Reacties voor: Mobiel Bankieren van ING vervangt TAN-codes bij iDEAL-betalingen

De Mobiel Bankieren-app van ING kun je betalingen van webshops afrekenen via de app. Ook krijg je de verwachte uitgaven van de komende 35 dagen te zien.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 21 reacties

  1. ING is GOED bezig.

  2. Ben zeer blij dat ik bij ING zit. Ze lopen altijd voor op de concurrentie.

  3. Nu maar hopen dat Apple Pay snel naar NL komt en dat ING een van de kop lopers zal zijn die dit zal gaan implementeren.

  4. Origineel geplaatst door Cihan
    Ben zeer blij dat ik bij ING zit. Ze lopen altijd voor op de concurrentie.

    Rabobank..? Kijken jullie mee?

  5. Top! Ik vind dit systeem geweldig werken bij Bunq, waar ik een zakelijke rekening heb. Fijn dat ik nu particulier bij ING ook gewoon QR codes kan scannen.

  6. Zeker mooi voor ING maar bij SNS doet de SNS-app dat al een tijdje ( minstens vanaf begin dit jaar). Maw, Niks nieuws onder de zon! Dat geldt trouwens ook voor het “vooruitkijken”.

  7. Goed bezig ING!

    Vond de oude methode met TAN-codes ook uitstekend werken, maar dit is ook prima. Zolang ik maar geen apparaatje overal mee naartoe moet nemen om me betalingen af te handelen, ben ik helemaal blij. Dit is dan ook de grootste reden dat ik ben overgestapt naar de ING.

  8. Top!

    mijn enige wens (en dat was het ENIGE waar rabo beter in was; maar geen reden om te blijven bij die antieke club) is dat we ook gauw alerts op mutaties krijgen. Dan zou de app wat mij betreft helemaal af zijn.

  9. Heerlijk deze bank!
    Ook super goed gericht op de verschillende doelgroepen! (Zelfs studenten!)

    De qr-betaling gebruik ik al een geruime maand. Lekker makkelijk!

  10. Ondertussen zit ik als ABN gebruiker nog steeds met een antiek apparaat uit het jaar nul te hannesen. Zelfs de TAN codes maakten de “e-dentifier” al achterhaald. En nu loopt ING dus nog verder voor.

    Dit is voor mij de drempel. Ik heb ABN al een tijd geleden opgeroepen om te innoveren (geen reactie…), maar in plaats van te wachten tot ze daar wakker worden kan ik beter overstappen naar een partij die het wél begrijpt. ING, here I come!

  11. Wat is het voordeel hier van? Ik zie in gemak niet echt een positieve verandering: sms openen of app openen (incl pin code)

  12. @Paul: Als je wil betalen moet je eerst inloggen op de ideal website van ing, daarna verder drukken, dan sms openen code over nemen, bevestigingen drukken.

    Nu is het betalen drukken, telefoon ontgrendelen, bank app openen en foto maken.
    Je kan dit allemaal doen door midden van vingerprint, als je de ing app tenminste instelt ook daar voor.

  13. @Dennis: ahh ik had niet door dat je dan op je desktop alleen die QR krijgt zonder verder inloggen.

    Te vroeg begonnen met miepen 🙂

  14. En hoe doe je dat dan ING als je bijna alles op je mobiel doet… Hoe scan je dan de code??

  15. @Richard Fuhren:

    Dan zie je bij de betaling een speciale button waarmee je de app opent en de betaling afhandelt. Maar die functie hadden ze al langer.

  16. Zó blij dat ik een paar maanden terug ben overgestapt van Rabobank naar de ING. Nog geen moment spijt van gehad! Bovenstaand is alleen maar weer een bevestiging van de juiste keuze.

  17. Dat werd tijd ! TAN-codes wist niet eens dat die nog bestonden ,dat zo’n bank hun klanten daar nog mee liet werken is al een schande !

  18. @Marjolijn: dat was voor klanten die de ING app niet gebruiken. Fijn toch dat die ook nog worden ondersteund?

  19. Net een betaling uitgevoerd op Amazone. Verwijzing na bank keuze naar de ing wegsite. Hier de keuze inloggen of via mobiel banking. De laatste gekozen en een pop up verschijnt met een QR code. Iphone met ing app, finger touch, keuze scan code, finger touch klaar. Perfect!

  20. Origineel geplaatst door Marjolijn
    Dat werd tijd ! TAN-codes wist niet eens dat die nog bestonden ,dat zo’n bank hun klanten daar nog mee liet werken is al een schande !

    Deze zul je blijven gebruiken voorlopig denk ik voor bedragen die boven je mobiel banking limiet zitten. Je knt dit wel aanpassen maar er is een max. Vb een auto betalen van 12.000 zal mobiel niet gaan denk ik en moet je dus toch “ouderwets” inloggen. Wel zo veilig denk ik, tan en sms dus second verificatie.

  21. @Anton: Same here. ***** wat is die ABN AMRO gedateerd. Ben echt heel blij met de bank maar hun internet strategie is een nachtmerrie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.