Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 33 reacties
Dimitri
En Rabobank heeft hun app niet eens aangepast aan iPhone 6 en š
tom
Goed bezig ING! Nu wordt het tijd dat de ABN volgt.
Kees
Mooie update! Hier zat ik al op te wachten, de ING is goed bezig zeg! Luistert goed naar haar klanten
Arne
Er was een tijd dat Rabo ver voor liep met dit soort innovaties. Dat is echt wel verleden tijd. Gelukkig hebben ze de overstap service! Tijd om te gaan.
Dennis
Dit is wel heel erg fijn goed bezig ING š
Edward
Origineel geplaatst door Arne Er was een tijd dat Rabo ver voor liep met dit soort innovaties. Dat is echt wel verleden tijd. Gelukkig hebben ze de overstap service! Tijd om te gaan.
Tijd om te gaan voor ?
Omdat ze nu touchid hebben en dat je kan praten met de app ?
Daar stap jij voor over ?
Veel plezier bij de ING dan
Stefan
@Edward: Als optelsom zou dit meetellen om de overstap naar een innovatievere bank te maken voor mij. Ze blijven echt zwaar achter op mobiele devices, dat kun je niet ontkennen. Tevens gaan ze proberen die Rabo Wallet door iedereen z’n strot te duwen, dat is een regelrechte concurrent van Apple Pay (wanneer beschikbaar). (Wat een aanfluiting trouwens, die dienst is enkel beschikbaar op welgeteld 3 smartphones, allen Android, daar ga je het mee redden Rabo!)
Je kan dus op je vingers natellen dat ze nieuwe (externe) diensten niet, of zo laat mogelijk, gaan adopteren. Rabobank kijkt in hun huidige visie enkel naar hun eigen producten en diensten, en hebben niet het realiteitsbesef van de huidige en toekomstige technieken, die wereldwijd geadopteerd worden. Ze zullen er uiteinde lijk wel achterkomen, maar dan zijn we 4 jaar verder. Voor een bank die ooit pretendeerde innovatief te zijn, zijn ze links en rechts voorbij gestreefd door de concurrentie door deze struisvogel tactiek.
Amen.
Edward
Origineel geplaatst door Stefan @Edward:Als optelsom zou dit meetellen om de overstap naar een innovatievere bank te maken voor mij. Ze blijven echt zwaar achter op mobiele devices, dat kun je niet ontkennen. Tevens gaan ze proberen die Rabo Wallet door iedereen z’n strot te duwen, dat is een regelrechte concurrent van Apple Pay (wanneer beschikbaar). (Wat een aanfluiting trouwens, die dienst is enkel beschikbaar op welgeteld 3 smartphones, allen Android, daar ga je het mee redden Rabo!)Je kan dus op je vingers natellen dat ze nieuwe (externe) diensten niet, of zo laat mogelijk, gaan adopteren. Rabobank kijkt in hun huidige visie enkel naar hun eigen producten en diensten, en hebben niet het realiteitsbesef van de huidige en toekomstige technieken, die wereldwijd geadopteerd worden. Ze zullen er uiteinde lijk wel achterkomen, maar dan zijn we 4 jaar verder. Voor een bank die ooit pretendeerde innovatief te zijn, zijn ze links en rechts voorbij gestreefd door de concurrentie door deze struisvogel tactiek.Amen.
Rabo heeft geen realiteitsbesef ?Wellicht iets verder in de materie verdiepen en je niet blind staren op hoe een app eruit ziet.
Perry
Origineel geplaatst door Stefan Als optelsom zou dit meetellen om de overstap naar een innovatievere bank te maken voor mij. Ze blijven echt zwaar achter op mobiele devices, dat kun je niet ontkennen. Tevens gaan ze proberen die Rabo Wallet door iedereen z’n strot te duwen, dat is een regelrechte concurrent van Apple Pay (wanneer beschikbaar). (Wat een aanfluiting trouwens, die dienst is enkel beschikbaar op welgeteld 3 smartphones, allen Android, daar ga je het mee redden Rabo!)
Je kan dus op je vingers natellen dat ze nieuwe (externe) diensten niet, of zo laat mogelijk, gaan adopteren. Rabobank kijkt in hun huidige visie enkel naar hun eigen producten en diensten, en hebben niet het realiteitsbesef van de huidige en toekomstige technieken, die wereldwijd geadopteerd worden. Ze zullen er uiteinde lijk wel achterkomen, maar dan zijn we 4 jaar verder. Voor een bank die ooit pretendeerde innovatief te zijn, zijn ze links en rechts voorbij gestreefd door de concurrentie door deze struisvogel tactiek.
