Mobiel bevestigen is de standaard
De Mobiel Bankieren App is de nieuwe standaard voor het bevestigen van opdrachten. Op dit moment gebruiken 3,9 miljoen particuliere en zakelijke klanten de Mobiel Bankieren App om hun bankzaken te regelen. Bij particuliere klanten gaat het om 78 procent. Maar er zijn nog steeds klanten die geen smartphone of tablet hebben, waardoor ze de app niet kunnen gebruiken. Daarom komt ING vanaf het voorjaar van 2019 met de ING Scanner. Daarmee zet ING een volgende stap in het afbouwen van de TAN-code.
Je hebt voor de ING Scanner wel een computer nodig, dus als je nog een niet-mobiel familielid hebt, dan hoeft deze persoon niet over te stappen naar een smartphone of naar een andere bank.
Met de ING Scanner bevestigen klanten opdrachten door een kleurencode te scannen in Mijn ING. Vervolgens ondertekenen ze met een cijfercode. Klanten die nu nog een papieren TAN-lijst hebben liggen kunnen als eerste de ING Scanner gaan gebruiken. Daarna volgen klanten die nog een TAN-code per sms gebruiken. Je hoeft hiervoor niets te doen: ING informeert klanten vanzelf wanneer ze kunnen overstappen.
Voor sommige klanten zal het een grote verandering zijn. “Sommige klanten gebruiken al ruim 30 jaar TAN-codes. Daarom bouwen we de TAN-code stap voor stap af”, aldus Jeroen Losekoot van ING. “De afgelopen maanden hebben we eerst bevestigen via de mobiele telefoon verder uitgerold. Voor de klanten die dit niet kunnen gebruiken, bieden we vanaf het voorjaar van 2019 de ING Scanner als alternatief voor mobiel bevestigen aan.”
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- AI gebruiken met de iPhone 3GS? Met deze app lukt het (11-04)
- WhatsApp verbetert oproepen op drie manieren: dit is nieuw (10-04)
- Eindelijk: 'Meta werkt aan Instagram-app voor iPad' (09-04)
- Apple brengt nieuwe Mac- en Vision Pro-app uit: dit kun je met de Immersive Video Utility (08-04)
Het mobiel bevestigen van een internetbetaling werkt echt fantastisch! Even de QR scannen en hoppa!
Lijkt op de Rabo scanner….
Super vernieuwend, eindelijk ben ik af van die tancode lijst!
Daar had je toch al jaren geleden van af kunnen stappen als je op codes per sms was overgestapt 😬
@james: waarom geen bankieren app?
Mijn gevoel zegt dat personen die geen app (kunnen) gebruiken, ook niet per definitie een computer zullen bezitten. Dat zal voornamelijk gaan dan over de 75+ leeftijd.
Nee joh, ik maakte een grapje. Ik gebruik gewoon mijn iPhone om te bankieren.
Ik ben zelfs van Rabobank overgestapt naar ING, om raboscanner niet te gebruiken.
Vind de app erg fijn werken. Zeker als ik het met andere bankieren apps vergelijk.
Nadeel is wel dat het nu haast niet zonder smartphone lijkt te kunnen.
Enkele weken geleden was m’n telefoon kapot en had tijdelijk geen (smart)phone. Kon ineens mijn betalingen niet meer doen. Moest lang zoeken totdat ik weer op de ‘oude’ pagina van ING kon komen om vervolgens met TAN te betalen. Zou iedere klant een scanner in huis moeten hebben als telefoon niet werkt.
Toch ben ik benieuwd naar een alternatief.
Wat als je accu leeg is, of je mobiel kapot?
Dan kan je in theorie niet eens een nieuwe mobiel afrekenen als je ook nog geld van spaar naar betaalrekening zou moeten schrijven.
Alles kan maar met de mobiel tegenwoordig, maar de accu van een telefoon gaat steeds minder lang mee.
Dus iedere functie meer ermee, zal de accu sneller leeg trekken…
En dan?
Niemand hoeft tegenwoordig een lege telefoon te hebben. En met een lege bankrekening lukt het ook vast niet. Ook niet als je het toch in de winkel wilt halen en je tank is leeg……
Doemdenken!
Noem het zoals je wilt, ik wil een goede backup hebben.