Reacties voor: ING biedt eerste klanten de mogelijkheid om TAN-codes te vervangen door Mobiel Bankieren-app

De ING is gestart met de uitrol om betalingen via Mijn ING goed te keuren met de Mobiel Bankieren-app. Hierdoor heb je geen TAN-code meer nodig om je betalingen te verzenden via een computer.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 30 reacties

  1. Heb inderdaad ook een bericht gehad van ING dat ik hier gebruik van kan gaan maken! Ben benieuwd 🙂

  2. Goh wat een vooruitgang in, vooralsnog nog steeds, het verleden. Kijk eens hoe ze dat bij BUNQ doen, das pas vooruitgang. Niks codes, randomreaders en meer van die prul, je vingers, gaat supersnel is megaveilig en die heb je altijd bij.

  3. Als je de overschrijving in de ING App doet, gaat goedkeuren al tijden met je vingerafdruk. Wat is er precies nieuw hier? Dat als je op je laptop een overschrijving doet, je nu ook zonder TAN codes kan werken?

  4. @W.: En nu gaat ING toch ook richting het gebruik van makkelijkere manieren; de ING app ipv tan-codes. Hoe is bunq dan beter? En waarom is dit dan vooruitgang in het verleden?
    (Zelf heb ik ook bunq en ING dus ik weet waar ik over praat)

  5. Hey, ‘k ben geselecteerd. 😁

    Leuke toevoeging aan een al geweldig goede app!

  6. @Onno: Precies dat ja, je ING app vervangt de tancodes

  7. @W.: Bunq heeft inderdaad leuke innovaties, maar ik zou dat liever zien tegen vaste kosten. Wist je dat Bunq zelfs €0,04 in rekening brengt voor het intoetsenan een verkeerde pincode? elf als je hem de tweede keer wel juist invoert?

  8. Op Android kan dit al een paar maanden. Gewoon de scanner gebruiken in de app en dan je pincode intoetsen en klaar.

  9. @Roel: en wat betaal je bij alle andere banken zonder überhaupt een pin,al dan niet fout, in te toetsen? Elke maand een vast bedrag voor 0,0 niks. Dus wat is het probleem van die 4 cent? Wie typt er overigens z’n pin verkeerd?

    @r3mi: omdat je nog steeds een code nodig hebt. Dus een omweg om je betaling te verrichten, dus, anno 2016, gewoon prul.

  10. Waarom zou je dan nog je betalingen willen doen op de website van ING? Ik doe al jaren al mijn betalingen op mijn iPhone. En moeder (88) heeft intussen een iPad waarom ze de ING app gebruikt. Ideaal voor betalingen.
    Alleen voor bepaalde uitgebreide functies, zoals nieuwe daglimiet instellen voor pinnen of nieuwe iPhone instellen heb je de website nog nodig.

    @W.: Zo gaat het bij de ING app dus al vanaf de introductie van TouchID. Razendsnel.

  11. @Macaanzee: dat kan echt nog sneller, blijft tobben met die grootbanken

  12. @W.: en bij bunq je hand die je moet scannen, vraag mij af wat sneller is, touch id of je hand scannen 😉

  13. @M: dit gaat om de betalingen die je zelf maakt, dus het overschrijven naar een bepaalde rekening, niet de betalingen die je via webshops verricht waar jij mee in de war ben

  14. @r3mi: geprobeerd?

  15. @W.: zoals ik zei, ik heb Bunq en ING, dus ja.
    M’n vinger is namelijk gelijk beschikbaar omdat ik er ook m’n telefoon mee ontgrendel. Dus dan is m’n vinger, touchID, dus sneller dan m’n andere hand optillen en telefoon richten en scannen 😉

  16. Origineel geplaatst door W.
    @Roel: en wat betaal je bij alle andere banken zonder überhaupt een pin,al dan niet fout, in te toetsen? Elke maand een vast bedrag voor 0,0 niks. Dus wat is het probleem van die 4 cent? Wie typt er overigens z’n pin verkeerd?

    Een vast bedrag voor 0,0 niks?
    Voor mijn Oranje Rekening betaal ik €1,45 per maand. Daarvoor mag ik onbeperkt geld opnemen bij geldautomaten. Bij Bunq kost dat €0,80 per keer, en ben je dus na 2 keer geld opnemen in 1 maand al duurder uit. En bij dat geld zit bij mij de pinpas al inbegrepen (bij Bunq niet) en zijn pintransacties verder gratis (bij Bunq €0,04 per transactie).
    Als je weinig met je rekening doet of alleen girale transacties dan ben je inderdaad goedkoop uit, anders ben je al snel veel meer kwijt dan bij andere banken.

