Het is voor bedrijven voortaan makkelijker om op Instagram te adverteren. Met behulp van een nieuwe API hebben adverteerders volledig toegang tot reclame op Instagram, waardoor de advertentiemogelijkheden fors zijn uitgebreid. Instagram toont af en toe al advertenties, maar tot nu toe werd de functie alleen door selecte partijen gebruikt.

De API laat marketeers Instagram-advertenties kopen en geautomatiseerd inplannen. Daarmee zijn advertenties vergelijkbaar met die op Facebook en Twitter. Wilde je hiervoor reclame plaatsen op het fotonetwerk, dan moest je persoonlijk contact opnemen met Instagram.
Instagram zal mogelijk meer reclame gaan tonen, nu het veel makkelijker is om een advertentie te plaatsen. Daarmee krijgt Instagram ook een duidelijker verdienmodel. Hoewel de app eerder amper advertenties toonde, kun je Instagram gratis uit de App Store downloaden.
Adverteerders kunnen gesponsorde foto’s in je tijdlijn plaatsen, vergelijkbaar met de gesponsorde berichten op Facebook. Met een speciale koop-knop kun je Instagram verlaten, zodat je een geadverteerd product kunt aanschaffen.
De gelijkenissen tussen Instagram en Facebook op avertentiegebied zijn voor de hand liggend. De foto-app werd in 2012 door Facebook overgenomen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Instagram is een populair sociaal netwerk voor het delen van foto's, video's, stories en meer. Ontdek alles over de functies zoals Instagram Stories, gezichtsfilters en live video's. Zo haal je meer uit Instagram en krijg je meer likes.

- Alles over Instagram op de iPhone
- Instagram Stories maken en bekijken
- Instagram Reels
- Alles over Instagram video's
- Betere foto's maken voor Instagram
- Tips voor Instagram: meer foto's, meer likes
- Meerdere foto's tegelijk delen op Instagram
- Instagram op de iPad gebruiken
- Meerdere Instagram-accounts gebruiken
- Instagram beveiligen met tweestapsverificatie
…en het einde van instagram nadert
Hahaha nee.
Zoals ze dat ook “vroeger” zeiden over Facebook.
Alles moet maar gratis, gratis en gratis…
Idd. Iedereen wilt gratis. Maar sinds fb zo veel reclame heeft ben ik al bijna afgehaakt.. Einde Instagram voor mij, als het storend is dan..
En ik ‘Like’ al nooit bedrijven!
De theoretische hiërarchie van menselijke behoeftes (Maslow) zeker in trede 3 en 4 behoefte aan sociaal contact, behoefte aan erkenning en waardering (like, soort van digitaal schouderklopje) zal het winnen van advertising.
Want die nemen wij nou eenmaal op de koop toe.
Gratis bestaat niet, alleen de zon… Die gaat af en toe voor niets op. Dus voor alle die letterlijk denken “het einde nadert voor Facebook of Insta op basis van Ads……”
Ik ga vanavond aardappel eten met broccoli. Het klinkt misschien lekker, maar ook aan deze boodschap heb je niets.
In mijn beleving zal een Social media app pas slinken als de massa verschuift naar een concurrerend platform.
Ik denk dat sommige zich hier behoorlijk aan kunnen irriteren! Dit is ook een van de reden waarom ik minder op Twitter zit, aangezien ik het niet relevant vindt. En zodra ik dat aangeef ploft er weer een andere reclame!
Je tijdlijn komt gewoon vol te staan, en aangezien het vanuit de interface van Instagram naar onder scrollen is, lijkt het mij behoorlijk irritant als er dan reclames tussendoor komen.
Marketing heeft je ook op instagram en facebook.
Tot zover je principes.