Amen.
Wat een hoop crap lees ik hier.
Zeker het Apple pay verhaal.
Ach ja Apple minded zeker.
Stefan
@Edward: Zonder hier een hele discussie te starten, volgens mij heb ik het nog niet eens over het design van de app gehad. Maargoed.
Jona
De ING heeft het goed begrepen! Hier zaten veel personen op te wachten.
Het enige wat jammer is, is dat je eerst op de Touch ID knop moet drukken om in te kunnen loggen. Dat is toch weer een extra handeling die het inloggen weer vertraagt. Erger nog, als je ook stem inlog gebruikt dan moet je daarna ook nog weer kiezen voor de inlogmethode, stem of Touch ID.
Eigenlijk zou je Touch ID als default moeten kunnen instellen. En als je toch de code wilt gebruiken dan druk je op Annuleren en voer je gewoon je toegangscode in.
Edit: Ik neem mijn woorden weer terug. Schijnbaar herinnert de app zich wat je laatste keuze is en biedt je die weer opnieuw aan. Gebruik je dus Touch ID, dan zal je die de volgende keer weer als eerste keuze voorgeschoteld krijgen. Heel slim gedaan!
Origineel geplaatst door Stefan Als optelsom zou dit meetellen om de overstap naar een innovatievere bank te maken voor mij. Ze blijven echt zwaar achter op mobiele devices, dat kun je niet ontkennen. Tevens gaan ze proberen die Rabo Wallet door iedereen zān strot te duwen, dat is een regelrechte concurrent van Apple Pay (wanneer beschikbaar). (Wat een aanfluiting trouwens, die dienst is enkel beschikbaar op welgeteld 3 smartphones, allen Android, daar ga je het mee redden Rabo!)Je kan dus op je vingers natellen dat ze nieuwe (externe) diensten niet, of zo laat mogelijk, gaan adopteren. Rabobank kijkt in hun huidige visie enkel naar hun eigen producten en diensten, en hebben niet het realiteitsbesef van de huidige en toekomstige technieken, die wereldwijd geadopteerd worden. Ze zullen er uiteinde lijk wel achterkomen, maar dan zijn we 4 jaar verder. Voor een bank die ooit pretendeerde innovatief te zijn, zijn ze links en rechts voorbij gestreefd door de concurrentie door deze struisvogel tactiek.Amen.
Rabo heeft geen realiteitsbesef ?Wellicht iets verder in de materie verdiepen en je niet blind staren op hoe een app eruit ziet.
Hij noemt diverse voorbeelden en komt met onderbouwing, en kom jij vervolgens alleen maar met: verdiep je in de materie?
Haha, wat kan een klant de materie etc schelen?! Als klant wil je dat het zo werkt als bij de ING en hij onderbouwd het allemaal prima! Hij heeft volkomen gelijk! Zit nu ook 2 jaar bij de ING. Ben zeer tevreden en blij met hoe ze mee gaan met de tijd.
Rabo wallet? Please
Maikel
Origineel geplaatst door Jona Het enige wat jammer is, is dat je eerst op de Touch ID knop moet drukken om in te kunnen loggen. Dat is toch weer een extra handeling die het inloggen weer vertraagt.
Volgens mij werkt het ook zonder eerst op de Touch ID knop te drukken. De app heeft blijkbaar door of je Touch ID activeert of niet.
Bassie
Ik ben ook al jaren klant van Rabobank, maar op dit gebied lopen ze zwaar achter.
En dan heb ik het nog niet eens over megaboetes (libor), lage rente en weinig positieve nieuwsberichten.
Ze kunnen toch best een team inzetten op mobiele ontwikkeling?
Robin
YES! Hier heb ik op zitten wachten!
Marciemarc
ING is zeker vooruitstrevender dan vele andere banken, maar ik zie ook dat de grote massa hier nog helemaal niet aan toe is. Meer uitleg over de veiligheid is dus heel belangrijk ! Moet je alle reacties maar eens lezen op Telegraaf over deze update, wat een domme paranoide mensen zijn er toch op deze wereld. Die bestaan alleen maar om te klagen en te zeuren, lijkt het wel.
Als je TouchID niet wilt gebruiken, kun je het gewoon uitschakelen.
