bedragen willen overmaken via de app. Vond het persoonlijk vreselijk irritant dat er een limiet van 1000 euro op zat, omdat ik dan meerdere keren moest overmaken. Ben persoonlijk dan ook hartstikke blij dat ze dit hebben aangepast.
Prima app alleen jammer dat je nog steeds de aankomende incasso’s niet kan zien.
Ik gebruik al eventjes de app ing Smartbanking (belgië), en deze ondersteunt touch id wel al enkele update terug doet ie’t al (: fijne app om mee te werken en heel overzichtelijk! Meer heb ik niet nodig.
Nig steeds mis ik de FinBox functie, zodat ik nog steeds via internetbankieren daar naartoe moet. Als dat ook nog is geregeld wordt, zou het top zijn. Al verschillende keren aangemeld overigens
Menen jullie dit nou? App is veel te onduidelijk geworden. Veel te wit.
Is er iemand die due spraakfunctie ook gebruikt en handig vind? Ik vind het echt 3x niks…
Misschien dat ze het daarom juist niet doen?
Nee, na 5 minuten proberen en 3 keer fouten in een overschrijving heb ik het opgegeven. Zonder spraakherkenning doe je het in 10 seconden.
Mooi bijgewerkt, die ING app. Ik vind het een ideale app, die in het gebruik handig is en razendsnel werkt. Ik doe al mijn betalingen via de ING app. Het leuke is dat ING goed luistert naar ideeën voor verbeteringen. Ik heb regelmatig ideeën voor verbeteringen ingestuurd en kreeg daar een leuke respons op. Vaak werden die dingen dan snel gerealiseerd. Wat ik kort geleden heb gevraagd is om automatische incasso’s te melden in de agenda van de app. En om – bijvoorbeeld als mededeling – aan te geven als een betaling niet is gelukt.
Sommige dingen vind ik niet echt nuttig zoals de spraakherkenning en het thema is wel heel erg wit. Maar ik vind het echt top hoe ING altijd voorop loopt in het updaten van de app. Veruit de beste mobiele bankieren app van Nederland.
Ik vond de grote cijferbuttons toch beter “voelen” ipv die kleine buttons.
Ik had precies hetzelfde! Vind het een stuk minder overzichtelijk… geen lijntjes meer tussen de verschillende betalingen. Ik ben helemaal voor ‘less is more’, maar dit gaat weer een stapje te ver. Wat mij betreft hadden de data ook wel een grijze achtergrond mogen houden.