  17. @r3mi: dan zou je ook weten dat touchid gewoon te gebruiken is voor de meeste betalingen en vinger scannen voor grotere bedragen en aan onbekenden. Dus misschien nog eens proberen

  18. @Roel: betalen naar gebruik ipv betalen voor wat je niet nodig hebt. Waar het hier over gaat is eigenlijk hoe innovatief ING is met zn nieuwe app

  19. @W.: in dat geval moet je bij ING idd nog je code intypen. Neemt niet weg dat de functie zoals in het artikel benoemd wordt, een stap in de goede richting is. Bunq loopt voor en is innovatief, dat klopt. Maar ING komt dan als tweede, probeer maar eens geld over te maken naar een “onbekende” met Rabobank oid…

  20. Hmmm, heb bunq nog niet gebruikt, maar hoe handig en veilig is het dat je met gezicht/hand herkenning? Je app en betalingen kan doen. Touch ID is dat naar mijn mening toch echt wel veiliger of een soort code, ik tik dat vrij snel in via de mobile app van ING. Top dat ze dit nu ook samen hebben gevoegd, weg met de tan codes, veilig met touch id/code je 2de verificatie bevestigen.

    Wel grappig en mssn ook handig? Dat je geld makkelijker kan doen via contacten, maar de belasting dienst, vitens, nuon enz hou ik graag buiten me contacten apart in de betaal app, het is immers 1x toevoegen en het staat beveiligd in de app weggeschreven.

  21. ING is goed bezig! Maar ik stap van Rabo over naar bunq op dit moment van schrijven..

    Heb een week zitten wikken en wegen maar is het niet vanwege dat het iets goedkoper is dan wel voor het innovatieve 😉

  22. Wat een sluip reclame toch allemaal voor b**q!! Dat iCulture hier niets aan doet. Kom op, bij elke bank betaal je, linksom of rechtsom. Begin echt te denken dat als er maar iets over een bank komt, gelijk een aantal reclame mensen over een speciale bank hier begint te schrijven.

    0,04 betalen per pin transactie is ook best een hoop geld. Reken maar eens uit! Ik betaal alles met pin en moet er niet aan denken dat ik daar elke keer voor moet gaan betalen. Nee hoor, ik blijf gewoon lekker bij mijn eigen bank. Ze doen tenslotte allemaal het zelfde!!

    Please, let hier een beetje op iCulture!! Bedankt.

  23. @iChris_74: Goed idee, krijg je geen spijt van LOL. Werkt echt te gek en eenvoudig.

  24. Origineel geplaatst door W.
    Goh wat een vooruitgang in, vooralsnog nog steeds, het verleden. Kijk eens hoe ze dat bij BUNQ doen, das pas vooruitgang. Niks codes, randomreaders en meer van die prul, je vingers, gaat supersnel is megaveilig en die heb je altijd bij.

    Ok, maar jij werkt dan ook bij Bunq. Ieder keer dat gezeur over die tweederangs bank, hou er toch eens mee op. Maak reclames officieel via de app en niet op een sluikse manier.

  25. Aub vergelijk Bunq niet met de ING.
    Die ‘bank’ is gewoon veel te duur met wat je ervoor krijgt.

    Van de (traditionele)banken steekt ING met kop en schouders boven de andere banken uit.

  26. Geef mij het oude spaarbankboekje maar weer terug zonder hackers en kosten.

  27. Als het toch gedeeltelijk over bankkosten gaat. Ik zit al een jaar of 2 (zakelijk) bij Knab. €5 per maand, that’s it! Geen overschrijvings, inlogkosten e.d, iets waar ik me bij de rabo gruwelijk aan stoorde.

  28. @ACTA Est fabula: klets jij effe uit je nek zeg, ik werk daar helemaal niet. Als je iets wil zeggen zorg dan dat het gefundeerd is.

    @Marc – iPhone: denk wat je wilt in al je wijsheid

  29. Tancode===3 cijfers diegene welke mijn geld wil ontvangen, wacht maar tot ik achter de comp/laptop zit. Velen durven niet te zeggen dat door hun dunne/dikke vingers er een ander banknummer ingetikt is op mobiel en dan beginnen de problemen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.