Vind het erg jammer dat je alleen kunt inloggen met deze veilige methode, betalingen moeten nog steeds met een 5-cijferige pincode en ik snap niet dat dit nog een half jaar moet duren voordat het betalen met TouchID ook kan ingeschakeld worden.
Abel
Yes, dit is fantastisch! ING blijft heel vooruitstrevend; contactloos betalen met de nieuwe betaalpas werkt ook al super.
Jeffrey
Origineel geplaatst door Marciemarc
Vind het erg jammer dat je alleen kunt inloggen met deze veilige methode, betalingen moeten nog steeds met een 5-cijferige pincode en ik snap niet dat dit nog een half jaar moet duren voordat het betalen met TouchID ook kan ingeschakeld worden.
Geduld is een schone zaak!
Het is niet voor niets dat Siri eindelijk Nederlands gaat spreken. Siri is zeer belangrijk voor de Apple Watch, maar de Apple Watch weer voor Apple Pay.
Apple Pay komt heus wel deze kant op. De banken hebben geen keus, ze moeten wel meegaan.
ING is daarin de enige bank die het volgens mij snapt!
Ed
Fijn zo!
Ed
Nog een geweldige aanpassing. Bij berichten staan nu ook de FinBox meldingen. Top!
Rutger
Dit gaat zoveel problemen veroorzaken. Je vingerafdruk is niet hetzelfde als een password. Je vingerafdruk kan ik overal achterhalen. Inloggen met je vingerafdruk op je iPhone EN je ING app is natuurlijk helemaal een slecht idee. Waarom zou je dan uberhaupt nog iets aan identificatie doen?
Kees
Origineel geplaatst door Marciemarc ING is zeker vooruitstrevender dan vele andere banken, maar ik zie ook dat de grote massa hier nog helemaal niet aan toe is. Meer uitleg over de veiligheid is dus heel belangrijk ! Moet je alle reacties maar eens lezen op Telegraaf over deze update, wat een domme paranoide mensen zijn er toch op deze wereld. Die bestaan alleen maar om te klagen en te zeuren, lijkt het wel.
Als je TouchID niet wilt gebruiken, kun je het gewoon uitschakelen.
Vind het erg jammer dat je alleen kunt inloggen met deze veilige methode, betalingen moeten nog steeds met een 5-cijferige pincode en ik snap niet dat dit nog een half jaar moet duren voordat het betalen met TouchID ook kan ingeschakeld worden.
Tja mensen moeten altijd iets te zeuren hebben, zeker bij de Televaag š
Dat laatste snap ik ook niet helemaal, kan me niet voorstellen dat het veel lastiger is om Touch-ID meteen overal voor te activeren ipv alleen inloggen?! Wellicht willen ze eerst zien of mensen er daadwerkelijk gebruik van maken, maar dan nog zou het prima overal kunnen lijkt me.
Cloverfield
En daarmee zeg ik vandaag nog mijn Rabobank rekening op. Stelletje fossielen daar. Een acceptgiro gaat daar sneller dan de ontwikkeling van een moderne app
Thomasl
Nu nog een betere spaarrente dan de huidige schamele 1% en de ING wordt voor iedereen een interessante bank.
Barend
Dit wil ik dus ook en snel ABN
Sil
Mooie update. Enige wat ik mis is de optie om de mobiele pincode uit te schakelen bij het opstarten. Dat er dus alleen touch id wordt aangeboden.
John
Kan mij iemand uitleggen, hoe de touch id werkt bij de app, kan het nergens vinden, terwijl het wel aanstaat bij mijn 5s
Bedankt
Origineel geplaatst door Arne Er was een tijd dat Rabo ver voor liep met dit soort innovaties. Dat is echt wel verleden tijd. Gelukkig hebben ze de overstap service! Tijd om te gaan.
Tijd om te gaan voor ?
Omdat ze nu touchid hebben en dat je kan praten met de app ?
Daar stap jij voor over ?
Veel plezier bij de ING dan
Je kunt zeggen wat je wil, ik heb zowel de Rabo als ING app gebruikt en die van de Rabo is een gedrocht.
ING is een flutbank qua service en om dingen geregeld te krijgen. Ze hebben me vaak zat tot het punt gedreven dat ik aan overstappen dacht, maar hun app is een voorbeeld voor alle banken. Daarbij luisteren ze ook daadwerkelijk naar de feedback die je geeft over de app en implementeren ze verzoeken vrij snel. Het internetbankieren an sich is aan de ene kant heel fijn zonder random reader, maar aan de andere kant met hun storingen en veelvuldig onderhoud een ergernis.
