Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat jongeren die vroeg hebben geleerd om verstandig met geld om te gaan, later minder snel in de financiële problemen komen. ING heeft daarom de Fame Game laten ontwikkelen, een mobiele app waarmee jongeren financieel wijzer worden. In de game worden jongeren gestimuleerd om hun talenten verder te ontwikkelen, korte filmpjes van hun skills op te nemen en financiële keuzes te maken.
Onderdeel van de vernieuwde app is een video sampler waarmee jongeren een videoclip van hun eigen talent maken. Eboman, wereldwijd een pionier op het gebied van videosampling en realtime videobewerking, heeft speciaal voor de game mash-ups gemaakt waarmee jongeren hun zelfgemaakte filmpjes tot een videoclip kunnen pimpen. Via een ING Fame Game afspeellijst kunnen ze die op YouTube delen met hun vrienden.
De ING Fame Game is met zes jongeren bedacht en vormgegeven om optimaal aan te sluiten bij hun belevingswereld. De app is vooralsnog alleen geschikt voor de iPhone. De Android-versie verschijnt begin 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=19-k9SHJKKQ
Dit artikel, geschreven door Rbo Beemster, is met toestemming doorgeplaatst van Adformatie/MobileMarketing.nl in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten. Het artikel vertegenwoordigt niet de mening van de redactie van iCulture.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties