Reacties voor: ING-klanten krijgen dubbele betalingen via app niet terug (update)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Dit is toch te gek voor woorden! Ik denk echt dat ik maar ga overstappen naar een andere bank.
Echte pannenkoeken, die ING mensen. “Wij kunnen niet bepalen of een klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan”. Ja right, iedereen denkt soms wel eens; ” hey, laat ik vandaag eens iedereen twee of meerdere keren het bedrag betalen dat ik verschuldigd ben aan hem, ik ben toch rijk zat!”.
Bovendien. Niet iedereen heeft Twitter en je kunt niet van mensen verlangen dat ze dus op de hoogte zijn. Daarnaast, de app zegt zelf probeer het opnieuw, dus iedereen doet dat omdat men denkt dat de betaling niet is geslaagd! Lijkt wel of ING nu zelf mensen gaat oplichten en phising praktijken uitvoert via hun OFFICIËLE app.
Nogmaals, pannenkoeken!
Ja dit is typisch ing jeetje zeg ze wel erg vaak storing en zei zijn de ene die de app maken en mogen ons niet in verwarring brengen met betalingen !! Simpele bank
Schande! Hoezo klantvriendelijk?
Net zoals jij zelf verantwoordelijk bent als er via internet misbruik van jou account wordt gemaakt
Ook al komt dat omdat de Banken geen afdoende beveiliging hebben
Deze attitude is ronduit belachelijk. … Gewoon terugboeken als de klant dat aangeeft.. En anders maatregelen
Apart, toen ABN AMRO een soortgelijk probleem had werden de meerde verzendingen teruggeboekt.
Lekker bezig ING, de reden dat ik mijn moeder heb afgeraden hun app te gebruiken.
ING wat een bank, geven ze een app uit die zij zelf ontwikkeld hebben. Die app die aangeeft wat je moet doen.. Om mobiel en gebruikers gemak te garanderen. Doe je wat die zegt en er gaat wat fout.. Dan helaas pindakaas.
1 woord : Verantwoordelijk
Er was gisteren een mede Nederlander die al geruime tijd geleden zijn bankrekening heeft opgezegd en dat beviel hem goed.
Als we dat met z’n allen zouden doen gaan de banken wel anders reageren. Zijn veel te machtig nu en in den haag maar lachen in het torentje
Ik snap de frustratie, maar wat ING denk ik bedoeld met “we kunnen niet nagaan of dit per ongeluk of expres is gedaan” is dat er ook mogelijk misbruik van de situatie gemaakt is, oplichters die meerdere keren een x bedrag naar rekening x versturen en dan gaan claimen dat het door de app kwam. Geld van ING terug krijgen en geld op de andere rekening nog mooi hebben staan. ING kan namelijk meeste transacties niet zomaar terugdraaien als het op een andere rekening staat (zeker bij een andere bank in binnen of buitenland).
Dat hier ongeschuldige mensen de dupe van worden is zuur, maar dit soort rotte appels heb je nou eenmaal in de maatschappij zitten. Overigens denk ik dat groot deel van de instanties en personen waar teveel geld aan overgemaakt is gewoon zo eerlijk zullen zijn dit bedrag te retourneren na dat hier contact over is opgenomen (zie suggestie van ING). Geen reden voor ING om iedereen maar schadeloos te stellen, voor iets wat met een telefoontje afgehandeld kan worden.
Vervelend ja, maar de reactie van ING is te begrijpen.
Bij de Rabobank ooit hetzelfde gehad door een storing in de betaal-app. Moest zelf mn geld terug zien te krijgen bij Nespresso. Heeft me 6 uur bellen en veel frustratie gekost. Na 7 maanden eindelijk mn geld terug ontvangen. Waardeloze service van de Rabobank (en van Nespresso).
Dus een advies van ING om de ontvanger te benaderen om het teveel overgemaakte geld terug te storten, daar wordt je niet blij van!
dat gaat ze klanten kosten! belachelijk! blij dat ik niet bij de ing ben!
…mmh, opmerkelijk. 4x hetzelfde bedrag overgeboekt, gewoon gisteravond terug gestort. “Sjapoo” ING
nou ik begrijp het helemaal niet. Je betaald tegenwoordig een behoorlijk bedrag voor je pinpas en bijbehorende rekeningen. Ik ben zelf geen klant van ing maar betaal iets van 10 euro per kwartaal per pasje per rekening. Dus daarmee mag je verwachten dat de bank je een goedwerkende app aanbied. En natuurlijk snap ik dat er wel eens storingen kunnen ontstaan zoals vroeger wel eens 2x een ouderwetse papieren overschrijving door de bank verwerkt werd. Maar dat werd destijds toen je nog geen hoge contributie voor je bankrekening betaalde ook teruggedraaid. Deze service mag je nu dus helemaal verwachten van banken. Wij betalen namelijk met z’n allen flink geld voor (internet/app) bankieren.
Tijdens een vorige storing heb ik hetzelfde gehad. Ik kreeg de melding “Probeer het opnieuw” en heb dat gedaan. Ook toen zag ik dat het bedrag (in mijn geval een iDeal-betaling) twee keer was afgeschreven. Nog dezelfde avond was die dubbele afschrijving echter alweer verdwenen, zonder dat ik hierover contact had gehad met ING of de ontvanger. Misschien wordt de soep dus wel niet zo heet gegeten…
Tijd om massaal bij de ING weg te gaan
Nooit problemen met de ING, over andere banken hoor ik vaker ongein.
Logisch. Dat komt vaak door virus op je eigen pc. Beetje eigen verantwoordelijkheid mag ook wel.
Op nu.nl staat een artikel dat na 10.30 is geplaatst met een duidelijke uitleg! Het gaat niet om afboekingen maar reserveringen. Dit betekend dat er niet dubbel is afgeboekt.
Update: ING gaat het wel oplossen ! Zie tweakers 😉 !
Nice one! Daarom voor mij NOOIT ING (en KPN, maar is een ander verhaal). Ze hadden die bank kapot moeten laten gaan.
Want je gaat inderdaad express dubbel overboeken…
Denk dat die woordvoerder eerder een cursus logica nodig heeft en deze het van die dubbele overboekingen kan betalen.
Gelukkig zit ik niet bij ING, maar Rabobank. Ik heb in tijden geen echte storing echt ondervonden. Ook de app werkt soepel. Blijf ik voorlopig wel even daar uitzitten.
@Maurice Hooijmans: Dit is bij iedere bank hetzelfde, opgelegd door Brussel… helaas, kleine letters lezen dan weet je meteen dat de verantwoordelijkheid bij de klanten ligt tegenwoordig…
Iedereen roept nu wel stoer ik ga weg bij de ING, maar ik weet zeker dat niemand (misschien 1 malloot) dat gaat doen.
ING heeft een hartstikke fijne app die flink vooruit loopt op de rest en daar komt wel eens een storing mee gemoeid. (overigens bleek uit evaluaties eind 2013 dat de ING niet de meeste storingen had, maar uit mijn hoofd de Rabobank)
Ik geloof overigens dat er vaak ook bij het openen al wordt aangegeven dat er een storing is.. Die melding ‘probeer opnieuw’ komt daarna pas volgens mij.
En dan had jij een probleem !
Wat een vreselijke domme opmerking!
ING wat zijn jullie aan het doen, hiermee trek je geen klanten mee ,en wie heeft er mee betaald om jullie te reden, dat waren de burgers toch! anders had het kabinet geen geld gehad, om een dak boven jullie Hooft te houden.
De ING heeft volkomen gelijk, al helemaal nu blijkt dat er überhaupt geen dubbele boekingen als gevolg van een storing zijn geweest.
De ING heeft een prima app waar andere banken nog een puntje aan kunnen zuigen en zelfs daarmee is wel eens een storing gemoeid. C’est la vie.
De ING kan niet zien of iets per ongeluk of expres werd overgemaakt. Dat moet je zelf doen. Maar “zelf doen” is tegenwoordig synoniem met “teveel moeite”, lijkt het wel.
Mede daarom gaat dit de ING helemaal geen klanten kosten. Want opzeggen moet je ook zelf doen – dus teveel meoite. Een nieuwe rekening openen is zo mogelijk nog meer werk. En vervolgens moet je je nieuwe rekeningnummer ook nog communiceren en je wederpartijen e.e.a. laten wijzigen. Ik geloof er geen reet van dat ook maar 1 van die schreeuwerds op dit forum al die moeite gaat doen.
Overigens: als je teruggave vraagt van een onverschuldigde betaling en de ontvanger stort niet (of gedeeltelijk of laat) terug, dan weet je meteen dat je díe niet meer moet gebruiken in de toekomst dan wel zoveel mogelijk moet zien te vermijden. Dat is dan nog een mooi neveneffect van die storing ook.
Heel simpel. Gewoon allemaal de app verwijderen.
En als er 2 keer afgeboekt is dan gewoon bij de directeur halen!
Tsja wat een simpele gasten daar bij de ING. Je gebruikt een app van hun en vervolgens gaat er iets mis met de app en dan heb je het zelf gedaan? ⛔️⛔️⛔️Gelukkig heb ik daar geen rekening want ik had ‘m resoluut opgezegd. Had er tevens flinke reclame voor gemaakt via Twitter, Facebook en andere media om anderen ook over te halen om hetzelfde te doen.
Gewoon gelijk alles opzeggen bij ING.
Deed ik 11 jaar geleden ook… Toen dachten ze al dat ze GOD hemzelf waren daar!
Waarom zou je als je een betaling doet, en je ziet niks in je overzicht, nogmaals dezelfde betaling doen?
Als je het zelf dubbel hebt gedaan ben je wel een behoorlijke pannekoek hoor.
iedereen helemaal los maar er is dus weer niks aan de hand… top neuws bericht dit en de comments hier laten we daar maar niks over zeggen….