Origineel geplaatst door Rutger
Dit gaat zoveel problemen veroorzaken. Je vingerafdruk is niet hetzelfde als een password. Je vingerafdruk kan ik overal achterhalen. Inloggen met je vingerafdruk op je iPhone EN je ING app is natuurlijk helemaal een slecht idee. Waarom zou je dan uberhaupt nog iets aan identificatie doen?
Ik heb geen idee welke belangrijke positie jij in je werk hebt of welke plaats jij in de quite 500 hebt, maar als je denkt dat men zoveel moeite bij jou gaat doen dan moet ik je teleurstellen. Dit komt dan nog uit de mond van een privacynerd.
Ed
Een onder belichte verbetering in de update is dat bij berichten nu ook de FinBox berichten staan. Super!
En Rabobank heeft hun app niet eens aangepast aan iPhone 6 en š
Goed bezig ING! Nu wordt het tijd dat de ABN volgt.
Mooie update! Hier zat ik al op te wachten, de ING is goed bezig zeg! Luistert goed naar haar klanten
Er was een tijd dat Rabo ver voor liep met dit soort innovaties. Dat is echt wel verleden tijd. Gelukkig hebben ze de overstap service! Tijd om te gaan.
Dit is wel heel erg fijn goed bezig ING š
Tijd om te gaan voor ?
Omdat ze nu touchid hebben en dat je kan praten met de app ?
Daar stap jij voor over ?
Veel plezier bij de ING dan
@Edward: Als optelsom zou dit meetellen om de overstap naar een innovatievere bank te maken voor mij. Ze blijven echt zwaar achter op mobiele devices, dat kun je niet ontkennen. Tevens gaan ze proberen die Rabo Wallet door iedereen z’n strot te duwen, dat is een regelrechte concurrent van Apple Pay (wanneer beschikbaar). (Wat een aanfluiting trouwens, die dienst is enkel beschikbaar op welgeteld 3 smartphones, allen Android, daar ga je het mee redden Rabo!)
Je kan dus op je vingers natellen dat ze nieuwe (externe) diensten niet, of zo laat mogelijk, gaan adopteren. Rabobank kijkt in hun huidige visie enkel naar hun eigen producten en diensten, en hebben niet het realiteitsbesef van de huidige en toekomstige technieken, die wereldwijd geadopteerd worden. Ze zullen er uiteinde lijk wel achterkomen, maar dan zijn we 4 jaar verder. Voor een bank die ooit pretendeerde innovatief te zijn, zijn ze links en rechts voorbij gestreefd door de concurrentie door deze struisvogel tactiek.
Amen.
Rabo heeft geen realiteitsbesef ?Wellicht iets verder in de materie verdiepen en je niet blind staren op hoe een app eruit ziet.
Wat een hoop crap lees ik hier.
Zeker het Apple pay verhaal.
Ach ja Apple minded zeker.
@Edward: Zonder hier een hele discussie te starten, volgens mij heb ik het nog niet eens over het design van de app gehad. Maargoed.
De ING heeft het goed begrepen! Hier zaten veel personen op te wachten.
Het enige wat jammer is, is dat je eerst op de Touch ID knop moet drukken om in te kunnen loggen. Dat is toch weer een extra handeling die het inloggen weer vertraagt. Erger nog, als je ook stem inlog gebruikt dan moet je daarna ook nog weer kiezen voor de inlogmethode, stem of Touch ID.
Eigenlijk zou je Touch ID als default moeten kunnen instellen. En als je toch de code wilt gebruiken dan druk je op Annuleren en voer je gewoon je toegangscode in.
Edit: Ik neem mijn woorden weer terug. Schijnbaar herinnert de app zich wat je laatste keuze is en biedt je die weer opnieuw aan. Gebruik je dus Touch ID, dan zal je die de volgende keer weer als eerste keuze voorgeschoteld krijgen. Heel slim gedaan!
Hij noemt diverse voorbeelden en komt met onderbouwing, en kom jij vervolgens alleen maar met: verdiep je in de materie?
Haha, wat kan een klant de materie etc schelen?! Als klant wil je dat het zo werkt als bij de ING en hij onderbouwd het allemaal prima! Hij heeft volkomen gelijk! Zit nu ook 2 jaar bij de ING. Ben zeer tevreden en blij met hoe ze mee gaan met de tijd.
Rabo wallet? Please
Volgens mij werkt het ook zonder eerst op de Touch ID knop te drukken. De app heeft blijkbaar door of je Touch ID activeert of niet.
Ik ben ook al jaren klant van Rabobank, maar op dit gebied lopen ze zwaar achter.
En dan heb ik het nog niet eens over megaboetes (libor), lage rente en weinig positieve nieuwsberichten.
Ze kunnen toch best een team inzetten op mobiele ontwikkeling?
YES! Hier heb ik op zitten wachten!
ING is zeker vooruitstrevender dan vele andere banken, maar ik zie ook dat de grote massa hier nog helemaal niet aan toe is. Meer uitleg over de veiligheid is dus heel belangrijk ! Moet je alle reacties maar eens lezen op Telegraaf over deze update, wat een domme paranoide mensen zijn er toch op deze wereld. Die bestaan alleen maar om te klagen en te zeuren, lijkt het wel.
Als je TouchID niet wilt gebruiken, kun je het gewoon uitschakelen.
Vind het erg jammer dat je alleen kunt inloggen met deze veilige methode, betalingen moeten nog steeds met een 5-cijferige pincode en ik snap niet dat dit nog een half jaar moet duren voordat het betalen met TouchID ook kan ingeschakeld worden.
Yes, dit is fantastisch! ING blijft heel vooruitstrevend; contactloos betalen met de nieuwe betaalpas werkt ook al super.
Geduld is een schone zaak!
Het is niet voor niets dat Siri eindelijk Nederlands gaat spreken. Siri is zeer belangrijk voor de Apple Watch, maar de Apple Watch weer voor Apple Pay.
Apple Pay komt heus wel deze kant op. De banken hebben geen keus, ze moeten wel meegaan.
ING is daarin de enige bank die het volgens mij snapt!
Fijn zo!
Nog een geweldige aanpassing. Bij berichten staan nu ook de FinBox meldingen. Top!
Dit gaat zoveel problemen veroorzaken. Je vingerafdruk is niet hetzelfde als een password. Je vingerafdruk kan ik overal achterhalen. Inloggen met je vingerafdruk op je iPhone EN je ING app is natuurlijk helemaal een slecht idee. Waarom zou je dan uberhaupt nog iets aan identificatie doen?
Tja mensen moeten altijd iets te zeuren hebben, zeker bij de Televaag š
Dat laatste snap ik ook niet helemaal, kan me niet voorstellen dat het veel lastiger is om Touch-ID meteen overal voor te activeren ipv alleen inloggen?! Wellicht willen ze eerst zien of mensen er daadwerkelijk gebruik van maken, maar dan nog zou het prima overal kunnen lijkt me.
En daarmee zeg ik vandaag nog mijn Rabobank rekening op. Stelletje fossielen daar. Een acceptgiro gaat daar sneller dan de ontwikkeling van een moderne app
Nu nog een betere spaarrente dan de huidige schamele 1% en de ING wordt voor iedereen een interessante bank.
Dit wil ik dus ook en snel ABN
Mooie update. Enige wat ik mis is de optie om de mobiele pincode uit te schakelen bij het opstarten. Dat er dus alleen touch id wordt aangeboden.
Kan mij iemand uitleggen, hoe de touch id werkt bij de app, kan het nergens vinden, terwijl het wel aanstaat bij mijn 5s
Bedankt
@John: Dat moet je apart instellen in de ING-app (bij Instellingen via het hamburgermenu)
Je kunt zeggen wat je wil, ik heb zowel de Rabo als ING app gebruikt en die van de Rabo is een gedrocht.
ING is een flutbank qua service en om dingen geregeld te krijgen. Ze hebben me vaak zat tot het punt gedreven dat ik aan overstappen dacht, maar hun app is een voorbeeld voor alle banken. Daarbij luisteren ze ook daadwerkelijk naar de feedback die je geeft over de app en implementeren ze verzoeken vrij snel. Het internetbankieren an sich is aan de ene kant heel fijn zonder random reader, maar aan de andere kant met hun storingen en veelvuldig onderhoud een ergernis.
Ik heb geen idee welke belangrijke positie jij in je werk hebt of welke plaats jij in de quite 500 hebt, maar als je denkt dat men zoveel moeite bij jou gaat doen dan moet ik je teleurstellen. Dit komt dan nog uit de mond van een privacynerd.
Een onder belichte verbetering in de update is dat bij berichten nu ook de FinBox berichten staan. Super!
Weet iemand hoe je de touch ID moet activeren?
Heb je wel iOS 8.0 of hoger?